פרויקט “עלייה 2000” של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית יחד עם מחלקת הקליטה בעיריית צפת נותן מענה לאחד הקשיים המרכזיים של עולים חדשים שהוא שילוב בעולם התעסוקה והכשרה. בשיתוף רשת מלונות ישרוטל, לשילוב עולים חדשים בתעסוקה בענף המלונאות. פיילוט ראשון ליוזמה זו יתקיים במלון מצפה הימים שבגליל.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה
צילום: חיים צח, לעמ

על פי המתווה שאישרה שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, התוכנית תשלב לאחר לימודי העברית קורס הכשרה מקצועית לעולים שתאפשר להם להיקלט לעבודה במלונות של רשת ישרוטל.

אחד החסמים המרכזיים שעומדים בפני עולים השוקלים לעלות לישראל היא הצורך במציאת מקום עבודה כאשר יעלו לישראל.  תוכנית “עלייה 2000” של משרד העלייה והקליטה היא פרויקט המשלב ליווי של העולים החל מההכנות בחו”ל ועד הקליטה בארץ דרך לימודי שפה באולפן, חיי חברה הכשרה תעסוקתית ורכישת מקצוע.

בשלב א’ יעברו העולים שיעלו לישראל במסגרת היוזמה חמישה חודשי לימוד עברית באולפן כאשר בסיומם הם יעברו קורס הכשרה מקצועית במשך כחודשיים בסיומו יקבלו תעודת הכשרה וישתלבו בעבודה במלון.

התוכנית מיועדת  בעיקר לעולים עד גיל 55 שיעברו ראיון קבלה בחו”ל. הקורס המקצועי על פי המתווה ימומן על ידי רשת מלונות ישרוטל כאשר המשתתפים יתחייבו לעבוד ברשת לפחות 8 חודשים. עולים שלא יעברו את הקורס ישתלבו בעבודות אחרות ברשת ישרוטל.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה כי: “משרד העלייה והקליטה ממשיך במדיניות של עידוד עלייה לישראל. אחד החסמים המרכזיים שאנו מזהים העומדים בפני אנשים המעוניינים לעלות לישראל הוא החשש שלא ימצאו מקום עבודה בארץ. כעת במסגרת תוכנית “עלייה 2000″ של המשרד אנו יוצאים לשיתוף פעולה נוסף הפעם עם רשת מלונות ישרוטל לקליטת תיירים לתעסוקה בתחום המלונאות ענף שסובל ממחסור חמור בעובדים. מברכת את כל השותפים שלנו ליוזמה משרד העלייה והקליטה בראשותי ימשיך לפעול למען קליטה מיטבית של העולים בישראל.”

מחזיק תיק הקליטה וסגן ראש עיריית צפת ארקדי בארסט.
צילום: עיריית צפת

מחזיק תיק הקליטה וסגן ראש עיריית צפת ארקדי בארסט ציין: “לאחר שנתיים קשות בתחום הקליטה לאור אי הוודאות שיצרה הקורונה אני רוצה להודות למשרד העלייה והקליטה ולסוכנות היהודית על הנכונות ושיתוף הפעולה ולרשת ישרוטל על ההיענות לפנייתנו, אנחנו ממשיכים לקדם ביצירתיות רבה תוכניות ייחודיות לעידוד עלייה לצפת”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn