ביום רביעי השבוע התקיימה ועדה פריטטית במשרדי מרכז השלטון המקומי ליישוב הסכסוך בין עיריית קריית שמונה להסתדרות וועד עובדי העירייה בנושא העסקת עובדי קבלן וגזברות. לאחר משא ומתן שנערך בין נציגי ההסתדרות, עיריית קריית שמונה וועד עובדי העירייה נחתם הסכם שמביא לסיום סכסוך העבודה בין הצדדים. דוד כהן מזכיר איגוד מקצועי התנגד להסכם וסירב לחתום על ההסכם.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילום: מידע 8

מהעירייה נמסר כי במסגרת ההסכם התחייבה שלא להגדיל את העסקת עובדי הקבלן על חשבון העסקה של עובדי עירייה אלא במקרים חריגים. עוד הוסכם בין הצדדים כי העירייה תשתתף בפעולות של ועד העובדים על בסיס תקציב שנתי. בהסכם הוסדר תשלום רכיבי שכר לעובדים באישור משרד הפנים.

כזכור ההסתדרות וועד עובדי העירייה הכריזו על סכסוך עבודה לפני כשבוע בהתערבות ההסתדרות הארצית והמרכז לשלטון מקומי על מנת ליישב את סכסוך העבודה שנמשך כבר מספר חודשים בין הצדדים ואינו מגיע לפתרון שמוסכם על הצדדים. המחלוקות העיקריות שעל בסיסן נעשו עיצומים ושביתות של עובדי עיריית קריית שמונה הן על העסקת עובדים כאשר העירייה התחייבה שלא להעסיק עובדי קבלן במקום העובדים שפרשו ואם תעסיק עובדים הם יקלטו לעבודה כעובדי עירייה. ממקורות מקורבים לעירייה נמסר כי העירייה מעדיפה להעסיק עובדי קבלן ולא עובדי עירייה קבועים. כפי שידוע התקציב להעסקת עובדי קבלן הוא שונה מתקציב עובדי עירייה קבועים כאשר עיריית קריית שמונה נמצאת בתכנית הבראה ומעדיפה להעסיק עובדים ללא קביעות ועם התחייבות כלפיהם.

ראש העיר קריית שמונה, עו”ד אביחי שטרן, ברך על ההסכם ואמר: “סיום סכסוך העבודה הוא ציון דרך חשוב בהבראת העירייה. אני שמח שהציבור לא ייפגע עוד משביתות ומסכסוכי עבודה. עוד אני שמח שעולה בידי לתקן טעויות בשכר של עובדים. אין ספק שעל מנת להעניק שירות טוב לתושבי קריית שמונה, חשוב לטפח את העובדים ולתת להם את כל הסיבות להיות מרוצים במקום עבודתם. העירייה תשתתף בפעולות ועד העובדים מתוך מחויבות לעובדים. כאשר העובדים מרוצים, הארגון מצליח, השירות לאזרח ניתן בחיוך ומכל הלב ורמת שביעות הרצון של התושבים עולה בהתאמה”. 

יו”ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק: “שמחים שנחתם הסכם לטובת כל הצדדים. כל אחד יצא עם חצי תאוותו בידו וזה אומר שההסכם הגון והוגן. כולי תקווה כי שיתוף הפעולה בין הצדדים יהיה מעתה פורה ומועיל, כך שהאווירה שהייתה בשנה האחרונה תשתנה לטובה. יש לציין כי החתימה על ההסכם סגרה פערים שהלכו וגדלו בתקופה האחרונה, וכעת אנו מתחילים דרך חדשה. אני מאחל הצלחה לצדדים ומקווה שתחושת ה’ניצחנו, הפסדנו, קופחנו’ תרד מן הפרק. מערכת יחסי עבודה לא יכולה להיות מבוססת על ניצחונות וכישלונות. היעד העיקרי הוא יחסים הוגנים”.

יו”ר ועד עובדי העירייה, שולה עמוס:”ועד העובדים שמח שדרישתנו לביטול העסקת קבלנים בניקיון בתי הספר הושג, גם במחיר של ויתורים בגזרות אחרות. כמו בכל משא ומתן חשוב לדעת להשיג הצלחות אך גם לדעת להרפות ולוותר. שמחה שהמשבר הזה מאחורינו – נמשיך לשמור על זכויות העובדים ולפעול למענם”.

דוד כהן מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות: “התנגדתי לחתום על ההסכם, אך זה לא משנה אם הייתי חותם או לא חתימה שלי היא לא פקטור כיוון שמי שחותם על הסכמים הם השלטון המקומי וההסתדרות הארצית. להתנגדות שלי אין משמעות. חתימה שלנו היא לא מחייבת. הועד השתכנע וחתם על ההסכם ואני התנגדתי ולא חתמתי על ההסכם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn