רב העיר קריית שמונה, וראש ישיבת ההסדר, הרב צפניה דרורי, מברך את תושבי קריית שמונה והגליל העליון לחג הפסח, בדברי ברכה וחיזוק, בימים שבהם מדינת ישראל נדרשת לאחדות וערבות הדדית, לשמור איש על רעהו.

כתבה מאת דנה אלימלך.

הרב צפניה דרורי הוא רב העיר קריית שמונה וראש ישיבת ההסדר, מכהן כיו”ר האגודה להתנדבות, וכאב בתי הדין לגיור באזור הצפון. ישיבת ההסדר פועלת מזה 43 שנה, מאז הקמתה בשנת 1977 על ידי הרב צפניה דרורי, ובהמשך הצטרף לישיבה הרב קירשטיין. 

הרב צפניה דרורי, תרם רבות לקריית שמונה, ומכהן כראש הישיבה, יחד עם הרב ישראל קירשטיין והרב אריאל ברקאי. לזכותו של הרב צפניה דרורי, רבני ותלמידי הישיבה, פרויקטים רבים כמו: אימוץ ילדי קריית שמונה והאזור ללימוד לפני בר המצווה, גמילות חסדים ענפה לטובת הקהילה וחלוקת חבילות מזון לאנשים נזקקים בעיר, פעילות תורניתבישיבה לטובת ילדי העיר והאזור, כאשר צוות רבני הישיבה מעביר שיעורים באופן קבוע בבתי הכנסת בעיר ובבתי התושבים.

בימים אלה תלמידי ורבני הישיבה לא נמצאים בישיבה, וחלקם אף התגייסו לפיקוד העורף לסייע במאמץ הלאומי במגיפת הקורונה. ולמרות שתלמידיהשל הישיבה לא נמצאים, מתקיימת חלוקת חבילות למשפחות נצרכות לקראת חג הפסח כאשר נעזרים בתושבי העיר ,נוער מהעיר, סטודנטים,וחברי הקהילה הצעירה. בשבוע האחרון התגייסו כחמישים תלמידיםמהישיבה והחלו את הפרק הצבאי.

איך אתה מרגיש בימים אלה עם משבר הקורונה?

“אני מסתכל על הדבר ואני רואה שמדינת ישראל ברוך השם מגלה שהקדוש ברוך הוא שומר עליה במיוחד. המכה הזאת התפשטה בכל העולם ומזעזעת את העולם כולו ממש. ראינו שאנחנו חוששים אבל אנחנו נמצאים בשקט ובשלווה, אנחנו לקראת חג הפסח שהקדוש ברוך הוא מפריד בנינו לבין העמים”.

איך לחגוג את חג הפסח שכל אחד בביתו?

“צריכים להימנע להצטופף אנשים ביחד. ואם עושים את ליל הסדר בבית אחד , צריך לפזר את האנשים שלא תהיה צפיפות, שנוכל לשבת בליל הסדר ולעשות סדר כהלכתו, ולספר על יציאת מצריים שלנו והתגלות השם בדור שלנו. זכינו במדינת ישראל שפורחת בצורה כל כך מסודרת ויפה. ברוך השם שגאל אותנו אז וגואל אותנו גם היום”.

הרב צפניה דרורי מברך את תושבי קריית שמונה ויישובי הגליל העליון לחג הפסח :אני רוצה לשאת מכאן תפילה לברכה ולשמחה לכל תושבי האזור שלנו וליישובים המקיפים אותנו, אנחנו רוצים לאחל לכל עם ישראל כולו בכל הארץ כולה שנזכה לראות ישועות כמו שזכינו לראות בארץ מצריים, ובאשר זכינו בהקמת המדינה, נזכה גם בדור שלנו לראות ישועות מכל הפגעים שפוגעים בנו עכשיו. אנחנו יודעים שהדברים יש להם ערך מסוים וזה לא סתם באו, הם באו כנראה לעורר את נפשותינו לדעת, שאנחנו תלויים בקדוש ברוך הוא שעושה ניסים ונפלאות שמדינת ישראל מפליאה בהם מאז ועד היום הזה”.

הרב דרורי הוסיף כי “אנחנו צריכים בימים האלה עכשיו, הימים לקראת חג הפסח, להביא ברכה, ושהקדוש ברוך הוא ישלח את ברכתו לכל אלה שנגע בהם הנגיף שמופיע בדור שלנו. אנחנו לא יודעים למה, אבל זה בוודאי לא באשמתם האישית, זאת שעה שכל העולם כולו וגם של עם ישראל. אבל היופי הגדול שאנחנו רואים שעלינו זה לא משפיע כפי שזה משפיע בארצות אחרות. ואנחנו, כל אחד ירגיש, שגם אם הוא נפגע ממשהו, עלינו הדברים משפיעים בצורה מתונה, ולא כפי שמופיע בעולם כולו. כך נזכה לחגוג את חג הפסח בימים האלה, ולשמוח מההשגחה האלוהית המיוחדת ששורה על עם ישראל מהעולם ומי ימי קדם ועד ימינו אלה. שנחגוג בשמחה, והרבה בריאות ושנתחזק כולנו לאבינו שבשמיים, “מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ”, שאתה כל כך אוהב אותו וכל כך רוצה בו ושומר עליו מכל משמר”.

ראש ישיבת ההסדר הרב אריאל ברקאי.

הרב ברקאי נולד וגדל בירושלים, לקריית שמונה הגיע לפני 20 שנה ללימודים בישיבת ההסדר. במהלך השנים שבהם למד בישיבת ההסדר התחתן, ויחד עם אשתו הקימו משפחה וקבעו את ביתם בעיר. הרב ברקאי שלאחר החתונה עזב עם משפחתו את קריית שמונה למשך שנתיים חזר ללימודים בישיבת ההסדר ועם השנים הפך לחלק מצוות הישיבה. לפני שנה התמנה לראש הישיבה ביחד עם הרב צפניה דרורי והרב ישראל קירשטיין.

איך נערכים לפסח בימים אלה בישיבת ההסדר בשונה משנים קודמות בעקבות משבר הקורונה?

“הישיבה הפסיקה את פעילותה עם תחילתו של משבר הקורונה כמו כל מוסדות החינוך. יצרנו בישיבה לימוד מקוון פנימי, והצטרפו ללימוד תלמידים מכל הארץ ובוגרים של הישיבה. נוצר שינוי באופן הלימוד שלא היינו רוצים בו, אבל ממנו התפתח משהו חדש ומיוחד, שנשתמש בו גם בעתיד לטובת הבוגרים של הישיבה”.

איך התחושות כשאין לימוד יחד שמאפיין את לימוד התורה?

הרגע של סגירת הישיבה היה רגע קשה. כולם צריכים לעזוב והמרחק הפיזי מאוד משמעותי כיוון שמה שמאוד מהותי בלימודי התורה זה לימוד ביחד אחד עם השני, זה לא רק ידע, יש מקום של חיבור עמוק יותר מהעברת מידע. וזה שיש את הרקע המוקדם, יש את החיבור בין האנשים והאהבה הגדולה, גם המרחק מייצר משהו חשוב.

מה דעתך על מגיפת הקורונה?

“יחד עם כל עם ישראל והעולם כולו אנחנו נמצאים במצב לא נעים ולא פשוט, ומקווים ומתפללים שנגיע לימים טובים יותר. בתוך זה אני מרגיש שיש תהליכים מאוד משמעותיים, עם כל הקושי שיש להרבה אנשים, כלכלי, נפשי, והבדידות, בראייה כללית יותר זה גורם רגע לעצור ולחזור למקום פנימי ואמיתי. להיות לבד ולהיות עם המשפחה, אולי עכשיו אנחנו לא יודעים מה המשמעות אבל זה פותח מקומות בעצמנו. אנחנו לפני פסח וזה מתאים לחג החרות. חרות שהיא שקטה ופנימית. צריך לדאוג למשפחה, לסבא ולסבתא, אלה דברים שבימים אלה צריך להדגיש ולהעמיק את הקשרים עם המשפחה. לחשוב על האנשים שנמצאים לבד ולנסות ליצור איתם קשר ולסייע להם”.

לפני שנה נבחרת לכהן כראש ישיבת ההסדר לצד הרב דרורי והרב קירשטיין, מה המשמעות להיות ראש ישיבה?

“המפעל המיוחד שנקרא ישיבת ההסדר שהקים הרב צפניה דרורי ובהמשך הצטרף גם הרב ישראל קירשטיין נותן נקודת אור בצפון. זאת תחושת אחריות מאוד גדולה להמשיך ולהעצים את המקום ואת החיבורים המשמעותיים שנרקמו בין אנשי הישיבה ואנשי קריית שמונה והסביבה בכלל. מקום של אחדות גדולה בין כל התושבים שמחבר למקום של אמונה. זאת אחריות וזכות גדולה. אומנם גדלתי בירושלים ויש לה את הייחוד שלה אבל מהרגע שהגעתי לקריית הרגשתי חיבור מיוחד לאנשים וישיבת ההסדר יכולה להשתלב ולהיות מבורכת מהמעורבות של הישיבה בקהילה”.

הרב אריאל ברקאי מברך את תושבי קריית שמונה והגליל העליון: “שנזכה דווקא מתוך המקום המורכב והלא נעים שאנחנו שוהים בו, נזכה להגיע לחירות פנימית, נזכה לכל הטוב. בשורות טובות ורפואה שלמה לכל החולים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn