עיריית קריית שמונה הכשירה שטח פרטי של היזם צביקה כהן “במרכז צבי והפכה את שטח החניות במתחם לחניות בתשלום, במטרה לתת שירות לתושב ולעסקים במקום. בימים האחרונים נעשו עבודות ריבוד ושיפוץ הכבישים במתחם מרכז צבי בעלות של כ 285,663 שקלים. בעירייה אומרים כי תשלום השכירות על שטח החניות יקוזז עם עלויות שיפוץ הכבישים. בשלב הראשון לא תהיה אכיפה על מנת להרגיל את התושבים לשינוי בחניות בתשלום.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילום: מידע 8

מרכז צבי ידוע בבעיית החניה שפוגעת בבאים למתחם ובבעלי העסקים. בימים האחרונים נערכו עבודות שיפוץ וריבוד הכבישים במתחם “מרכז צבי” בעלות של 285,663 שקלים. עלות שיפוץ הכבישים במרכז צבייתקזזו עם השכירות בגובה 5,580 ש”ח שעיריית קריית שמונה נדרשת לשלם ליזם צביקה כהן, כך שלמעשה העירייה לא נדרשת לתוספת תשלום על המתחם לכל זמן חוזה השכירות למשך חמש שנים.

בשלבים הראשונים להכשרת החניות במרכז צבי היזם צביקה כהן רצה למסור את שטח החניות כתרומה לעירייה. לאחר שנבדקה האפשרות לקבלת החניות בתרומה, לא היה ניתן לקבל את התרומה מהיזם צביקה כהן. בעירייה החלו לבדוק את האפשרות לשכירות של המתחם ומצאו כי שיתוף הפעולה בין היזם לעירייה יהיה לרווחת התושבים, וכי התקציב לשיפוץ הכבישים יהווה חלק מהוצאות של רשות החניה.

בעירייה אומרים כי התשלום על השכירות ליזם יקוזז עם ההשקעה של מאות אלפי שקלים בכבישים במתחם, ומסבירים כי הכסף שהושקע לצורך שיפוץ הכבישים יחזור כהשקעה חוזרת לטובת התושב. המדחן שהותקן במתחם הוא מדחןמהשוק העירוני על מנת לחסוך בתשלום על מדחן נוסף. במקום יהיה תמרור חדש שהוא רלוונטי לסידור החניות. בעלי עסקים שהיו בהסכם חניות עם בעלי החנויות במתחם, ההסכמים נשמרו.

סגן ראש העיר מישל בן שימול שאחראי על רשות החנייה אומר כי חשוב שמתחם מרכז צבי יהיה יכול לתת שירות לתושבים שמגיעים למתחם,ולבעלי העסקי במקום בצורה ראויה, והתכנית לחניות בתשלום במרכז צבי הם חלק מתכנית החנייה שאושרה בחודש יולי בשנת 2019 בישיבת מועצת עיר. בן שימול אומר כי המהלך להסדרת החניות מוסיף 49 חניות לרווחת התושבים ובעלי העסקים במתחם.

לאחר הבחירות בעירייה החלו לעבוד על תכנית חנייה במתחם מרכז צבי. “השאיפה לצמצם את העול הכלכלי על התושבים ככל שניתן, ובמקביל להביא סדר ושירות טוב לתושב, מתוך הבנה שאם החנייה תעבוד נכון,ישתפר המסחר, ויאפשר לבעלי העסקים לעבוד בהתנהלות תקינה”. אמר בן שימול, והוסיף, כי תכנית החניה במרכז צבי נועדה לבטל שטחים בעיר שבהם אין חניה מוסדרת של רשות החנייה, דבר שמביא לאי סדר בחניות ברחבי העיר, וכי החניות במרכז צבי מאפשרות לייצר רצף חניות שמאפשר שליטה, בקרה, ועבודה בצורה נכונה ומדויקת.

עוד אמר כי הפניה לחניה מוסדרת הגיעה מבעלי העסקים במרכז צבי לאחר שהתקבלו תלונות רבות על בעיית החניות שקיימת במתחםשהביאה לא פעם למקרים של אלימות בין התושבים, עם נוכחות יום יומית של המשטרה, ולכן נדרש לייצר פתרון שמביא לסדר בין בעלי העסקים והלקוחות שמגיעים לחנויות במתחם. המטרה של שיפוץ הכבישים היא גם לרווחת התושב על מנת לשפר את התשתיות. אומר בן שימול. בנוסף בעתיד הוא מתכוון להתחיל בתכנית פיילוט של חניות זריזות, חניה שמופעלת למשך 20 דקות עם טכנולוגיה מותאמת, ומצלמות מיוחדות.

בן שימול אומר כי “עשינו הסכם שהוא טוב מול בעל השטח שנענה לבקשה להסדיר את החניות במתחם. מאוד שמחנו על שיתף הפעולה, שהיה מאד יפה וענייני, מתוך ראייה שרואה את טובת תושבי המקום. אני לא חסיד של נושא החניה בתשלום והדעות שלי מאד ברורות בנושא אבל עדיין האחריות מחייבת לבדוק כל צעד ולטפל בזה ברמה הנכונה של ההתייחסות. נעשו בדיקות גם כלכליות לכן המהלך לקח מעט זמן״.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn