צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

למעלה מ-150 בעלי תפקידים העוסקים בזקנה נפגשו בשבוע שעבר ב”מרכז קלור” בכפר בלום ליום עיון אשר סקר תופעה קשה ומורכבת של הזנחה עצמית ואגרנות אצל זקנים. בהשתתפות ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ ובהובלת עמותת ותיקי הגליל והאגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון.

בין המרצים האורחים היו ד”ר עוזי שי, הפסיכיאטר המחוזי בלשכת הבריאות של תל אביב, והשופט אלון גביזון, נשיא בית משפט השלום במחוז דרום. במסגרת היום נדונו נושאים כגון התמודדות עם משברים נפשיים בגיל השלישי, היבטים משפטיים של הזנחה וסטיגמות בגיל השלישי.

אורלי מאסטרו, מנהלת האגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון: “התובנה העיקרית מהיום הזה, היא שהמתח שבין חופש הפרט וזכותו לאורח חיים חופשי, לבין החשש לפגיעה בעצמו ובסביבתו, הוא מתח שדורש מאתנו להמשיך ולהפעיל שיקול דעת ורגישות אין סוף בבואנו לטפל בו. מעבר לכך, עלינו לעבוד בשיתופי  פעולה עם גורמי הטיפול בקהילה, בריאות הנפש ובית המשפט, על מנת להציע מנגנון התמודדות מיטבי במידת האפשר. תודה ענקית לכרמלה ברדוש, עדי חזן ומיטל פרי קוצ’ר שהפיקו את היום המרתק הזה.”

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל עליון, אמר במהלך הכנס: “מדובר בנושא מאד מאתגר, אשר מייצג דילמה אנושית גדולה. כאשר משהו משתבש, כאשר הגוף, או הראש, או הנפש מכוונים אותנו להתנהג שלא בהתאם לכללים, לנורמות, אנחנו בוחנים את מידת ההשפעה על הסביבה שלנו. אבל מה עושים כאשר לא ברור אצל מי האחריות לטפל? מה עושים כאשר ערכי מוסר מתנגשים עם הכללים והנורמות? האם יש לנו את הזכות, את החובה, להתערב באירוע האגרנות, אירוע שמיד מתחבר גם להזנחה אישית. בצומת הזה אנחנו עומדים היום וצריכים לעשות את הבחירה שלנו ולקחת עליה אחריות.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn