דן אלתרמן מקיבוץ יפתח, הידוע ביכולתיו האתלטיות, זכה שוב במרוץ לפסגת החרמון.

“כל אירוע ספורט שמתקיים בגליל הוא מבורך. אני ממש מקווה שהאירוע יהפוך למסורת”, אומר אלתרמן על האירוע שמתקיים זו השנה השנייה ברציפות.

 

מאת: שירי פריאנט

 

חובבי הספורט מצאו מקום קריר ונעים לרוץ בו בחום יולי-אוגוסט הכבד. מעל 200 רצים לקחו חלק במרוץ טיפוס החרמון השני והגיעו עד לפסגה. מדובר בטיפוס מצטבר של כ-370 מטרים. אורך המסלול הרגיל הינו 2.7 ק”מ ואורך המסלול האתגרי כפול- 5.4 ק”מ.

 

את המרוץ יזמה והפיקה חברת מרתון ישראל בשיתוף עם אתר החרמון, מועצה אזורית גולן וכפר הנופש רימונים נווה אטיב. השנה ציין האירוע 50 שנות התיישבות בגולן. בין המשתתפים כיבד בנוכחותו הספורטיבית דימי אפרצב ראש מועצת קצרין .

 

למרות החום הכבד,  בחרמון הטמפרטורה עמדה על 25 מעלות במפלס התחתון ו-22 מעלות במפלס העליון והיה נעים. במרוץ האתגרי הכפול זכה גם הפעם במקום הראשון דן אלתרמן מקיבוץ יפתח, שידוע ביכולותיו האתלטיות,  בזמן מצטבר של 35.59 דקות. הזוכה במקצה הנשים היא קים דרמון בזמן מצטבר של 47.42 דקות. שני הזוכים הינם מטובי הרצים בארץ.  בין הרצים נצפה עדנאן אסעד מבית ג’ן, כאשר בידיו דגל ישראל לצד הדגל הצבעוני של העדה הדרוזית.

 

אלתרמן הוא טריאתלט ישראלי, שש פעמים אלוף ישראל בטריאתלון. לפני כשבע שנים הוא הקים ביחד עם אחיו התאום את קבוצת אלתרמנ’ס, ובמשותף הם החלו לאמן את הקבוצה. באותה שנה הוא העתיק את מגוריו לקיבוץ יפתח, שם הוא מתגורר מאז עם אשתו ושני ילדיהם. אלתרמן מברך על היוזמה ואומר: “זה אירוע שמתקיים זו השנה השנייה ברציפות ומתחילה להיווסד איזושהי מסורת. מדובר באירוע מדהים כולל כל האווירה סביבו. מגיעים יום לפני המרתון, עוברים תדרוך, עורכים ארוחה משפחתית ביחד. עבורי זו הייתה חוויה טובה מאוד וגם עבור החברים שלי שהשתתפו במירוץ”.

 

 

השתתפת באינספור תחרויות, מה מיוחד במרוץ הזה?

 

“קודם כל זה הבית. אני גר כאן בגליל. ובלי שום קשר, אין עוד מקום כזה בארץ. כשאת עורכת מרוץ רחוב, את יכולה לערוך אותו בכל עיר- בהרצליה, בקרית שמונה, בבאר שבע. החרמון הוא יחיד ומיוחד. הייחודיות של המקום הוא הטיפוס, הגובה, האתגר במירוץ, זה שונה ממקומות אחרים. בנוסף, באיזה עוד מקום אפשר לקיים מרוץ בחודש יולי בשעה 8 בבוקר? מדובר בימים חמים מאוד. מזג האוויר היה נעים וכשהגעתי לפסגה, אפילו היה די קריר”.

 

אלתרמן מוסיף ואומר כי הוא מקווה שהאירוע יהפוך למסורת ויתקיים עוד שנים רבות. “כל אירוע ספורט שמתקיים בגליל הוא מבורך. זה עוזר למשוך לאזור מטיילים ומבקרים שיחוו את האווירה הגלילית ואת הנופים המיוחדים. אני ממש מקווה שהאירוע ימשיך להתקיים עוד שנים רבות”.

 

גם שמוליק חזן, מנהל תיירות גולן, אומר כי הוא מאמין שהמרוץ יהפוך לאירוע דגל ארצי שיקדם את היעדים התיירותיים של הגולן.
מיקי ענבר, מנהלת השיווק של אתר החרמון, מציינת כי “אתר החרמון פתוח למבקרים ללא תשלום. באתר מגוון פעילויות לכל המשפחה: עלייה ברכבל מבקרים המעפיל לפסגה, סיורי קיץ מודרכים הכוללים היכרות עם החי והצומח באזור, סיור מודרך לגבעות הקרב ‘העיניים של המדינה’, גלישה במזחלות אקסטרים, נהיגה עצמית בקרטינג במסלולי הסקי וגלישה באבובי קיץ. מומלץ לנצל את הימים החמים לביקור מהנה בחרמון שיספק אופציה נפלאה לבילוי משפחתי בטבע, מול נופי הצפון המרהיבים לצד פעילות חווייתיות”.

 

(הכניסה לאתר בקיץ והסיורים ללא תשלום, השימוש במתקנים ובאטרקציות בתשלום)

 

 

 

בתמונות : מקום 1 – דן אלתרמן

צילום: אתר החרמון.

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn