בשבוע שעבר התקיים בקיבוץ מלכיה טקס לציון סיום העבודות על התשתיות הציבוריות של 24 מגרשים מתוך 43 מגרשים בסך הכל,אשר יהוו את השכונה החדשה בקיבוץ.

צילום: ליאוניד נוביקוב

עוד נחנך בטקס גן המשחקים הגדול  שהוקם בלב השכונה. את עבודות התשתית של המגרשים ביצעה החברה הכלכלית של מועצה אזורית הגליל העליון וגן המשחקים, שהושקעו בו כשני מיליון שקלים, מומן ובוצע ע”י קק”ל, כאשר אגף ההנדסה של המועצה היה אחראי על התכנון.

הטופוגרפיה ההררית במקום אולי הפכה את עבודות הפיתוח למורכבות ויקרות יותר, אך אין ספק כי תושבי השכונה העתידיים הרוויחו נוף מרהיב, אחד היפים בארץ, הצופה אל החרמון והגולן.

מאיר (“כושי”) לוי, מנכ”ל החברה הכלכלית של המועצה: “החברה הכלכלית רואה בעבודות בהרחבת מלכיה מעין שליחות לאומית, הואיל וההתיישבות בגב ההר היא בעלת משמעות לאומית לכל הגורמים העוסקים בהתיישבות. זהו צו השעה, כך המועצה פועלת  וגם כך פועל משרד השיכון וקק”ל, אשר תומכים בסבסוד של מיליוני שקלים בפרויקט זה. אנו מברכים את קיבוץ מלכיה בברכה של שגשוג והצלחה ומברכים את המשפחות הנקלטות בשעה טובה לתהליך בנייה קל ככל שניתן ובקליטה זורמת וטובה“.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “אנו רואים חשיבות רבה בפיתוח וקידום יישובי ההר וזו הסיבה לדגש הרב שאנו שמים על שלושת המ”מים מנרה, משגב-עם ומלכיה. אני שמח על כך שמצאנו במלכיה שותפים של ממש למהלכים אותם אנו מובילים ואני בטוח שהשכונה החדשה תמשוך משפחות איכותיות רבות. אחרי שמגיעים לקיבוץ ורואים את ההתקדמות שחלה בו ואת חוסנה של הקהילה, אין ברירה אלא להתאהב בו.”

אוהד לבנת, מהנדס המועצה: “תנופת הבנייה והפיתוח במלכיה היא באמת משהו מיוחד. מלבד עבודות התשתית בשכונה החדשה וגן המשחקים המדהים שנבנה במקום, אנחנו נמצאים לקראת סיום עבודות נרחבות באשכול הגנים בלב הקיבוץ ויחד עם החיבור התשתיתי שהקיבוץ יצר בין השכונה החדשה לקיבוץ הוותיקושימור מתחם המגרסה, מתקבלת תמונה מרשימה של קיבוץ שצועד קדימה ומשפר באופן ניכר את איכות החיים של תושביו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn