יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, נפגש בשבוע שעבר עם תושבי קרית שמונה והאזור. בראיון למידע 8 הוא מסכם את המפגש ועונה לשאלות הקוראים.

 

ביום חמישי האחרון (8.12.16), הגיע יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, יאיר לפיד, לביקור בקריית שמונה, ונפגש עם למעלה מ-400 תושבים מהעיר ומהאזור. בכנס שארגנו מטה המפלגה בעיר, בניהולו יו”ר המטה הנכנס, חבר מועצת העיר, יורם מלול, פרט לפיד בפני הנוכחים את התוכניות שלו לעתידה של מדינת ישראל. הכנס, שנערך באולמי פאר, מהווה חלק מסדרה של ביקורים אותם מקיים לפיד ברחבי הארץ כחלק מהמרוץ שלו לרשות ממשלה.

בתחילת דבריו אמר לפיד: “אני מסתובב הרבה בארץ ואני גאה לראות את האנשים המדהימים שיש במדינה הזו. למדינה הזאת יש צבא מופלא, חזק, מוסרי, ראוי להערצה, ויש פה כלכלה משגשגת, ובעיקר, יש פה אנשים ערכיים ומוכשרים. אנשים שאוהבים את מדינת ישראל. אבל זה לא סוד שיש לנו בעיות. יש חור בטנק הדלק. להגיד שאין לנו בעיות, להגיד שהכל בסדר במקום ללכת ולתקן, זו לא פטריוטיות, זו לא אהבת מולדת. פטריוטים אמיתיים הם אנשים שלא מתחמקים מהצורך לתקן את מה שצריך תיקון. יש חור בטנק הדלק, והחור הוא המערכת הפוליטית שלנו- השלטון. אתה מסתכל על המדינה הזאת ואומר: האם האזרחים המופלאים האלה במדינה הזאת מקבלים היום את מה שמגיע להם?”

לפיד הדגיש כי מדינת ישראל כיום לא מנוהלת מאחר וההנהגה הנוכחית עסוקה רק בעצמה ולא בטובת הציבור: “אנחנו פה כי אנחנו מוכנים ויכולים להנהיג ולהוביל ולנהל את מדינת ישראל”, אמר לפיד.

 

 

 

בנוסף הציג לפיד לנוכחים את “תוכנית 7 הנקודות של מפלגת יש עתיד”, לחיזוק מדינת ישראל: “העתיד זה לא משהו שמחכים לו. העתיד זה משהו שצריכים להוביל אליו. תפקידה של ההנהגה, הוא לשפר את חיינו, להפוך אותם לטובים יותר ולפעול למען העתיד של הילדים שלנו. זה הכי בסיס בעולם, אבל זה לא קורה. זה לא קורה כי יש לנו היום שלטון שעסוק רק בעצמו. יש לנו חברי כנסת ושרים שעסוקים במשחקים פוליטיים במקום בביטחון, בחינוך בבריאות ובכלכלה”.

לאחר דבריו בקרית שמונה, פתח לפיד את המפגש לשיחה פתוחה עם התושבים על הנושאים והסוגיות הבוערות להם. בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון, שנכח באירוע ביקש לשמוע את דעתו של לפיד על החקלאות בצפון שהוזנחה, לטענתו, על ידי ראש ממשלת ישראל. לפיד השיב לו: “חקלאות זה ערך. עם ישראל בא למולדתו לא בשביל לחיות כמו בגולה. באנו לפה כדי שתהיה פה מדינה ונעבד את האדמה. בסוף באנו הנה כי זו אדמתנו. בשביל שהחקלאות הישראלית תצליח ותשגשג היא צריכה להיות מטרה. אתה יודע ואני יודע בכל התכנית שלנו, כולל בשבע הנקודות, החקלאות היא מטרה לאומית. לא מטרה לאומית אם היא תהיה רווחית או לא, אלא מתוך הכרה שהמדינה צריכה שתהיה פה חקלאות ויהיו פה חקלאים ובוודאי שתהיה פה חקלאות צמודת גדר כי ההצהרה הכי טובה אל מול אויבנו בצד השני”.

 

בראיון ל”מידע 8″, מסכם לפיד את המפגש ועונה לשאלות הקוראים.

 

מר לפיד, כיצד אתה מסכם את המפגש בקרית שמונה?

לפיד: “היה מפגש מחמם לב עם אנשים אכפתיים מאוד, שלא מוכנים לשתוק יותר על כך שהממשלה שכחה את קיומם. באמת שהמפגש היה ברמה גבוהה מאוד. אנשים חכמים העלו שאלות חכמות והצלחתי לשמוע אותם יותר מאשר את עצמי. העלו שאלות בנושא הביטחון, החינוך, הכלכלה. אך בסופו של דבר הכל סובב סביב ההבנה שיש בעיה בפוליטיקה, שעסוקה רק בעצמה. הפוליטיקאים מתעסקים בתפקידים ולא בציבור, אז דיברנו על הצורך בהנהגה אחרת”.

אבל לפני הבחירות, מה אתם בתור אופוזיציה מסוגלים לעשות עכשיו למען הפריפריה?

לפיד: “לפני שלושה שבועות הייתי בצפון. נפגשתי עם כל ראשי רשויות, כולל אילן שוחט ובני בן מובחר. ישבו כולם סביב שולחן אחד לגמרי המומים. במשך שנתיים הם בנו תכנית לאומית לצפון, שבבוקר עפה מתקציב המדינה, ואף אחד אפילו לא אמר להם למה. העבודה על התוכנית התחילה עוד בתקופה שהייתי במשרד האוצר. אמרנו שאנחנו צריכים למשוך צעירים לצפון, כי 17% מהצעירים עזבו את הצפון בעשר שנים האחרונות. קידמנו את התוכנית הזו כי ב’יש עתיד’ אנחנו מחויבים לציבור כמו שאנחנו מחויבים לתושבי קרית שמונה לקחת את הצפון ולהרים אותו לשמיים. והנה, התוכנית לא מופיעה בתקציב המדינה ואף אחד אפילו לא אומר שאין כסף. יש כסף, זה רק לא בסדר העדיפויות של הממשלה הנוכחית. אז בנו הכול, עשו, ישבו, הכינו ויום אחד זה נעלם. ישבו איתי ראשי הרשויות ושאלו: תגיד אתה יודע להסביר את זה? אמרתי להם: אתם מתנהלים מול עולם של פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. זו הבעיה של המדינה. אנחנו ב’יש עתיד’ לא מתעסקים בשטויות, במה עשה ראש הממשלה עם אשתו וילדיו. אנחנו מתעסקים ברווחת התושבים ויש לנו הרבה מה לתת”.

 

 

 

יש הרגשה בקרב התושבים שהפוליטיקאים יותר מדי עסוקים בלסלול כבישים מקרית שמונה לתל אביב במקום לדאוג לאוכלוסיה שחיה פה

לפיד: “הסיבה שאני רץ לראשות הממשלה היא בגלל שהפוליטיקאים בוגדים באזרחים. מפלגת ‘יש עתיד’ הניחה על שולחן הממשלה את ‘תוכנית 7 הנקודות’, שהיא תוכנית מעשית. תוכנית שתדאג לאזרח מהפריפריה להגיע לתואר שני בחינם ואז הוא לא יזדקק לעזרת הממשלה, כי יהיו לו את הכלים לדאוג לעצמו ולהרוויח הרבה כסף. כמו כן, צריכים לדאוג לכך שיהיו בגליל מקומות תעסוקה עם שכר גבוה, בשביל שתושבי הגליל לא ינטשו את הגליל. לפוליטיקאים יש נטייה לבלבל את השכל, להבטיח הבטחות פעם בכמה שנים, שכולנו יודעים שלא יתממשו. אני שונה.”

מה הן ההבטחות שלך?

לפיד: “אני לא מבטיח כלום, כל ההבטחות האלה הן שקר כי אף אחד לא באמת יודע מה יהיה בסוף הבחירות. אני כן מבטיח להתאמץ, לעבוד קשה ולממש את ‘תוכנית 7 הנקודות’. אנחנו רוצים שאדם מקרית שמונה, שעבד קשה בשביל להוציא תואר ראשון, יצליח להתקדם בעולם התעסוקתי, גם בלי קשרים ופרוטקציות. אנחנו רוצים שהכסף יגיע בשביל לשפר את החינוך בפריפריה, לסדר את המקלטים במקרה של אירועים ביטחוניים וכו’, וכולם יודעים שאנחנו עובדים קשה מאוד בשביל זה”.

 

הקוראים שלנו הפנו אליך כמה שאלות:

 

האם יש משהו שיוכל לעודד את המעבר מהמרכז לגליל, כגון סל קליטה או מענק, שיגיעו גם לאדם הפשוט ולא רק לרופאים?

לפיד: “בדיוק בזה עוסקת התוכנית הלאומית לצפון, שאנו פועלים למימושה. צריך לדאוג לתעסוקה בשכר גבוה בגליל. כבר נאמר שהצעירים עוזבים את הצפון לטובת עבודות טובות יותר במרכז. אם התוכנית תצא לפועל, צעירים יגיעו לגליל, כי יהיה להם את כל מה שהם צריכים-מחדר מיון בקרית שמונה ועד למערכת חינוך טובה יותר”.

האם היית צריך דרכון בשביל להגיע לקרית שמונה?

לפיד: (צוחק) “אני דווקא נמצא יותר בצפון ובדרום מאשר במרכז הארץ. המפגש הקודם שלי היה בנתיבות. חשוב לי לבקר יותר בפריפריות. העבודה שלנו היא בעיקר עבודה מקומית. ל’יש עתיד’ יש מעל מאה סניפים שפרוסים ברחבי הארץ. הפעילים שלנו עוזרים לקשישים, לניצולי שואה ולילדים עם צרכים מיוחדים. אנחנו מגיעים לכל מקום.”

בגליל ישנם ילדים עם צרכים מיוחדים שנאלצים לנסוע זמן רב בשביל להגיע למסגרות החינוך. מה עמדתך בנושא זה שקרוב במיוחד לליבך?

לפיד: “זה ממש חמור. הגשתי בקשה לדיון בכנסת שיעסוק בילדים עם צרכים מיוחדים, ילדי השילוב, ילדי ההוספיס. צריך לחוקק חוק שיקבע מהו המרחק המקסימלי בין הילד לבין המסגרת אליה הוא משתייך. הישיבה הזו כל הזמן נדחית, אני מקווה שבסוף החודש יתקיים הדיון. הפוליטיקאים צריכים להפסיק להתעסק בפוליטיקה לרגע ולחשוב על הילדים עם הצרכים המיוחדים”.

איך נפסיק להרגיש פראיירים?

לפיד: “תדעו שהכוח הוא בידיכם. בשביל להפסיק להיות פראיירים, התושבים צריכים לעבוד ביחד איתנו, לחלוק את הכוח הזה. אני בדיוק כמוכם, אני לא מרוצה מההנהגה הנוכחית. צריך להחליף אותה בהנהגה שקמה בבוקר והולכת לעבוד. יש לכם את הכוח”.

ושאלה אחרונה – האם סוף סוף גילית “איפה הכסף?”

לפיד: (צוחק) “כן! הכסף נמצא אצל הפוליטיקאים שמחלקים אותו אחד לשני במקום לאזרחים”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn