צילום: גיא סלמה

מאת אהרון מאיר דמרי.

אתמול ( רביעי) הגעתי למגרש הסינטטי לראות את עמותת שער שויון מבצעת את פעילותה החינוכית החשובה והמיוחדת לילדים שזקוקים לחיזוק – טורניר שער שוויון, מחוז גליל עליון, לכיתות ד-ו. בטורניר השתתפו קבוצות ממטולה, קריית שמונה, קצרין, חצור הגלילית, צפת, טובא זנגריה וכסרא. בהשתתפות מנכ”ל העמותה שער שוויון, לירן גרסי, סגן ראש העיר וממונה על הספורט יורם ממן, ומנהל מחלקת הספורט בעירייה אופיר אורן.

בתום הטורניר חולקו גביעים: מקום ראשון- מ. קליטה צה”ל 9
מקום שני- שבט סופר, חצור הגלילית.
הקבוצה ההוגנת- גמלא קצרין.

מנהל מחוז גליל עליון, עדי אלישע
צילום: אהרון מאיר דמרי

מנהל מחוז גליל עליון, עדי אלישע אמר כי, הטורניר התקיים באווירה טובה ספורטיבית והוגנת.

סגן ראש העיר קריית שמונה יורם ממן: “הגעתי בצהרי היום לברך את ילדי בתי הספר השונים מהאיזור במסגרת טורניר סיום של שער שוויון. שער שוויון היא תוכנית הפועלת כמיזם חינוכי, חברתי וספורטיבי. מטרות התוכנית הן להעניק לילדים מסגרת לשעות אחר הצוהריים, לקדם ילדים מאוכלוסיות חלשות, להפגיש ילדים מקהילות לא מוכרות ומרקע תרבותי לא מוכר במטרה להכיר תרבות שונה, ולפתח ערכים של כבוד הדדי, סובלנות, רוחב אופקים והפלת מחיצות בין ילדים מכל מיני רקעים ומגזרים. כמובן שהדגשתי את חשיבות קיום המפעל חיים הזה שיודע לגשר על המון דברים ולעשות אותנו חברה טובה יותר. הודתי לכל מי שעוסק במלאכת הקודש הזה והבטחתי לדאוג להעצים את ההשתתפות של תמידי בית הספר בשנה הבאה”.

צילום: אהרון מאיר דמרי

גיא סלמה, מנהל המרחב הצפוני: “תמיד כיף להתארח בקרית שמונה ולקיים כאן את הטורניר המחוזי של שער שוויון. האווירה הייתה מעולה, חניכי העמותה ממחוז גליל עליון נהנו לשחק ביחד בצורה ספורטיבית, חברית ובדגש על כבוד הדדי. מבחינתנו, אין כל חשיבות לתוצאה וזה אחד המסרים הראשונים שאנחנו מעבירים לחניכים. ברצוננו ללמד את החניכים להנות מהחוויה, לפרגן לחברים מהקבוצה, לכבד את השופט והיריב, ותוך כדי שאנחנו מדגישים להם שהגביע החשוב ביותר בטורניר הוא “הקבוצה ההוגנת”. כשאני רואה ילדים מחויכים ושמחים לאחר הטורניר, גם אם הם הפסידו את כל המשחקים- אני מתרגש, מתמלא בסיפוק ומבין שאנחנו פועלים נכון.

שער שוויון היא תוכנית חינוכית, חברתית וספורטיבית השואפת להקנות מסגרת מועילה לילדים ונוער באזורי הפריפריה החברתית של ישראל. הארגון מפעיל קבוצות בבתי ספר, אשר משלבות אימוני כדורגל וטורנירים חודשיים לצד מרכזי למידה לתגבור לימודי ופעילויות חינוכיות להקניית ערכים. במסגרת הטורנירים המחוזיים זוכים החניכים להיפגש עם ילדים מיישובים אחרים ושכונות אחרות, אשר מגיעים מרקעים שונים ולפעמים דתות שונות. בטורנירים מושם דגש על התנהגות ספורטיבית ואף מוענק בסופו גביע “הקבוצה ההוגנת”.

ליצירת קשר אהרון מאיר דמרי: Damriaha@gmail.com

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn