צילום: אלי סבתי המרכז הרפואי זיו

במרכז הרפואי זיו ממשיכים להוביל למען בריאות הצפון לאחר שבשנה האחרונה זכה המרכז הרפואי זיו במקום הראשון במניעת זיהומים, הבשורה הנוספת בתחום הגיע לפני מספר ימים, זאת לאחר ביקורות שנעשו במסדרונותיו ובמחלקותיו בחודשים האחרונים.

התכנית הלאומית למניעת זיהומים הפכה ליותר רלוונטית ומשמעותית בעידן הקורונה. השנה התכנית כללה את המדדים הבאים: תשתיות ארגוניות ומקצועיות בבית החולים ובמחלקות, מעקב ניהול אבחון ודווח בקטרמיה, מניעת חשיפת מטופלים וצוות לקורונה במחלקות בסיכון גבוה, ניהול ותחקור של מקרי קורונה נוזוקומיאלים בצוות ובמטופלים ותחקור ודיווח חקירת התפרצויות.

יצוין כי, הבדיקה במסגרת מודל התמרוץ למניעת זיהומים, נעשתה גם בקרב הצוותים הפועלים במחלקות הקורונה ובמלר”ד (המיון). הם נמצאו כמי שמקפידים על הכללים הנדרשים למניעת הדבקה בקורונה.

מנהל המרכז הרפואי זיו פרופ’ סלמאן זרקא בירך את צוות היחידה למניעת זיהומים בראשותו של ד”ר שמעון אדלשטיין על ההובלה ועל הצעדת זיו לפסגת הבטיחות הארצית ומניעת זיהומים והודה לכל העובדים, מכל הסקטורים, התורמים תרומה משמעותית להישג חשוב זה. “הציון הנהדר הזה, מוכיח למטופלים ולמבקרים המרעיפים מחמאות על ניקיון בית החולים, כי זה לא רק נראה נקי, אלא זה משקף עשייה מקצועית ואיכותית בכל רבדי העשייה אצלנו. ה”הסיירת” שלנו – היחידה למניעת זיהומים, עושה עבודה מצוינת ומתוחה עד לקצה כולל עיסוק בפעילות השוטפת למניעת זיהומים וכמובן בכל הנוגע לקורונה, שיצרה לנו הזדמנות להטמיע תרבות של עבודה מותאמת מניעת זיהומים וחובתנו לשמור על הישגים אלה גם אחרי הקורונה. כל הכבוד על המצוינות הראויה לכל שבח”.

מנהל היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים במרכז הרפואי זיו ד”ר שמעון אדלשטיין בירך על הנתונים המצוינים ואמר: “זהו הישג משמעותי כיוון שהוא תוצר של עבודת שטח מתמשכת של היחידה למניעת זיהומים ומחלות זיהומיות והצוותים השונים בזיו, יחד עם מורשת רבת שנים של צוותי הרפואה השמים את בטיחות המטופלים בראש סדר העדיפות. ההתגייסות של כל הצוותים לשמירת בטיחות המטופלים, מובילה שנה אחר שנה לתוצאות הללו של מיעוט זיהומים ב’זיו’ וביטחון מקסימלי למאושפזים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn