ועדת החינוך של הכנסת אישרה השבוע את תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשע”ח.

תשלומי החובה נותרו ללא שינוי – 49 שקלים לשנה, תשלומי הרשות נעים בין 220 שקלים לילדי הגנים ל-1289 שקלים לתלמידי כיתות י”ב.

 

שירי פריאנט

 

ועדת החינוך של הכנסת אישרה ביום שני האחרון את טבלת תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשע”ח. שר החינוך, נפתלי בנט: “אנחנו פותחים את השנה בסימן שידרוגים פיזיים בתנאי הלימוד וזינוק בהישגי ילדי ישראל. אנו יוצאים לדרך עם צהרונים מסובסדים שיחסכו לכל משפחה מאות שקלים. בנוסף, אנחנו ממשיכים עם סייעת שניה, צמצום תלמידים בכיתה, המשך גידול במספר הנבחנים במתמטיקה 5 יחידות לימוד, בתי הספר של החופש הגדול, חוג חינם לכל ילד בצפון ועוד. ביצענו רפורמות משמעותיות שהזניקו את מערכת החינוך קדימה, ונמשיך במגמה זו גם השנה. אני מודה ליו״ר ועדת החינוך ח״כ מרגי על שיתוף הפעולה ועל הובלת התהליכים המשמעותיים אצלו בוועדה ומאחל שנת לימודים פורייה ומוצלחת לכולם”.

 

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף ואמר כי “משרד החינוך מוביל שורה של מהלכים להפחתת נטל התשלומים על ההורים. לצד הרפורמות הגדולות שמוביל המשרד בראשות השר נפתלי בנט, אנחנו מגבירים את פעולות הבקרה אחר גביית תשלומים שאינם מאושרים, לצד הסדרה של התשלומים בבתי ספר ייחודיים. בסך הכל אנחנו רואים כי בשנים האחרונות מרבית בתי הספר מקפידים על גביה מותרת”.

 

התשלומים למסגרות החינוכיות, מגן חובה ועד לחטיבות העליונות, מתחלקים לתשלומי חובה ותשלומי רשות. תשלומי החובה נשארים ללא שינוי ויעמדו על סכום של 49 ₪ לשנה בלבד. התשלום הוא עבור ביטוח תאונות אישיות לתלמידים וסכום זה אינו ישתנה בשנתיים הקרובות. הסכום נקבע על ידי ועדת החינוך על פי תוצאות המכרז שפורסם על ידי מרכז השילטון המקומי. ועדת החינוך התרבות והספורט אישרה את גביית התשלום לשנתיים הקרובות על מנת לאפשר לרשויות המקומיות להיערך מראש ובזמן לפתיחת שנת הלימודים.

 

בנוגע לתשלומי הרשות, הסכומים ינועו בין 220 ₪ לילדי הגנים ל-1289 ₪ לתלמידי כיתות י”ב. תשלומי הרשות כוללים: השאלת ספרי לימוד, סל תרבות, מסיבות סיום, מסיבות כיתתיות, תשלום לארגון ההורים הארצי ולועד הורים ישובי, טיולים על פי תוכנית הלימודים ושיעורי של”ח. ארגון ההורים הארצי וועד ההורים היישובי יגבו 1.5 ₪ לשנה בלבד עבור כל ילד, למרות שבעבר לא גבו תשלום. זאת בהתאם לבקשת פורום ועדי ההורים היישוביים. כל שאר התשלומים נשארו ללא שינוי. בנוסף, השתתפות ההורים בעלות ההזנה, מכוח חוק ארוחה יומית לתלמיד, עלה באופן מדורג מסבסוד מלא ועד ל-70 אגורות למנה, בהתאם להכנסה המשפחתית.

 

כמו כן, הובא לידי ועדת החינוך כי תשלומי התל”ן (תוכניות לימודים נוספות) יישארו ללא שינוי. במוסדות הקדם יסודיים, הגבייה המירבית מתלמיד בשנה בכלל מוסדות החינוך תעמוד עד 597 ₪, ביסודי- 885 ₪, בחטיבות הביניים 1,060 ₪ ובחטיבות העליונות 1,150 ₪ לשנה. הגבייה המירבית מתלמיד בשנה בבתי הספר התורניים והייחודיים (בתוספת על הגבייה המירבית בכלל מוסדות החינוך) היא 1,770 שקלים ביסודי, 2,120 שקלים בחטיבות הביניים ו- 2,300 שקלים בחטיבות העליונות.

 

ענת לוי, מנהלת אגף החינוך במועצה אזורית הגליל העליון, מסרה כי אין שינוי מהותי בין שנת הלימודים תשע”ז לתשע”ח בכל הקשור לתשלומי הורים.

 

קרלוס גולדברג, מנהל אגף החינוך במועצה אזורית מבואות החרמון, מסר כי המועצה גובה את תשלומי ההורים על פי המחירים שקבעה ועדת החינוך בכל הסעיפים. הוא מציין כי מחירים אלה לא כוללים את מפעל ההזנה ומתייחסים לימי הלימודים בלבד, לא כולל חגים וחופשות.

 

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “מערכת החינוך בקריית שמונה פועלת אך ורק עפי הנחיות משרד החינוך. גביית תשלומי הורים נקבעת ומוסכמת ברמה הארצית וקריית שמונה תפעל עפי הנחיות שיתקבלו.

הן הרשות והן משרד החינוך פועלים ללא לאות, וימשיכו לפעול על מנת לאפשר לתלמידנו ללמוד בתנאים הטובים ביותר”.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn