צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

בספירה שנערכה השבוע על ידי חקלאי הגליל העליון למספר העגורים הלנים באגמון נמצא כי, באגמון לנים  22,000 עגורים, להם יש להוסיף עוד כ -10,000 פרטים אשר לנים בשמורה ובמקומות נוספים.

ב-25 השנים האחרונות עלתה בהדרגה כמות העגורים החורפים בעמק החולה, עד שהגיעה לשיא של למעלה מ-50 אלף עגורים בעונה. במסגרת ההבנות שהושגו בין החקלאים לבין קק”ל והרשויות, סוכם כי יש לייצר דרך עבודה אשר מטרתה צמצום כמות העגורים עד לרמת האיזון הנכונה שיכול עמק החולה להכיל מבלי לפגוע בחקלאות, אך באופן שיאפשר לשרת את התיירות והטבע. ההצלחה בעידוד הגירת העגורים הייתה מלווה במפגעי רעש, גם בסופי שבוע. עופר ברנע, מנכ”ל החברה לחקלאות בגליל העליון אומר, כי תהיה הפקת לקחים מהפרעות מפגעי הרעש לתושבים והם ישתדלו להקטינם בעתיד. פתיחת תחנת האכלה יכולה לסייע גם היא בהפחתת הרעשים, כיוון שעיקר העגורים ישהו בשטח ההאכלה.

עופר ברנע, מנכ”ל החברה לחקלאות בגליל העליון: “להבדיל משנים שעברו, התחלנו השנה בהטרדת העגורים בכל רחבי העמק כבר בשלב הגעתם אלינו. בימים אלה, שלב הנדידה לאפריקה מסתיים ולכן תיפתח תחנת האכלה כמדי שנה באגמון החולה. כלל הגורמים מקווים כי כמות העגורים לא תעלה שוב כתוצאה מפתיחת תחנת האכלה, מפני שכל עגור הנמצא אצלנו מגיע עם תג מחיר כלכלי ועדיין החקלאים הם הגוף העיקרי הנושא בעול”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn