בבית ספר “מבוא הגליל” שבאיילת השחר נחנך מתחם “חבק, נשק וסע”, בו שומרים על בטיחות הילדים שיורדים מרכב ההורים בבוקר, על ידי הפרדה ברורה מחניית האוטובוסים ורכבי המורים.

“המטרה שלנו היא מניעת נפגעים ליד בית הספר, בשלב של הורדה או העלאת ילדים לרכב המשפחתי” מסביר אוהד לבנת, מהנדס מועצה אזורית הגליל העליון, את חשיבותו של מיזם ראשון מסוגו באזורנו.

על פי מחקר שערכה חברת אמ”ן עבור עמותת “אור ירוק” נמצא כי 70% מהתלמידים בארץ מגיעים לבית הספר ברכב פרטי, כאשר 24% מהם יורדים מהרכב לכיוון הכביש ובכך מסכנים את עצמם. מנכ”ל העמותה, שמואל אבוהב, אמר בתגובה לממצאים כי על הרשויות לדאוג למפרצי חנייה מוסדרים להעלאת והורדת תלמידים בבית הספר.

המתחם “חבק, נשק וסע” נועד לשדרג את בטיחות הילדים בהגיעם וביציאתם בהסעות הורים לבית הספר, על ידי יצירת מתחם נפרד מהאוטובוסים וחניות רכבי המורים.

המתחם החדש נחנך השבוע בבית ספר “מבוא הגליל” שבאיילת השחר, במעמד ראש המועצה גיורא זלץ, מנהלת בית הספר ניצן טיגר והמנהלת היוצאת דיתה עילם. המתחם ב”מבוא הגליל” הוא הראשון, ובתכנון מתחמים דומים בבתי ספר נוספים באזור. איגום הכספים – 650 אלף ₪- נעשה במשותף למועצה ולבית הספר.

%d7%97%d7%91%d7%a7-%d7%a0%d7%a9%d7%a7-%d7%95%d7%a1%d7%a2-%d7%92%d7%99%d7%95%d7%a8%d7%90-%d7%95%d7%94%d7%9e%d7%a0%d7%94%d7%9c%d7%aa

נחנך מגרש ספורט בבית ספר “לב העמק” וסובת אוטובוסים בכניסה לכפר הנשיא

תכנית נוספת שעלתה מניירות השרטוט ולבשה ממשות היא מגרש ספורט חדש בבית הספר היסודי “לב העמק” שבנאות מרדכי, שתשמש את ילדי בית הספר ותושבי הקיבוץ. המגרש כולל גם טריבונה כמקום מפגש והתכנסות לילדי בית הספר. איגום כספים לפרויקט נעשה ממפעל הפיס, הקיבוצים הבעלים של בית הספר, נאות מרדכי והמועצה.

פרויקט נוסף שהושלם בימים האחרונים היא סובת אוטובוסים חדשה בכפר הנשיא, שכוללת מעגל תנועה מרכזי בקיבוץ ותחנת היסעים. “כאן שדרגנו ביחד עם הקיבוץ את התנועה במרכז הקיבוץ”, מסביר מהנדס המועצה אוהד לבנת, “ביצירת שפה תחבורתית ברורה, והפרדה של התנועה המוטורית מהולכי הרגל”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn