בצילום: מדריכים במתחם ‘נקודה טובה’ בחוף לבנון של איגוד ערים כינרת
צילום : מועצה אזורית גולן

“נקודה טובה” הינו פרויקט משותף ל”תכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון 360″ של משרד הרווחה, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול מחוז צפון, מועצה אזורית גולן ואיגוד ערים כינרת, כחלק מפרויקט ארצי “מתחברים לנוער בחופים” הפועל זו השנה העשירית בתקופת החופש הגדול במטרה לייצר אפקט למניעת מצבי סיכון בבני נוער כגון צריכת אלכוהול, סמים, אלימות מילולית, פיזית, מינית ועוד, בעת שהותם בחופי הכינרת.

ההתנהגויות מסוכנות עולות בשכיחותן בצורה משמעותית בחודשי הקיץ. בני הנוער נחשפים בחופשת הקיץ לתופעות רבות חלקן שליליות, כאשר לחץ חברתי וסקרנות יכולים לגרור אותם לחוויות שאינן חיוביות, המתאפשרות בשל הנסיבות בעונת הקיץ. בני הנוער מגיעים לבילוי בחופים כולל לינת לילה.

כחלק מהמיזם המופעל על ידי מועצה אזורית גולן הוקם מתחם “נקודה טובה” בחופים לבנון וכורסי של איגוד ערים כינרת הפועל לאורך שעות הערב והלילה במשמרות של אנשי מקצוע משירותי הנוער ומתנדבים, במטרה לאתר בני נוער בסיכון ממשי, הנמצאים הרחק מביתם או אזור מגוריהם.

חיים רוקח, ראש מועצה אזורית גולן: “אני רואה בהקמת המתחם ופעילותו חשיבות רבה. הקיץ מזמן לבני ובנות הנוער שמחה גדולה ולעתים גם קושי. תפקידינו כמבוגרים, כאנשי מקצוע וכרשות, לעמוד לצידם ברגע הקושי. זהו בדיוק תפקידו של המתחם והצוות המקצועי והאיכותי שבו. ברצוני לשבח את כולם ובעיקר את המתנדבים הנותנים מזמנם. על זה נאמר “המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלאו”. כל הכבוד לכם על העשייה הברוכה”.

עידן גרינבאום, יו”ר איגוד ערים כינרת וראש מועצה אזורית עמר הירדן: “אנו מברכים על שיתוף הפעולה כבר מספר קייצים בפרויקט חשוב זה המביא להצלחה באיתור נוער בסיכון לבל ימעד ולמניעת שוטטות של נערים החשופים לפיתויים שליליים. מיזם זה מתחבר לקונספט החופים “השקטים” שלנו, בהם אסורה מוסיקה, בדיוק בכדי ליצור את אווירת השקט הרגועה יותר. יש לציין כי רוב בני הנוער המציפים את חופי הכינרת בימים אלה, מוגדרים כנוער נורמטיבי, אחראיים, שוהים בחופים ללא מבוגרים ונהנים מהחופש הגדול, אך לצד ההנאה הם חשופים לסיכונים: לחץ חברתי, אלכוהול, מיניות לא מוגנת וסיכונים מיותרים אחרים. כל זאת מנסים צוותי מתחם “נקודה טובה” למנוע. בנוסף, הפקחים של האיגוד ומשטרת ישראל, עורכים סיורים בחופים ושופכים אלכוהול המתגלה אצל בני הנוער, במטרה לשמור על ביטחונם ובריאותם. השנה עומס הנופשים בכינרת רב יותר, עקב המצב ולכן ישנה חשיבות גדולה יותר לפעילותו של פרויקט זה, המצליח למנוע מקרים שעלולים היו להסתיים אחרת. אנו קוראים לבני הנוער לקחת אחריות על עצמם ועל חבריהם לנופש בחופים” אומר גרינבאום.

פרטים נוספים על החופים- בכוכבית כינרת 55477 * ובאתר http://kineret.org.il/

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn