צילומים מעבודות השיקום שהחלו
בחוף דגניה
צילום- שלום רנד, איגוד ערים כינרת

חוף דגניה בכינרת חוזר לציבור

לאחר מספר שנים בהם היה חוף דגניה סגור, איגוד ערים כינרת פותח את החוף מחדש לציבור. שיקום המקום יושלם על ידי חברת המים מקורות

רצועת חוף דגניה נמצאת בשטח של כ-3 דונם (תלוי ברום מפלס המים) בה קו חוף שנפרש לאורך כ-75 מטרים. על פי תקנות משרד הפנים רצועת החוף במקום הוגדרה כחוף אסור לרחצה, לכן הפתיחה המחודשת תתמקד בפיתוח החוף ובעבודות נופיות שיכללו בין השאר פירוק והוצאת מטרדים מהמים, חישוף הקרקע ושיקומה, בניית מסלעות, שיקום קירות, בניית טבעת שבילים, הצבת ספסלי ישיבה, פיזור אדמה גננית ונטיעות, מעקות בטיחות, שילוט, וכמובן הנגשה לאנשים עם מוגבלויות.

צילום- שלום רנד, איגוד ערים כינרת

בשנים האחרונות החוף היה סגור לציבור עקב עבודות נרחבות שביצעה חברת המים מקורות שכללו הקמת תשתית הולכה לצנרת מים תת-קרקעית, כחלק מפרויקט “קו כב”ש” לאספקת מים לממלכת ירדן, וזאת במסגרת הסכם שנחתם בין ישראל לירדן. הסכם זה נחתם במקור באמצע שנות ה-90, והורחב בשנה שעברה כך שמדינת ישראל מספקת לירדנים עד כ-100 מיליון מטר/קוב מים בשנה, וזאת באמצעות מערכות ההולכה של מקורות.

עם סיומן של העבודות הוחלט כאמור לשקם את שטח החוף ולפתח אותו לרווחת הציבור. העבודות יבוצעו על ידי איגוד ערים כינרת, כאשר את המימון לקראת הפתיחה המחודשת הקציבה חברת המים מקורות. העבודות במקום צפויות להימשך עד כשלושה חודשים.

עידן גרינבאום, יו”ר איגוד ערים כינרת: “לאחר שנים של הזנחה ותקופה ארוכה בה החוף היה סגור, איגוד ערים כינרת מממש את תפקידו ויפתח רצועת חוף שקטה נוספת לטובת בילוי בכינרת לציבור הרחב. אני קורא לכל המבקרים בחופים לשמור הניקיון ועל המתקנים”.

יואב דקל, מנהל מרחב צפון במקורות ברך על המהלך ואמר שעם סיום העבודות, הציבור יוכל ליהנות מהמתחם החדש לצרכי פנאי ונופש.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn