אלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד צפון, ניצל את המעמד לדבר על היערכות צה”ל לכל תרחיש אשר יאיים על ביטחונה של מדינת ישראל ותושבי הצפון: “המוכנות וההיערכות שלנו לתרחישים-גבוהות ומתחדדות כל העת ואנו ממשיכים לעקוב אחר הנעשה בשטח ומשפרים באופן מתמיד את המענה ההגנתי”.

 

שירי פריאנט

 

ביום ג’ האחרון מונה תת-אלוף רפי מילוא למפקד החדש של עוצבת הגליל. תת-אלוף מילוא מחליף בתפקידו את תת-אלוף אמיר ברעם, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

 

עוצבת הגליל (אוגדה 91) היא אוגדה מרחבית בפיקוד הצפון, אשר אחראית על כל גזרת לבנון, מראש הנקרה במערב ועד להר דב במזרח. האוגדה הוקמה בעקבות מבצע ליטני ב-1978, לקחה חלק במלחמת לבנון הראשונה והשנייה, ואף זכתה בשנת 2012 בפרס הרמטכ”ל ליחידות מצטיינות.

 

טקס חילופי המפקדים נערך ביום שלישי האחרון במפקדת העוצבה אשר שוכנה בבירנית, במעמד מפקד פיקוד צפון, אלוף יואל סטריק. כמו כן, בטקס נכחו מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

 

אלוף סטריק ניצל את המעמד לדבר על היערכות צה”ל אל מול תשתיות הטרור הנרחבות: “המוכנות וההיערכות שלנו לתרחישים-גבוהות ומתחדדות כל העת ואנו ממשיכים לעקוב אחר הנעשה בשטח ומשפרים באופן מתמיד את המענה ההגנתי, ולצידו את יכולותינו ההתקפיות, באם נידרש להן. לכשנידרש להן, נפעיל אותן במלוא העוצמה. לא נעלמת מעינינו העובדה כי איראן מנסה לחדור ללבנון ולסוריה ולהקים בהן תשתיות טרור נרחבות. לא נעלמת מעינינו גם העובדה כי ארגון הטרור חיזבאללה מפר באופן שיטתי את ההחלטה 1701 של האו”ם, ובניגוד מוחלט לה שומר על נוכחות צבאית, גם אם זו נסתרת, בעשרות כפרים שיעים מדרום לליטני. צבא לבנון מעלים עין מפעילות החיזבאללה, מסווה את סיורי ארגון הטרור בדרום לבנון, ואף מאפשר לו להשתמש בתשתיותיו כנגד מדינת ישראל. השקט והיציבות הבטחונית באזור חשובים לכולנו. פנינו אינן לעימות, לשוננו אינה מתלהמת”.

 

מפקד עוצבת הגליל היוצא, תת-אלוף אמיר ברעם, אשר שימש בעבר כמפקד עוצבת האש, מפקד חטיבת הצנחנים ומפקד יחידת מגלן, נשא את דבריו בטקס החילופים בבירנית: “זכות גדולה ומחוייבות אדירה הייתה עבורי לפקד על האוגדה המבצעית הזאת בחזית לבנון, בגזרה שהייתה כור מחצבתי ושימשה לי דרך חיים מקצועית- גזרה בה פעלתי ולחמתי לאורך שנים רבות של שירות, בתקופות שונות, תחת אש ובעתות רגיעה. באוגדת הגליל מגוון רחב של אמצעים, כלי לחימה ויכולות טכנולוגיות רבות ומגוונות- אך האנשים עליהם פיקדתי בשנתיים האחרונות, הם שהיו ייחודה ויתרונה האמיתי של האוגדה – מטובי בניה של החברה הישראלית. אני משוכנע בהביטי בלוחמי ומפקדי האוגדה, שאין אתגר שהאוגדה הזאת לא תוכל לו ואין אוייב שלא תוכל להכריעו. אנו בוטחים בך, רפי, שתדע להוביל את האוגדה במבצעים ובמלחמה וכי תדע לעצב בדמותך את העשייה בבניין הכוח, באימונים ולקראת מימוש מבצעי, לפי המצפן והמצפון, לעמידה באתגרים הבאים בחזית לבנון”.

 

מפקד עוצבת הגליל הנכנס, תת-אלוף רפי מילוא (45), הוא נשוי ואב לשניים. הוא בוגר הקורס פיקוד ומטה, בעל תואר ראשון כללי מאוניברסיטת חיפה ובוגר המכללה לביטחון לאומי בקנדה. לצבא הוא התגייס בשנת 1990 לשייטת 13. מאז, כיהן במגוון תפקידים פיקודיים, כגון: מפקד גדוד גדעון בחטיבת גולני, מפקד חטיבת המילואים עציוני, מפקד עוצבת ברעם (חטיבה מרחבית בעוצבת הגליל), מפקד שייטת 13, ולאחרונה, מפקד עוצבת אדום. “אני מקבל היום את הפיקוד על עוצבת הגליל ברגשי אחריות וגאווה גדולה. אמיר, אני מקבל ממך אוגדה מבצעית, חדה, קטלנית, תחבולנית, מוכנה וכשירה בביטחון השוטף, מאומנת ומתורגלת למלחמה. המון הערכה, ובעיקר תודה, על הפיקוד וההובלה של האוגדה בשנתיים האחרונות. אני מתחייב לעשות הכל, ללמוד, לחזק, לשפר ולהתאמן, הכל כדי להיות מוכנים, כדי לנצח את האוייב בכל מפגש”.

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn