צילום: מכון המחקר מיגל

MigVax, חברת סטארט-אפ שהוקמה על ידי מכון המחקר מיגל ומפתחת חיסון אוראלי (הניתן דרך הפה) מסוג תת-יחידות, נגד וירוס הקורונה COVID-19, הודיעה לפני מספר ימים על תוצאות מבטיחות מניסויים פרה-קליניים שהוכיחו את האפקטיביות של החיסון הפומי כחיסון דחף לאנשים שחוסנו בעבר.  MigVaxמגייסת בימים אלה את המימון הדרוש לצורך תחילת ניסויים קליניים שלב 1 ו- 2, אשר תוביל לזמינות מסחרית 9-12 חודשים לאחר תחילת הניסויים.

בניסוי, נערכו בדיקות על חולדות שהוכיחו, כי החיסון האוראלי דרך הפה של MigVax-101 כחיסון דחף לאחר מתן של חיסון המבוסס על חלבון S1 שהוזרק, הביא לעליה של נוגדנים מנטרלים באופן משמעותי יותר מאשר חולדות שקיבלו מאיץ פלסבו דרך הפה. בנוסף, בדומה לזריקת מאיץ שלישית, היא עוררה נוגדנים מנטרלים יעילים יותר.

פרופ’ איתמר שליט, המומחה למחלות זיהומיות ויועץ של MigVax : “תוצאות ניסוי זה מגדילות את הביטחון שלנו, כי חיסון אוראלי דרך הפה, מיגווקס-101 Mig-Vax-101 , יתרום תרומה חיובית לעולם המתמודד עם המציאות הפוסט-מגפה החדשה. 15 חודשים לפנדמיה, אנו רואים כעת, שהמאבק על שליטת נגיף הקורונה הוא מאתגר. חיסון דחף אוראלי כמו ה- MigVax-101 שלנו יעזרו לארגוני הבריאות ברחבי העולם לעבור מ’מצב פאניקה לשגרה’, בשל יכולתם להפחית את העלות ולהרחיב את טווח ההגעה למדינות רבות ברחבי העולם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn