הכנות לרכב לקראת החורף

-כתבה פרסומית-

החורף עוד רגע כאן ובכל מקום מזכירים לנו להכין את הרכב לקראת החורף; החלפת צמיגים לרכב וטיפולים כאלו ואחרים, הכל כדי שנוודא שאנחנו עולים על הכביש באופן הזהיר והבטוח ביותר גם בימים הקרים והמסוכנים ביותר. אבל מה באמת המשמעות של הכנת הרכב לחורף ומדוע לצמיגים יש חשיבות אדירה באותו נושא?

על כל אלו ועוד, נסביר במאמר שלפניכם, שנכתב במטרה לוודא שכל אדם שיקרא אותו, יבטיח לעצמו חורף לא רק חם ונעים, אלא גם בטיחותי ככל האפשר.

מה הקשר בין החלפת צמיגים לרכב ובין בוא החורף?

חשוב להבין כי צמיגים תקינים הינם תנאי הכרחי לאחיזת הרכב בכביש באופן מיטבי. כעת, נציג מספר פרמטרים שכדאי לבדוק בהקשר של צמיגי הרכב לכל אורך השנה, ועל אחת כמה וכמה לקראת החורף. כל מה שאתם חייבים לדעת על החלפת צמיגים לרכב –

  • מומלץ לבצע בדיקה תקופתית לכל חמש הצמיגים שברכב. כן כן, כולל הצמיג הרזרבי. הכל בהתאם להיקף הקילומטרים שהרכב נסע במהלך אותה תקופה.
  • ניתן לבדוק את הצמיגים גם באופן עצמאי. כיצד? על ידי התבוננות יסודית בצמיג, חיפוש אחר סדקים ועיוותים שונים. ואם כבר, חשוב לבחון גם את עומק החריצים בצמיג. במצב שבו החריץ מתחת ל-2 ס”מ, מומלץ להחליף את הצמיג בהקדם האפשרי, ועל אחת כמה וכמה לקראת החורף.
  • בנוסף, יש לקחת בחשבון את גיל הצמיגים. באופן כללי לא מומלץ לנסוע ברכב בעל צמיגים שגילם עולה על ארבע שנים החל משנת הייצור של כל צמיג. אם הממוצע השנתי של הרכב הינו מעל 18-20 אלף קילומטרים, ההמלצה היא להחליף צמיגים מידי 3 שנים.

את בדיקת הצמיגים מומלץ לבצע באופן עצמאי כשמתאפשר (אין צורך להיות אובססיביים, אבל בדיקה אחת לשבוע תעשה את העבודה), ומידי מספר חודשים במוסך או בפנצ’רייה, גם אם המטרה לביקור היא אחרת. בנוסף, יש לבדוק את הצמיג בסוף הקיץ ולקראת החורף, על מנת להבטיח לעצמכם נהיגה בטיחותית גם בעונה הקרה והרטובה. זכרו כי צמיג תקין יוכל לעשות את כל ההבדל בין בלימת חירום שתציל את חייכם, ובין כזו שעלולה לסכן אתכם.

לאחר החלפת צמיגים לרכב יש לבצע בדיקת איזון גלגלים, רגע לפני שעולים על הכביש. מטרת הבדיקה היא לוודא שאכן כל הגלגלים נמצאים במקומם וכי הרכב כשיר ליציאה בטוחה לכביש. אל תתפשרו על כך, מדובר בביטחון שלכם על הכביש!

מה לגבי המחיר?

עלותם של צמיגים חדשים לרכב, נקבעת בדרך כלל בהתאם לסוג הרכב וגודל הצמיג המתאים לו, כמו גם לדגם הצמיג והיצרן. בדרך כלל קיימים כמה סוגים של צמיגים שיתאימו לרכב אחד, כשלכל אחד מהם יתרונות משלו, אך הממוצע לרוב נע בין 350-450 ₪ לצמיג רגיל. במקרים מיוחדים מחיר צמיג עלול להגיע גם ל-800 ₪ ויותר. ההמלצה היא, רגע לפני החלפת צמיגים לרכב לוודא מהם הצמיגים המומלצים ביותר לרכב שלכם, ומהו המחיר הממוצע שלהם בשוק. כך, תגיעו מוכנים יותר ותדעו למה לצפות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn