רגע לפני הבחירות המקומיות, התקיימה הועדה הדו-שנתית של שותפות חוף לחוף מגבית קנדה-אצבע הגליל, בהשתתפותם של ראשי הרשויות בגליל ובנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. הועדה התקיימה במשך שבוע שלם, והועלו בה אתגרי האיזור השונים. ראשי הקהילות הקנדים סיירו ברחבי הגליל ונפגשו עם נציגים של תכניות, אנשי חינוך ואנשי רוח

 

על רקע הבחירות המתקרבות, התנהלה הועדה הדו שנתית של שותפות חוף לחוף מגבית קנדה-אצבע הגליל, בהשתתפותם של ראשי הרשויות המכהנים באיזור. זו הפעם הראשונה שהועדה מתקיימת במשך שבוע שלם.

 

הועדה החלה ביום ראשון, 14 באוקטובר, עת הגיעה משלחת חלוץ של נציגות הקהילה היהודית בוונקובר שבקנדה, והסתיימה ביום שישי בצהריים, 19 באוקטובר, כשמעל ל-25 נציגים משש קהילות שונות מכל קצוות קנדה עזבו את הגליל עם טעם של הצלחה והמשך עשיה למען תושבי הגליל.

 

שותפות חוף לחוף של מגבית קנדה הוקמה לפני כ-20 שנה, כאשר מטרת השותפות היא חיזוק הקשר בין קהילות יהודיות שונות מכל רחבי קנדה לבין תושבי אצבע הגליל. היום, כמעט לא ניתן לראות מקום באיזור שלא השתתפה בו השותפות בביצוע או הקמה של מבנים, תכניות לימוד, טיפול לנוער וילדים במצבי סיכון שונים ועוד. כמעט בכל תחומי החיים ישנה נגיעה של השותפות, בעיקר בשל היציבות המרשימה של הקהילות הקנדיות בתמיכה באזור אצבע הגליל.

 

בשבוע לחוץ ומורט עצבים לפני הבחירות לרשויות המקומיות, אשר יתקיימו ביום שלישי הקרוב, הצליחו כל ראשי הרשויות להיות חלק מהוועידה, להיפגש, לספר ולהציג את האתגרים וגם ההצלחות של האזור: סוגיות בטחוניות, סיפורי הצלחה של קליטה וצמיחה דרמוגרפית המשפיעים על מספרם ההולך ועולה של תלמידים בבתי הספר בכל הרשויות, צעירי הגליל שחלקם שותפים בתכנית הדגל “גליל-אפ”, שאת סיומה ציינו בטקס חגיגי ומרשים, בו הציגו הבוגרים את תכניות המנהיגות לשנים הבאות.

 

במהלך השבוע, סיירו ראשי הקהילות הקנדים ברחבי הגליל ונפגשו עם נציגים של תוכניות, אנשי חינוך ואנשי רוח. בכל מקום בו תניחו את האצבע בגליל העליון, ניתן לראות את ההשפעה הרבה של שותפות חוף לחוף של מגבית קנדה בתוך הקהילה: מרכז קנדה במטולה, בית וונקובר בקריית שמונה, מרכז קלור בגליל העליון,  הבריכה ההידרו-תראפית במועצה האזורית מבואות החרמון, ודוגמאות אלו אינן אפילו טיפה בים הפעילות המתקיימת בכל ימות השנה, תוך שיתוף פעולה בין הקהילות הקנדיות לקהילה הישראלית באצבע הגליל.

 

ייחודה של השותפות הינה בקשר האנושי שנוצר לאורך השנים בין השותפים מכלל הקהילות. היכולת להכיר מקרוב, לשמוע את הצרכים ולהתחבר דרך הסיפורים האישיים, מאפשרים לשני הצדדים בשותפות ליהנות מנתינה וקבלה. חמש הרשויות באצבע הגליל, מול שש הקהילות היהודיות בקנדה, משתפים פעולה כקבוצה אחת למען הגליל ולמען ישראל, וזאת למרות המרחק הרב בין  המדינות, ובין הערים בקנדה.

 

קנדה הינה המדינה השניה בגודלה בעולם בשיטחה, והמרחק בין הקהילה המזרחית ביותר והמערבית ביותר הינו כ-5000 קילומטר. בשותפות חוף לחוף של מגבית קנדה שותפות חמש רשויות מאצבע הגליל: קריית שמונה, מועצה אזורית הגליל העליון, מועצה אזורית מבואות החרמון, מטולה ויסוד המעלה. כמו כן, שותפות 6 קהילות יהודיות מרחבי קנדה, מהאליפקס שבמזרח קנדה דרך אוטווה, אדמיניטון, קלגרי, וויניפג, וונקובר במערב קנדה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn