ביום שלישי 20/8 תערך תחרות טניס בינלאומית במרכז הטניס בקריית שמונה לכבודו של עופר סלע. סלע שחקן טניס בינלאומי שהתחיל את דרכו בקרית שמונה עד לאליפות העולם בטניס. סלע שמתגורר כיום באזור המרכז הוא בעלים של בית ספר לטניס בכפר מעש והוא מעביר לדורות הבאים את הדרך שהתחיל בקרית שמונה. “אם יש את הכישרון ללכת עם החלום עד הסוף”, אמר סלע.

 

כתבה מאת: דנה אלימלך

תחרות הטניס שתערך השנה במרכז הטניס בקרית שמונה לכבודו של עופר סלע היא סגירת מעגל לסלע שהחל את דרכו כילד בן 9 בקרית שמונה שמשחק טניס וכבש כל מגרש נחשב בארץ ובעולם. סלע השתתף בכל התחרויות הכי יוקרתיות בעולם לטניס, כמו ווימבלדון, us open Tennis והיה בין מאה הטניסאים הטובים בעולם.

השנה מרכז הטניס בקריית שמונה בחר בעופר סלע שהתחרות תהיה על שמו ולכבודו על היותו פורץ דרך בטניס. סלע החל את דרכו במגרשי הטניס של קריית שמונה והיה הראשון בארץ שהגיע לנבחרת ישראל בטניס מהצפון. לכבוד התחרות נפגשנו עם עופר סלע לשיחה מהילדות בקרית שמונה כטניסאי מתחיל ועד היום כשהוא בעלים בית ספר לטניס ומחנך ילדים רבים בארץ.

סלע מספר איך נחשף לטניס בתור ילד כאשר קיבל את מחבט הטניס הראשון.

“דוד שלי קנה לי בגיל 9 מחבט מתנה ומקביל לקחו אותנו מבית הספר קורצ’אק לשיעורי טניס ומשם הייתה ההדלקות על ענף הטניס. הייתי כמו כל ילד שמשחק כדורגל, לי היה את החיבור לטניס. לאחר כמה חודשים ששיחקתי טניס הייתה תחרות אזורית בקרית שמונה ולבסוף הפסדתי בגמר אבל המשכתי להתקדם עד שהגעתי לתחרויות האזוריות. תמיד מגיל צעיר הייתי בין הטובים בצפון וגם בהמשך התקדמתי בדירוג הארצי ולמעשה רק בגיל 17 שגם התחזקתי פיזית הדברים התחברו ונהייתי ראשון בארץ. בגיל 18 פנו אליי ממרכז הטניס ברמת השרון שאולי כדאי שאעבור לשחק טניס מקצועי ברמת השרון. הייתי בלי מסגרת כששיחקתי בקרית שמונה וחשבו שאני יכול להצליח אם אעבור למרכז הארץ. עזבתי למרכז הארץ לבד בגיל 17. התחלתי ספורט מקצועני מאוחר יחסית. בכדי להצליח בטניס ובגדול צריך להיות במאה הראשונים ולשם שאפתי להגיע. בקרית שמונה אימן אותי שאול זוהר שליווה אותי מגיל 14 עד גיל 17 ונסע איתי בכל הארץ לתחרויות. שאול  טס לארה”ב לעודד אותי בתחרויות זה מאוד מרגש”.

עופר מוסיף “הייתי נוסע בסופי שבוע להתאמן בחיפה ובתל אביב. בקרית שמונה כילד  היו הרבה שחקנים טובים וככל שגדלתי והגעתי לגיל 14 כבר לא היה לי עם מי לשחק ונאלצתי לעזוב. המשפחה נשארה עוד שמונה שנים לאחר שעזבתי בקריית שמונה. אומנם מרכז הפעילות שלי היה במרכז אבל גרתי בקרית שמונה עד גיל 25 וכל סוף שבוע  הייתי חוזר לקריית שמונה. אחרי שנתיים שעזבתי למרכז הארץ הגעתי לנבחרת ישראל בטניס והייתי ארבע שנים בנבחרת ישראל ביחד עם עמוס מנסדרוף. היום אני ועמוס מנסדרוף חברים ועובדים יחד”.

היית בכל התחרויות הכי יוקרתיות בעולם לטניס. יש לך תחרות מיוחדת שאתה זוכר?

“התוצאות הטובות הייתי עושה בתחרויות בארץ. היה טורניר של משולם ריקליס שנפטר לא מזמן. אני גדלתי על עמוס מנסדרוף. ופעם בשנה היה אירוע ריקליס שזה היה נחשב לטורניר גדול. בגיל 19 הוזמנתי לנבחרת ישראל והייתי חבר נבחרת גביע דיוויס בנבחרת ישראל במשך חמש שנים עם הצלחות גם בארץ וגם טורנירים בחו”ל ווימבלדון, us open.”.

איך הטניס השפיע עליך כאדם?

“הטניס נתן לי המון משמעת עצמית, ביטחון עצמי, פתח לי דלתות והכרתי המון אנשים . הייתי נוסע הרבה שנים לבד בעולם, אתה לומד המון על עצמך ולומד להיות עצמאי. לומד לקחת החלטות לבד ואחריות על הרבה דברים”.

איך היית מגדיר את הטניס?

הענף הכי קשה בעולם כי אתה מתמודד מול יריב לא מול קבוצה. אין לך מאמן על המגרש, אתה לבד. כל שבוע משחקים במקום אחר עם תנאים שונים,  יריבים שונים. המשחק הוא אתה גם מול עצמך ומול יריב. הטניס ספורט מאוד מנטאלי  ולכל אחד סגנון שונה. צריך לשלוט בכל כך הרבה מרכיבים, פיזית וגם טכנית. טניס הוא ספורט יותר מנטאלי אפילו מאגרוף. המשחק לא על זמן ולכן לא יודעים מתי מסתיים המשחק,  אפשר להוביל וזה יכול להתהפך כל מערכה בפני עצמה”.

יש משהו מאוד מיוחד במשפחת סלע. אומנם משפחת סלע עזבה את קריית שמונה לפני  שנים רבות אבל זה מרגיש כאילו משפחת סלע עדיין פה חלק מהקהילה. כולם מאוד אוהבים מכירים את משפחת סלע ההורים, ההאחים, שירלי, עופר, ניר שחי בארה”ב, וגם את דודי סלע בין הטניסאים הטובים בעולם.

“זה נכון, המשפחה מאוד מחוברת לקריית שמונה ולקהילה. גם אני וגם דודי תמיד אומרים שאנחנו מקריית שמונה. למרות שדודי עזב בגיל 13 שואלים את דודי סלע הוא אומר שהוא בקרית שמונה גם בתחרויות אומרים דודי סלע מקרית שמונה”. סלע כיום מתחיל שנה שלישית כבעלים של בית ספר לטניס כשהוא שותף במועדון הטניס בכפר מעש עם דניאל חווה. “אם יש לך את הכישרון תלך עם החלום עד הסוף” אמר סלע.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn