זאביק זוויגי

זאביק זוויגי, מייסד סיירת המתנדבים העירונית למען התושבים החליט להתמודד באופן עצמאי למועצת העיר “אני חושב שיש לי המון מה לתרום בשיפור פני העיר והוזלת תשלום הארנונה”

במשך חמש השנים האחרונות עסק הפעיל החברתי, זאביק זוויגי בשיפור רווחת החיים בקרית שמונה. השבוע הודיע זוויגי כי יתמודד על מקום במועצת העיר ברשימה עצמאית שנקראת “ק/כול התושבים”. במהלך השנים ניהל קבוצות חברתיות בנושאי פעילות עירונית למען התושב בשם “הסיירת של זאביק”, לאחר מכן שינתה הקבוצה את שמה ל”זאביק מבקר בעיר”, ו”רק זאב ישמור על החתולים”. זוויגי החליט להתמודד לבדו ברשימה עצמאית כדי שיוכל להשפיע על סדר היום של הנהלת העיר. לדבריו, למרות מערכת היחסים המורכבת בינו לבין ראש העירייה המכהן הוא לא יפסול ישיבה משותפת עם מי שהציבור יבחר בו להנהיג את העיר. אך יציב תנאים מאוד ברורים למי שירצה את תמיכתו. לדבריו שני הנושאים העיקריים שאותם ירצה לקדם נוגעים להוזלת הארנונה ושיפור חזות העיר.

זוויגי, עסק בעבר בתחום האירוח והמסעדנות פרש מהמקצוע בעקבות בקשתו של אביחי שטרן בשנת 2017 לסייע לו בקמפיין הבחירות לראשות העיר. זוויגי שהאמין שנער הצעיר והכריזמטי החליט להתייצב: “הייתי מיועד להיות מספר 3 ברשימה אבל החלטתי שלא להתמודד על מקום במועצת העיר. זאת משום שהובהר לי שנבחר ציבור זה תפקיד בהתנדבות מלאה. מאחר ובאופי שלי אני יודע שבמידה ואני לוקח אחריות על משהו אז אני מתמסר אליו ובזמנו לא יכלתי להרשות לעצמי לקחת אחריות ולעבוד ללא שכר”. עם זאת מתאר זוויגי כי הוא עדיין רצה להיות חלק מהמערך שמקבל את ההחלטות ונותן שירות לתושבים בעיר.

זאביק והנכד

לטענתו, במהלך הקמפיין מיתג זוויגי את שטרן כ”רוביק דנילוביץ” של הצפון והיה לו חלק משמעותי בבחירה של שטרן. לדבריו, לאחר הניצחון של שטרן בבחירות החל שטרן להרחיקו והקיף את עצמו בכל מיני יועצי אחיתופל”. לדבריו של זוויגי הציפיות היו ששטרן יפעל להוזלת תשלום הארנונה של התושבים וייצר איכות חיים טובה יותר במקום. עם זאת בסופו של דבר הוא התאכזב מהקו בו נקט ראש העייריה: “הוא חבר והלך יד ביד עם משרד הפנים שהשלו אותו וניצלו את חוסר הניסיון שלו וגרמו לו להכניס את היד לכיס של התושבים בניגוד גמור למה שהוא הבטיח לפני שהוא נבחר”.

עם זאת למרות באופן אישי אומר זוויגי כי שטרן הציל אותו מפשיטת רגל: “באותה תקופה בדיוק נכנסתי לשותפות באולם אירועים ויצאתי מהשותפות בעקבות בקשתו של שטרן, בדיעבד עבורי מדובר במלאך. זאת משום ששנתיים לאחר מכן, כשהתחילה הקורונה העסק קרס ואילולא הייתי יוצא מהשותפות הייתי היום במקום רע מאוד. ניצלתי מקריסה כלכלית שהייתה שוברת אותי מנטאלית ואולי אפילו מפרקת את המשפחה”. עם זאת מבחינה ציבורית זוויגי הרגיש כי מעל באמונם של חבריו, תושבי העיר אותם שיכנע להצביע לשטרן: “היה לי קשה עם הביקורת של התושבים. ואנשים באו אלי ושאלו אותי “מה הבאת לנו?!”. כתוצאה מכך החליט לנסות ולסייע לתושבים והחל בפעילותו הציבורית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn