צילום: דוברות המשטרה מחוז צפון

הותר לפרסום: נעצרו 6 חשודים במעורבות גניבת התחמושת מבסיס צה”ל ברמת הגולן

בהמשך להודעת צה״ל על גניבה של תחמושת צבאית מבסיס צה״ל, הותר לפרסום בשלב זה כי, שוטרי מחוז צפון עצרו 6 חשודים במעורבות בגניבת התחמושת בשטח מיוער סמוך למועד הארוע.

כל החשודים הובאו בפני בית המשפט אשר נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם עד ליום שלישי הקרוב (15/11/22).

צילום: דוברות המשטרה מחוז צפון

הארוע החל ביום שבת, 12.11. מדובר צה”ל נמסר כי, תחמושת צבאית נגנבה מבסיס צה”ל בצפון הארץ. נסיבות הגניבה נחקרות בידי המשטרה הצבאית החוקרת ועם סיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

מפקד פיקוד הצפון קיים תחקיר ראשוני בעקבות גניבת התחמושת במחנה ״צנובר״

מפקד אוגדה 210, תת-אלוף ציון רצון, הציג למפקד הפיקוד את עיקרי התחקיר הראשוני במקום הפריצה במחנה ״צנובר״.

מפקד הפיקוד ציין כי מהתחקיר הראשוני עולה שישנם פערים בתשתית האבטחה במחנה, ריבוי של התרעות שווא ומענה לא מספק במתחם אחסון התחמושת (הבונקרים). באשר לפער בתשתית אבטחת המחנה, קיימת תכנית לטיפול שעתידה להתממש במהלך שנת העבודה הקרובה.

בתחקיר עלה כי מיד לאחר האירוע, חברו כוחות לביצוע סריקות נרחבות וספירות מלאי. מפקד הפיקוד ציין לחיוב את שיתוף הפעולה הבין-ארגוני בין צה״ל, משטרת ישראל ושב״כ מיד לאחר האירוע, אשר עתיד להימשך גם בימים הקרובים.

כאמור, הנחה מפקד הפיקוד על הקמת ועדת מומחים בראשות מפקד חטיבה 4, אלוף-משנה מיקי שרביט, אשר תתחקר ותבדוק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע גניבת התחמושת. ממצאי התחקיר יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש. בנוסף, ייבחן נושא ריכוז התחמושת במחנה צנובר ותיבנה יכולת התרעה מוקדמת.

בסיכום התחקיר הנחה מפקד הפיקוד על מספר צעדים מיידים, בהם תרגולי אבטחה בכלל היחידות בפיקוד הצפון וקיום הערכת מצב ייעודית נוספת בנושא הגנת מחנות.

צה״ל ימשיך לפעול למיגור זליגת תחמושת מרשות הצבא ולנקוט יד קשה כנגד המעורבים בעבירות אלה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn