צילום: מידע 8

בשבוע שעבר (שני) התקיימה הישיבה הראשונה בנושא המקלטים המשותפים בקריית שמונה. ליו”ר הועדה נבחר חבר מועצת העיר יורם מלול, לחברי הועדה, סגן ראש העיר מישל בן שימול, קב”ט העירייה דקל אריה, מבקר העירייה, מר אורן ירמיהו, מנהל האגודה לתרבות הדיור בקריית שמונה, בועז בן ציון, תובעת עירונית עיריית קריית שמונה, עו”ד דורית בן שטרית, יועץ משפטי עיריית קריית שמונה, עו”ד אריאל בר יוסף, עו”ס קהילה הגברת מימי צדוק, נציגת הציבור הגברת חפציבה בוחבוט ספירט, נציג הציבור מר ידידה פרוינדנברג קב”ט העיר לשעבר. 

צילום: מידע 8

הוועדה בראשות חבר מועצת העיר יורם מלול התכנסה תוך מספר ימים מרגע הסמכת מלול על ידי ראש העיר אביחי שטרן לעסוק בנושא המקלטים. הוועדה הוקמה לאחר שמלול העלה את נושא בעיית המקלטים המשותפים בישיבת מועצת עיר האחרונה, וכפתרון לבעיית המקלטים, ראש העיר שטרן הציע למנות את מלול כיו”ר הוועדה ולהסמיכו לעסוק בנושא. למרות שהצעתו של שטרן הייתה להפקיע את המקלטים מהתושבים לטובת תחזוקה, מלול התחייב כי הוא יעסוק גם בהבאת תקציבים ממשרדי הממשלה ועמותות ייעודיות והתחייב כי המקלטים לא יופקעו מהתושבים. מלול אמר כי, הוא מתכוון לטפל בבעיית המקלטים המשותפים באמצעות תחזוקה ולקיחת אחריות של העירייה על מקלטים שתושבים אינם יכולים לבצע תחזוקה, ולאחר מכן להנהיג כללים ברורים לתושבים ולרשות שיאפשרו שמירה על תחזוקה שוטפת במקלטים ומוכנותם לשעת חירום. 

צילום: מידע 8
צילום: מידע 8

החלטות ראשוניות שהתקבלו בוועדה: קב”ט העירייה דקל אריה הסביר כי, בקריית שמונה 600 מקלטים משותפים, כאשר בשנת 2018 הוא ערך את הסקר האחרון למיפוי המקלטים, תוך שהוא מציע לערוך סקר מקלטים חדש שיבוצע כבר בימים הקרובים. מנהל תרבות הדיור, בועז בן ציון הסביר כי, הפתרון היעיל ביותר לתחזוקת המקלטים הם יצירת ועדי בית כאשר כיום יש 70 ועדי בית פעילים ועוד 22 ועדי בית רשומים. עו”ס הקהילה הגברת מימי צדוק הביאה את הסוגיות שבהן תושבים שאין באפשרותם לתחזק את המקלטים המשותפים תוך שהיא מציעה פתרונות כמו אחראי מקלט. באחריותה של עו”ס מימי גם מיפוי המקלטים המשותפים באיתור התושבים שאינם יכולים לבצע את תחזוקת המקלט בעצמם. חברת הועדה עו”ד דורית בן שטרית התייחסה לאופן שבו העירייה יכולה לסייע בשמירה על תחזוקת המקלטים באמצעות התראות לתושבים ואכיפה במקרה הצורך.

צילום: מידע 8

מחבר מועצת העיר, יו”ר ועדת המקלטים, יורם מלול נמסר: “ישיבת הפתיחה לנושא המקלטים המשותפים התקיימה בתחילת השבוע בראשות הצגתי את גישתי ותפיסתי את הנושא הפוגע במוכנות העיר לחרום. חברי הועדה הציגו את דעתם כל אחד בזווית ובראיה המקצועית שהוא מייצג. נקבעו עקרונות ראשוניים לעבודת הועדה. הוטלו משימות על חברי הועדה לקראת הדיון הבא. החלטה חשובה שהתקבלה הייתה לבצע סקר חדש שימפה את המקלטים המשותפים בעיר תוך בדיקת מוכנותם לחירום. מקלטים שימצאו לא כשירים, יקבלו טופס בדיקה ועליו ירשמו הליקויים תוך קביעת זמן לתיקון הליקויים, מקלטים שבעליהם יודיעו כי הם זקוקים לעזרת העירייה, יבחן נושא הסיוע עם משמעויות הכספיות מצד בעלי המקלטים. בהמשך יש כוונה לשלב את ועדי הבתים ואחראי המקלטים כדי לשלבם ולערבם בתהליך למען הצלחתו. אני קורא לתושבי העיר לשתף פעולה עם עבודת הועדה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn