צוות הרווחה של האגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון, עבר בשבוע שעבר הכשרה מקוצרת בהנחיית דיבוב קבוצתי לאחר אירוע חירום, על רקע אירועי הקורונה. ההכשרה הועברה על ידי ד”ר רובי רוגל, סמנכ”ל מרכז “משאבים” לפיתוח חוסן, התמודדות והכנה לשעת חירום. ההכשרה מיועדת לתת לעובדות ולעובדים כלים להנחיה מובנית לעיבוד החוויות אשר עברו על צוותים ייעודיים במהלך תקופת הקורונה.

צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

ד”ר רובי רוגל: “היה מפגש מעניין, אשר שילב למידה של העובדים הסוציאליים יחד עם עיבוד של חווית הקורונה עד עכשיו. אחד ההיבטים המרכזיים שעלו היה השוני הרב בתפיסת האתגר בין מי שחווה בעיקר חוויות חיוביות ובין מי שחוויותיו היו בעיקר שליליות. המנעד היה רחב”.

אורלי מאסטרו, מנהלת האגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון: “הדיבוב הקבוצתי הינו בעל ערך לעיבוד מכלול הרגשות והמחשבות, אתו התמודד הצוות במהלך החודשים האחרונים. צוותים בקיבוצים, אשר מעוניינים בהנחיה לשיחה מהסוג הזה, מוזמנים לפנות לעו”ס היישובי.”

רועי גרדי, עובד סוציאלי באגף לשירותים חברתיים: “המפגשים הכינו אותנו לאפשרות להיפגש עם צוותי החירום היישוביים (צח”י) בקיבוצים, אשר עבדו קשה מאוד לאורך כל משבר הקורונה. אני מלא הערכה לצוותים אלה, אשר נחשפו לאירועים רבים ולאוכלוסייה במצב חירום והתמודדו אף הם במצב האישי שלהם, שוודאי הצריך התמודדות לא פשוטה. מטרת המפגשים עם הצוותים היא לאפשר ליחידים ולקבוצה שיח שבו ידברו על ההתמודדות שלהם בזמן המשבר, לעשות קצת סדר בתוך הכאוס, לנרמל את התחושות שלהם ולתת להם מקום לשיתוף ואוורור, כמי שעמדו בחזית הישובים במהלך המשבר”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn