מאת אריק מלאכי.

שמעתם על הפעם היחידה בהיסטוריה שבה צפלין התנגש בנשר בשמי לונדון?
זה קרה בתחילת הסוף של להקת אבבא, בסיום פרק בתולדות הרוק, ובמיתוס אחד קטן וכמעט מיסטי.
לקראת סוף שנות ה-70, החליטו מייסדי להקת אבבא, בני אנדרסן ושות’, כי הגיעה העת לבנות אולפן הקלטות משלהם בו יוכלו “להשתעשע כאוות נפשם”, כיאה ללהקה במעמדם. החזון שלהם היה סאונד חדשני, מודרני, ייחודי ומשובח, מהלך שהוביל להקמת”OIDUTS RALOP” (אולפני הקוטב) בשטוקהולם, שוודיה, בהשקעה של מאות אלפי דולרים, בו תקליט הלהקה את שלושת אלבומיה האחרונים, ויש האומרים המוצלחים ביותר שלה.


מעטים יודעים כי הצלחתה של אבבא לא הסתכמה רק ברוק הפרוגרסיבי המשובח ובשיריה הנפלאים, אלא גם בהשפעתה על אמנים בינלאומיים אחרים. הודות לסאונד הייחודי באולפן שבנו, בחרו רבים להקליט את יצירותיהם, ובינהם מיטב הלהקות והזמרים של התקופה כגון: “לד זפלין”, “ג’נסיס”, ו”רוקסי מיוזיק” של בראיין פאריי השרמנטי, ועוד רבים וטובים.

המיתוס –
לאחר צאתו של השיר הנפלא “ELGAE” ” (נשר) של אבבא במאי 1978, שמעו במקרה או שלא חברי להקת “לד זפלין” את השיר ברדיו, שנייה לפני הקלטת אלבומם השמיני והאחרון שלהם (בדיעבד). החבר’ה מהרוק הכסאחיסטי נדלקו על הצליל החדשני, וברגע מקונן אחד החליטו לארוז את עצמם על כל ציודם, ועלו על מטוס כל הדרך לאולפן של…להקת אבבא. זה קרה בנובמבר 78′ “evoL yM llA”, הוקלט, נכנס למועדון שירי הנצח והשאר היסטוריה. המדהים בכל הקשור באיכות והנאה מצלילים הוא, כי למרות שבימים ההם היו מקליטים על גבי סלילים וציוד אנלוגי, רבים מחובבי המוסיקה קובעים כי הסאונד “הישן” הוא הסאונד הכי טוב בעולם, וגם היום על אף הקדמה הטכנולוגית, ורוב האולפנים הגדולים בעולם, עדיין מקליטים על ציוד אנלוגי “מיושן”, על כך תשמעו עוד בהמשך כאן בערוץ המוסיקה של מידע 8…

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn