מחר (21/2) תתקיים שביתה של שעה עד השעה 9:0 בבוקר, ביוזמת ובהובלת הנהגת ההורים הארצית, כאשר הנהגת ההורים העירונית בקריית שמונה מצטרפת לשביתה.

צילום: אלבום פרטי

השביתה בעקבות “רפורמת ההכלה” של משרד החינוך שעוסקת בשילוב של ילדים מיוחדים בחינוך הרגיל. הרפורמה החלה השנה בקריית שמונה ותתרחב לשאר חלקי הארץ.

יו”ר הנהגת ההורים העירונית בקריית שמונה גולן בוכריס אומר כי השביתה הוכרזה מכמה סיבות. חוסר מוכנות של הצוותים הרגילים לקלוט את ילדי החינוך המיוחד, שעלול להביא לפגיעה בשני הצדדים. פגיעה בילדי החינוך המיוחד שיקבלו מטפלים שאינם מתאימים עבורם, ועומס על מערכת החינוך הרגילה, שלא מוכנה לקלוט את הילדים עם אנשי צוות שלא מתאימים לצרכים של חינוך מיוחד. סיבה נוספת היא שילדי החינוך הרגיל יצטרכו להתמודד עם בעיות החינוך המיוחד. רוצים לשלב את ילדי החינוך המיוחד בחינוך הרגיל אך לא עושים זאת כמו שצריך אומר בוכריס.

בוכריס אומר כי ״רפורמת ההכלה חשובה ומשמעותית בשילוב ילדי החינוך המיוחד בקהילה. לתמוך בילדים של החינוך המיוחד, ולנסות לעשות השתלבות קלה לעולם שמסביב, ולא מסגרת מיוחדת. אך נוצרה בעיה, מורים בחינוך הרגיל לא הוכשרו בחינוך מיוחד. הכיתות בחינוך הרגיל הם עם ילדים שלא תמיד מבינים מה זה חינוך מיוחד.

טענה נוספת שמעלה בוכריס היא כי התקצוב לתכנית ירד באופן משמעותי, דבר שיביא למחסור באנשי צוות מתאימים לשילוב של החינוך המיוחד עם החינוך הרגיל. התקצוב אף משפיע על הרשויות שמקבלות פחות כסף על ילדי החינוך המיוחד, שמשתלבים בחינוך הרגיל והתקצוב משתנה. 

בוכריס מבקש מהורים לא שלוח את הילדים לבית הספר מחר עד השעה 9:00 בבוקר ומוסיף כי “אני מקווה שההורים יצטרפו לשביתה למען ילדי החינוך המיוחד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn