אנשי צד”ל רבים מתייאשים מהמציאות המורכבת בארץ ומעדיפים לחזור ללבנון. אך עם זאת, יש גם סיפורי הצלחה. קחו למשל את בוטרוס מזהר, יליד בירות שמתגורר עם משפחתו בקרית שמונה מאז נסיגת צה”ל מלבנון. לפני שנה הוא החל לעבוד בחברת ‘אבוקדו גל’ של החברה לפיתוח הגליל ומאז הוא חלק מהמשפחה, אך הגעגוע למשפחתו בלבנון עדיין קיים: “בעולם שפוי יותר הייתי יכול לחצות את הגבול ולבקר את המשפחה שהשארתי מאחור”, הוא אומר.

 

שירי פריאנט

 

המציאות של אנשי צד”ל בישראל רחוקה מלהיות מושלמת. רק שליש מאנשי צד”ל בחרו להישאר עם בני משפחותיהם בארץ. רובם בחרו לשוב ללבנון למרות הסכנה שאורבת להם שם. בחודש מאי האחרון חצה בן למשפחת צד”ל, המתגורר בקרית שמונה, את הגבול בשל קשיי התאקלמות. הוא זינק מעל הגדר הנמצאת בסמוך למושבה מטולה ועבר אל הלא נודע. אנשי הקהילה הדרום לבנונית מתקשים להשתלב בחברה הישראלית ורבים מהם נמצאים במצוקה כלכלית.

 

ומאידך, יש גם סיפורי הצלחה. בוטרוס מזהר, 54, מתגורר בקרית שמונה, אך הוא נולד בבירות שבלבנון. עם פרוץ מלחמת האזרחים הוא עבר עם משפחתו לכפר קליעה שבדרום לבנון, התגייס לצד”ל ושירת בו כקצין תותחנים במשך 25 שנה. במהלך שירותו, סייע צבא צד”ל לצה”ל ללחום בחיזבאללה. עם נסיגת לבנון בשנת 2000, עבר בוטרוס עם אשתו ושלושת ילדיו לישראל והם התמקמו בקרית שמונה.

 

 

לפני כשנה החל בוטרוס לעבוד ב”אבוקדו גל” של החברה לפיתוח הגליל ומאז הפך לחלק בלתי נפרד מצוות העובדים. הוא ממלא את תפקיד אחראי תחום ניקיון סביבת מערכי הייצור, תחום בעל חשיבות רבה במפעל העוסק במזון.

 

בוטרוס אומר כי “מפעל אבוקדו גל בשבילי הוא כמו משפחה. העובדים והמנהלים הם אנשים טובים ואני מרגיש שהם כמו אחים שלי. אני אוהב את העבודה, ושמח לעבוד במקום מסודר ואמין שמתייחס בכבוד והערכה לכל אדם”.

 

בוטורוס מציין כי הוא ומשפחתו חיים ומתנהלים כישראלים לכל דבר. שני בניו ובתו למדו במערכת החינוך בארץ, מדברים עברית שוטפת, ולמשפחה חיי חברה מלאים בקריית שמונה. “למרות זאת ולצד החיים החדשים, קיים הגעגוע המתמיד למשפחה שנותרה בלבנון. בעולם שפוי יותר הייתי יכול לחצות את הגבול ולבקר את המשפחה שהשארתי מאחור והם היו פוגשים את ילדיי. אך בשל הסיטואציה המורכבת, אני נאלץ לפגוש אותם רק בתיאום מראש בחו”ל”.

 

בחברת”אבוקדו גל” זוכה בוטרוס להערכה רבה: “בוטרוס הגיע אלינו לפני שנה וקיבל את האחריות על תחום הניקיון בסביבת מערכי הייצור והחצר. במפעל כמו ‘אבוקדו גל’ יש לניקיון וסניטציה חשיבות גדולה. גילינו שלבוטרוס יש לב מזהב, הוא אדם אכפתי, מסור ולויאלי, שמגדיל ראש ועושה את העבודה בחריצות ואהבה. היכולות וההספקים שלו לא נופלים מצעירים בהרבה ואין ספק, כי הוא מייעל את העבודה במפעל”, אומרים בחברה. עוד הוסיפו באבוקדו גל: “כשמביאים בחשבון את הסיפור האישי, אפשר רק להתפעל מההשתלבות בעבודה בגיל לא צעיר ומהתרומה הגדולה שהוא מביא ל’אבוקדו גל'”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn