במרכז הרפואי זיו מזהירים מפני הסכנות הטמונות בחג זה

  

השבוע יחגוג עם ישראל את יום העצמאות באירועים ברחבי הארץ. האירועים, המלווים בזיקוקים, מנגלים והמולה, יכולים לעבור בשלום, אך מדי שנה מגיעים במהלך החג רבים לחדר המיון של בית החולים. מרבית מהנפגעים בחג הם ילדים, אשר סובלים מפגיעות עקב השימוש בתרסיסי קצף, זיקוקי דינור, מנגלים ושיפודי עץ.

 

ד”ר יוסף נביה, מנהל מחלקת המיון במרכז הרפואי זיו, אומר כי הקפדה על מספר כללי בטיחות בסיסיים תבטיח שההנאה בחגיגות יום העצמאות תעבור בשלום וללא פגע. אז מהן הסכנות ואיך ניתן להימנע מהן על מנת לעבור את החג בשלום?

 

תרסיס קצף

 

תרסיס קצף הינו תערובת דביקה של סבון וחומרים רעילים, המהווים סכנה לעיניים, שורפים במגע, ופגיעתם יכולה להוביל לאשפוז בבית החולים במשך מספר ימים, ובתרחיש הגרוע ביותר לגרום לנזק בלתי הפיך לעיניים. החומר הכימי שבספריי עלול לגרום לכוויה, ברמה כזו או אחרת, של קרנית ולחמיות העין, מה שמסב כאב רב, מגביל את יכולת עצימת העין ועלול לנטרל את העין ליממה ואף יותר. לפני השימוש בתרסיס קצף, יש לבדוק שהוא אכן מאושר על ידי מכון התקנים, לקרוא את ההנחיות שעל הבקבוק המדגישות לא להתיז לכיוון העיניים, ולהימנע משימוש במקומות הומים וצפופים. במידה וישנה פגיעה מתרסיס קצף המצריכה טיפול רופא, עדיף להביא עם הנפגע גם את בקבוק התרסיס לחדר מיון, על מנת שהצוות הרפואי יוכל להעניק טיפול מיטבי בהתאם לסוג החומרים הנמצאים בתרכובת התרסיס.

 

זיקוקים

 

שימוש בזיקוקים, חזיזים וקפצונים במהלך החג עלול לגרום לכוויות. גם אם רכשתם זיקוקים מחנות ויש עליהם תווי תקן, הם עדיין מסוכנים לשימוש, בלתי מקצועיים ועלולים לפצוע. מומלץ לא לקרב לאש חזיזים וקפצונים ולא להניחם בכיסים. אם עושים בהם שימוש, אז אך ורק במקום פתוח.

 

מנגל

 

כידוע, יום העצמאות נחשב כחג המנגלים הלאומי. לפיכך, חשוב לשים לב שהמנגל מונח על הקרקע באופן יציב, בכדי שלא יתהפך בזמן השימוש. כמו כן, אין לאפשר לילדים להיות בקרבה למנגלים. חשוב לנעול נעליים גבוהות בזמן העמידה סמוך לאש ולמנגל ולא להסתובב יחפים, מאחר ועלולים לדרוך על גחלים לוהטות, שיפודים משומשים, ברזלים שנפלו מהאש וכד’.

 

התייבשות

 

רבים בוחרים לטייל במהלך החג או לעשות על האש בפארקים השונים. בימי החג צפוי מזג האוויר להיות חם ויבש, ואנו עלולים לאבד נוזלים ומלחים בזיעה. על מנת למנוע התייבשות, חשוב מאוד להצטייד בכמויות גדולות של שתייה ולעודד את הילדים לשתות. גם שתייה מתוקה, ארטיקים או פירות עתירי מים, כגון אבטיח ומלון, באים בחשבון.

 

 

חג עצמאות שמח ובטוח לכולם!

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn