כשמדברים על הצלת חיים, זה מה שעושים בשירות הווטרינרי האזורי של אשכול גליל מזרחי. דיימון, כלב משוטט במשקל 50 ק”ג נאסף על ידי השירות הווטרינרי האזורי לכלביית צפת במצב של הזנחה קשה ומחלת עור. אחרי טיפול מסור הוא החלים ומצא בית מאמץ ואוהב.

צילומים: דוברות אשכול גליל מזרחי.

בנובמבר 2019 הגיעה למוקד השירות הווטרינרי קריאה משוטרים שמצאו כלב משוטט במצב של הזנחה קשה. עובדי השירות הווטרינרי יצאו מיד לאתר את הכלב ולהביאו לכלבייה בצפת. הם הופתעו לראות כלב גדול, במשקל 50 ק”ג שוכב על הארץ במצב של תשישות. בכלבייה הוא אובחן כסובל ממחלת עור והטיפול החל מיד.

הווטרינר ד”ר עמאר חליחל קיבל את דיימון במרפאת הכלבייה: “כשדיימון הגיע לכלביה הופתענו לראות כלב ענק, מעל חמישים קילו, עם מחלת עור קשה. קבלנו אותו במצב נוראי, זו מחלה לא פשוטה ומדבקת של שני טפילים, אבל לא ויתרנו עליו. יש לו אופי מקסים ורגוע וכל הצוות טיפל בו. לקח זמן עד שהתחלנו לראות שיפור במצב שלו”.

הווטרינרים והכלבנים המסורים טיפלו בו במשך חודשיםועם הזמן הוא החלים והתרוצץ במרחבי הכלבייה. השבוע שמחו עובדי השירות הווטרינרי להעביר אותו למשפחה החדשה שלו שאימצה אותו, בסיוע עמותת דוגלס.

ד”ר חליחל: “חששנו שבגלל הגודל שלו לא נצליח למצוא לו משפחה מאמצת, ואנחנו כל כך שמחים שהוא מצא בית. זו תחושה נהדרת לראות אותו מתרוצץ ומוקף באנשים שאוהבים אותו ודואגים לו”.

מנהל השירות הווטרינרי האזורי, ד”ר רועי דוידסון: “דיימון הוא סיפור אחד מבין עשרות סיפורים על כלבים נטושים שמגיעים לכלביות של השירות הווטרינרי בצפת ובקצרין.שם הם מקבלים את הטיפול המסור ביותר, את החיסונים הנדרשים וחום ואהבה. אבל כולם חולמים למצוא משפחה מאמצת. אנחנו פועלים למצוא לכל אחד מהם בית חם ואתם מוזמנים לפתוח את הלב ולאמץ כלב מהכלביות האזוריות”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn