צילום: המכללה האקדמית תל חי

בימים אלה, המכללה האקדמית תל חי קיבלה את אישור המועצה להשכלה גבוהה לפתיחת תואר שני מחקרי בפסיכולוגיה התפתחותית, תואר הנלמד עד כה בארץ רק בארבעה מוסדות אקדמיים.

מטרת התוכנית החדשה להכשיר אנשי מקצוע בתחום של פסיכולוגיה התפתחותית, תחום הסובל ממחסור אקוטי בכוח אדם מקצועי בארץ בכלל, ובפריפריה הצפונית בפרט. בראש התכנית תעמוד פרופ’ אורה אביעזר, אשר פיתחה את התכנית החדשה ביחד עם – גב’ שלומית קנוטופסקי וד”ר לי פרגמין-הייט.

לאור הידע וההבנה הנרחבים הקיימים כיום לגבי חשיבות האיתור והטיפול בגיל הרך, עולה החשיבות הרבה של הכשרת אנשי מקצוע בתחום זה. פסיכולוגים התפתחותיים הפכו להיות מובילים בחשיבה ובעשיה הטיפולית במרחב התפתחותי רחב, תוך התייחסות התפתחותית לכל מעגל החיים. בנוסף, הפסיכולוגיה ההתפתחותית מציעה כיום שיטות מתקדמות כדי לחקור ולפתח את התחום במגוון של כיוונים.

תפקיד הפסיכולוג ההתפתחותי מחייב מיומנויות מקצועיות אבחוניות וטיפוליות הן ביחס לילדים עצמם והן ביחס לסביבתם.  מורכבות זו הובילה לבנית תכנית לימודים במכללה האקדמית תל-חי אשר תקנה לסטודנטים את הכלים המקצועיים הנדרשים לטיפול, אבחון וייעוץ, על בסיס פיתוח של חשיבה פסיכולוגית המותאמת לתהליכי הגיל הרך בהקשר של מעגל החיים כולו.

הסטודנטים בתוכנית יוכשרו להתמודדות המאתגרת; ידעו לבחון את החוזקות והקשיים של ילדים ומשפחותיהם, להפעיל שיקול דעת מקצועי במתן המענה המתאים להם, ויוכלו כבוגרי התוכנית להשתלב בהצלחה בעשיה ההתפתחותית בארץ ובעולם. 

לדברי פרופ’ אביעזר: “מטרת התכנית החדשה בפסיכולוגיה התפתחותית, היא להכשיר פסיכולוגים  אחראים, יצירתיים ומעמיקים ולהעניק להם את “ארגז הכלים” המגוון הדרוש לביצוע תפקידם המורכב, הכולל: כלים דיאגנוסטיים, טכניקות טיפוליות ושיטות עבודה מגוונות בתחום. בוגרי התכנית יוכלו לתת מענה מקצועי למגוון רחב של קשיים התפתחותיים, כגון: בעיות שינה, אכילה, ויסות התנהגותי ורגשי, קשיים של תינוקות וילדים עם עיכוב התפתחותי, או הפרעות על הספקטרום האוטיסטי, שיתוק מוחין, תינוקות וילדים שנולדו בטרם זמנם (פגים), תינוקות וילדים הסובלים ממחלות כרוניות, ותינוקות וילדים הגדלים בהקשר של סיכון סביבתי במשפחה או בקהילה”. 

בוגרי התכנית  שישלימו בהצלחה את הלימודים במסלול עם תזה, יוכלו להמשיך ללימודי דוקטורט. לחוג לפסיכולוגיה בתל-חי מתחם מעבדות חדיש ומתפתח, הכולל שבע מעבדות מתקדמות, המשמשות את סגל החוג והסטודנטים בעבודתם המחקרית. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn