בזמן שיאיר לפיד נפגש עם תושבי העיר, גם שר החינוך נפתלי בנט, סייר בקרית שמונה

 

 

שר החינוך נפתלי בנט, סייר בשבוע שעבר במספר רשויות בצפון. בשעות הערב הגיע השר בנט לסיור מקצועי בנושא דו”ח ביטון באתרים שונים בקריית שמונה. את הסיור פתח השר בנט במוזיאון לתולדות קריית שמונה, שמנוהל על ידי חיים אלבז. על מלאכת ההדרכה ניצח ירדן ארליך, הבן של לאה ארליך, מנהלת בית הספר “תל חי”. ירדן הוא תושב חוזר ופעיל בעיר בנושא קידום צעירים. המוזיאון מספר את סיפורה המדהים של העיר ותולדותיה, החל מתקופת המעברות. במהלך הביקור במוזיאון נכנס בנט לצריף משוחזר המדמה צריף מעברה: “אני אומר לדור שלנו, הגיע הזמן לספר את הסיפור הציוני המלא, הסיפור האשכנזי והספרדי, הסיפור היהודי ישראלי”, אמר בנט.

בהמשך הסיור הגיע בנט למרכז לאומנות ותרבות “בית החאן”. אמיר גולדשטיין, דיקן במכללת תל חי והיסטוריון, העביר לשר סקירה היסטורית על האתגרים שעמדו בפני  המתיישבים הראשונים בגליל ובקריית שמונה, “זהו סיפור של משפחות חלוציות, לא רק צעירים אידיאליסטים, אלא משפחות שלמות שחלמו על ציון והגשימו את החלום”, הוא סיפר בסיור. השר בנט אמר בתגובה: “הסיפורים ששמעתי כאן נכנסו גם לראש וגם ללב. הפרוייקט הנהדר הזה צריך להתרחב לכל הארץ. הסיפור הישראלי מקבל כאן נופך חשוב ומשמעותי”.

 

 

אופיר יחזקאלי, מנהל מרכז הצעירים, התייחס לבעיית הנדידה של הצעירים מהצפון למרכז: “לקריית שמונה יש עבר מפואר, אבל לא פחות חשוב ההווה והעתיד. המשימה היא להשאיר את הצעירים בעיר ולהחזיר את מי שכבר עזב”. בתגובה, השר בנט הורה לאנשי משרדו לסייע בנושא והציג את התמריצים לצעירים שכבר מיושמים בתוכנית הצפון של משרד החינוך.

לאחר מכן המשיך בנט לפגישת עבודה עם חברי הרשות המקומית, בהובלת ראש העיר ניסים מלכה ובהשתתפות מנכ”ל העירייה אשכול שוקרון ומנהלת אגף החינוך סיגל כהן. חברי המועצה הציגו בפני בנט את מצב מערכת החינוך בעיר ואת הצמיחה החיובית שלה בכל התחומים. אחד ההישגים הבולטים בהם הוא זכיית תלמידי “דנצינגר” במקום הראשון בתחרות עולמית לפיתוח מוצרים שהתקיימה בבוסטון שבארה”ב.

גולת הכותרת של הביקור הייתה השתתפות השר בכנס אזורי בנושא דו”ח ביטון והעיר קריית שמונה. הערב נפתח במופע של להקת המחול העירונית, לאחר מכן עלו לבמה שלושה זמרים צעירים, בהדרכתה המסורה של מנהלת הפרויקט “עיר שרה ומנגנת” אולגה לוי רבינוביץ. הדובדבן שבקצפת היה המופע של תאטרון-החובבים, בהנהלת מיכאל אוחיון. חברי התאטרון הציגו קטע הומוריסטי קצר מהווי החיים של קריית שמונה וזכו למחיאות כפיים סוערות ולברכה מיוחדת מהשר. את הערב חתמו ראש העיר ניסים מלכה ושר החינוך נפתלי בנט: “קריית שמונה זה לא רק היופי הפיזי שלה וההרים שמסביב, היופי של העיר הוא בתושבים שלה ובתחושת הביחד שמאפיינת אתכם כל כך”.

 

 

בשעה 20:30 בערב התכנסו במתנ״ס העירוני מאות מתושבי העיר. שר החינוך הכריז: “סיורים וטיולים מכל הארץ יגיעו לקריית שמונה ללמוד מהי ציונות. כאן במעברה עשו ציונות, כאן יישבו את הגליל. כאן חיים האנשים הכי טובים והכי ציוניים בארץ. זו צריכה להיות המורשת של כל ילדיי ישראל״.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn