השבוע התקיימה שביתה של עובדי העירייה שהחלה ביום ראשון והסתיימה ביום שלישי. וועד העובדים וההסתדרות טענו כי העירייה, החשבת המלווה ומשרד הפנים לא עומדים בהסכם בית הדין. הסכם על תשלום לעובדים על שעות כוננות, תשלום על הסכמי פרישה 97, ועמידה בהסכמי פרישת עובדים, כי לא ייקלטו עובדים נוספים במקום עובדים שפרשו.

כתבה מאת דנה אלימלך

ביום שבת, בשעת לילה (22:30) וועד עובדי עיריית קריית שמונה שלחהודעה לעובדי העירייה שהתבקשו לא להגיע לעבודה בעקבות אי עמידה של עיריית קריית שמונה בהסכמים שחתמו בבית הדין לעבודה, וכי תתקיים שביתת אזהרה של יום אחד. עיריית קריית שמונה שהתנגדה לשביתה אמרו כי הופתעו מההודעה הלילית שהופצה וכי הם סבורים שאין מקום לשביתה.בבוקר יום ראשון פנתה העירייה אל בית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעהלהפסקת השביתה לאלתר. השופט דחה את בקשת העירייה להפסקת השביתה וקבע דיון ליום שלישי, יומיים לאחר מכן. ההסתדרות וועד העובדים טענו כי בנוסף לעיריית קריית שמונה יש לזמן את החשבת המלווה הגברת נאהידהמנסור ממשרד הפנים על מנת לתת הבהרות לאי רצונה לכבד את ההסכם. השביתה ביום ראשון התקיימה ללא עובדי החינוך המיוחד והעובדים בגני הילדים על פי בקשת ההורים מיו”ר ההסתדרות יונה פרטוק לאחר שההורים הגיבו בזעם רב על ההחלטה על שביתה.

ביום ראשון בצהריים לאחר החלטת בית המשפט להמשך השביתה, ההסתדרות וועד העובדים הודיעו על שביתה מלאה גם ביום שני, עם עיצומים ללא קבלת קהל ופקחי השיטור העירוני לא יחלקו דוחות. העירייה אמרה בתגובה כי הם לא מבינים את הסיבה לשביתה חסרת האחריות שפוגעת בציבור וכי הם סבורים שאין מקום לשביתה. בנוסף ציינו בעירייה כי הם עמדו בכל סעיפי ההסכם שנחתם עם וועד העובדים וההסתדרות, וכי הם מתכוונים להגיע לדיון שנקבע ולבקש מבית המשפט את הפסקת השביתה בפעם הנוספת. השביתה נמשכה גם ליום שלישי עם עיצומים ללא קבלת קהל בכל אגפי העירייה. אך פקחי העירייה שלא היו אמורים לחלק דוחות, בהודעה שנמסרה מהעירייה נאמר כי, הפיקוח העירוני עובד כרגיל וחלוקת הדוחות נעשתה כרגיל למרות השביתה.

מההסתדרות אמרו כי השביתה היא תוצאה של הפרת הסכמים של העירייה והחשבת המלווה ומשרד הפנים. הסכם שנחתם בבית הדין ב 8 לדצמבר שנת 2019. בהסתדרות אומרים כי העירייה רצתה לכבד את ההסכם ושילמה לעובדים בתלוש המשכורת, אך החשבת המלווה ומשרד הפנים החליטו לא לשלם לעובדים את שעות כוננות בלי שום הסבר מניח את הדעת, אמרו בהסתדרות. והוסיפו כי, ההסתדרות וועד עובדים קיבלו החלטה להשבית את העירייה כולל הגנים. אחר כך היה לחץ של ההורים ושל יונה פרטוק יו”ר המרחב למנוע נזק להורים והחליטו על שביתה ללא הגנים ובלי החינוך המיוחד. בהסתדרות אמרו כי העירייה פנו לבית הדין להוציא צו מניעה לשביתה בנימוקים שהשביתה פראית ולא חוקית ואין סכסוך עבודה. אך כאמור בית הדין לא נתן לעירייה צו מניעה ונמשכו עיצומים גם ביום שניוביום שלישי השבוע.

על פי תגובת ההסתדרות וועד העובדים לבית המשפט בעניין עיריית קריית שמונה. ההסתדרות וועד העובדים אומרים כי ההחלטות לא לשלם הן הפרה בוטה של פסק הדין שניתן ביום 8/12/2019. וכי בוטלו שעות כוננות בהיקף של עשרות שעות. העירייה טוענים כי הכניסו את הכסף לתלוש השכר והחשבת המלווה ביטלה את הפעולה אומרים בהסתדרות וועד העובדים.

בנוסף בהסכם פרישה 97 נקבע כי עובדים שפרשו, העירייה לא תוכל לקלוט עובדים אחרים במקומם. ולאחרונה, למשרה של עובדת שכר, העירייה החליטה לקלוט עובדת קבלן למשרה זו. ולמשרה של אגף החינוך, אחראית גנים כאשר זו הפרה של ההסכם.

לגבי הסכם פרישה 97 טענו בהסתדרות כי יש כרגע בין 35 40 עובדים שמחודש ספטמבר מועדים לפרישה. חלק מהעובדים שפרשו הם כבר בבית וחלק מהעובדים נשארו בעבודה. העובדים שפרשו לא קיבלו את הכספים שהוסכם עליהם בהסכם הפרישה מחודש ספטמבר שנת 2019 ועד היום חודש ינואר שנת 2020.

מההסתדרות נמסר כי הם דורשים שיכבדו את ההסכם שמשרד הפנים חתומים עליו בבית הדין לעבודה. וכי בדיון שהתקיים ביום שלישי משרד הפנים קיבל מבית הדין הנחייה כי בטווח זמן של שבועיים במשרד הפנים נדרשים לתת תשובות לגבי ההסכם שנחתם עם ועד העובדים

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: העיצומים הסתיימו; עובדי עיריית קריית שמונה חזרו לעבודה מלאה. וועד העובדים, העירייה ומשרד הפנים הגיעו לסיכומים בעניין כל הנושאים שבמחלוקת ובשלב זה הסתיימו השביתות והעיצומים. בית הדין לעבודה כינס היום בצהריים את נציגי העירייה, וועד העובדים, ההסתדרות ונציגי משרד הפנים לדון בתשלום רכיבי שכר לעובדים. הדיון היה מקיף ומפורט. בית הדין בדק את רכיבי השכר השונים. בתום הדיון הורה בית הדין כי משרד הפנים יתייחס למה שנאמר ואל המסמכים שהוגשו – בתוך 15 יום. בינתיים ימנעו העובדים מקיום שביתות או עיצומים. העירייה סבורה כי בכך תמו המחלוקות עם וועד העובדים ואנו מקווים כי ניתן יהיה להמשיך את שגרת יחסי העבודה”.

ראש העיר אביחי שטרן “אני מברך על ההסכמות שהושגו. עובדי העירייה הם המשאב החשוב ביותר של הרשות. סוף טוב הכל טוב”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn