לפני כחודש הופרח לראשונה הכדור הפורח של מלון גליליון, אשר מאפשר תצפית מדהימה על הנוף הכי יפה בארץ.

מאז חוו כבר כאלפיים איש את הטיסה הייחודית וסיפרו לחברים. מי אמר שאי אפשר לעוף?

 

כתבה וצילמה: שירי פריאנט

 

אטרקציה חדשה בגליל – לפני כחודש נחנך הכדור הפורח של הצפון במתחם האגמון מרקט, בסמוך למלון הגליליון. מדובר בפרויקט קומפלקס תיירותי ענק, אשר כולל את מלון הגליליון, שנפתח לפני כשנה, ואת האגמון מרקט, אשר עתיד להיפתח בעוד כשלושה חודשים.

 

על פי דבריו של ארז משה, מנכ”ל מלון הגליליון, הכדור הפורח משלים את הפאזל של מתחם התיירות הגדול בצפון, אשר ישמש גם את תושבי האיזור וגם את התיירים. “המתחם יושב על כביש 90, בו עוברים בשנה כ-5 מליון רכבים שמייצגים כ-3.5 מליון מטיילים. נתון מדהים ללא ספק. הכדור מעורר עניין גדול כי מבחינים בו מרחוק ומדובר באטרקציה שונה וייחודיות”.

 

ארז מספר כי חיים אוחיון, בעלי החברה, הוא בעצם זה שיזם את הרעיון וניסה ליישם אותו בגליל כבר מספר שנים. מכיוון שבמדינת ישראל הייתה רגולציה נוקשה בנושא, הדבר לקח זמן. “למזלנו, חברה מתל אביב פיצחה את הנוסחה, לפני 3 שנים בערך, והביאה את הכדור הפורח הראשון לגני יהושע בתל אביב. מאז הדרך נעשתה קלה יותר”.

 

ארז מציין כי מדובר בכדור פורח מיוחד שנקרא “הי-פלייר”, כדור ענק שמלא ב-100% הליום. שיטה זו שונה מכדורים פורחים אחרים אשר עובדים על מערכת אוויר חם עם אש, ואז זזים ממקום למקום. “הכדור מחובר לכבל פלדה מסיבי שמחובר לכננת ששולטת בעלייה ובירידה של הכדור. בתוך הכדור נמצא הטייס שנותן הוראה למערכת ואז הכדור מתרומם לגובה 120 מטר מעל הקרקע במהירות של 35 קמ”ש.”

 

צילום שירי פריאנט

 

ללא ספק, הבחירה למקם את הכדור באגמון החולה היא לא פחות ממעולה. למעלה נהנים הטסים מתצפית על כל עמק החולה, האגמון, רמת הגולן, החרמון, ירדן, הרי נפתלי והנוף המשכר של הגליל העליון. על הכדור נמצא מדריך אשר מספר לאורחים קצת חומר רקע על האיזור: על נדידת הציפורים, על ייבוש הביצות, הסיפור של צומת כ”ח, מלחמות שהתרחשו באיזור ועוד.

 

לכדור הפורח יכולים לעלות עד 28 אנשים, מלבד הטייס, כאשר כל החוויה כולה אורכת כ-15 דקות. במקום מציינים שתמיד עדיף לבדוק באותו יום האם ניתן לעלות לכדור מאחר והוא מושפע מעוצמת  הרוח. “ניתן לעלות על הכדור הפורח במשך כל עונות השנה, גם בגשם וגם ביום קייצי”, אומר ארז. “כמו כן, ניתן לעלות לכדור גם בלילות ולקבל חוויה מעצימה יותר. הפונקציה היחידה בה תלוי הכדור היא של עוצמת הרוח. הבוקר, למשל, כבר עלו 150 איש לכדור. לאחר מכן, הרוח התגברה ולא ניתן היה לעלות. יכול להיות שמאוחר יותר המצב יהיה שונה”.

 

הכדור הפורח שנמצא בגליליון הגיע מאת חברה בריטית שעוסקת בתחום כבר למעלה מ-20 שנה. עבור הקמת הכדור, הגיע הצוות הבריטי, שכלל ארבעה מהנדסים, אשר הפכו את החלום הפורח למציאות. “הם ליוו את כל התהליך, מההקמה ועד ההפרחה הראשונה”, אומר ארז. בניגוד למדינות בהן נחשב הכדור למתקן שעשועים, כדור פורח בישראל נחשב ככלי טייס לכל דבר, ולכן הוא כפוף לרשיון של רשות התעופה האזרחית, הן מבחינת רשיון והן מבחינת בטיחות. לאחר שהכשיר הצוות הבריטי גם את הצוות הישראלי, יצא הכדור הפורח בגליליון להפרחה הראשונה שלו, לפני כחודש, ומאז עלו עליו כ-2000 איש.

 

המנהל הבכיר של הכדור הוא ערן נהרי. ממונה התחזוקה של הכדור הינו עמיר ברששת, שהוסמך אף הוא על ידי הצוות הבריטי. הצוות עובר מדי יום הדרכות בנושאי בטיחות, מבצע בדיקות תחזוקה ושומר על מקצועיות. על מנת להעלות את הכדור לשמיים, נמצאים שלושה אנשי צוות בכדור, כאשר אחד מהם הוא מפעיל בכיר.

 

ערן מספר שהאנשים מתלהבים מאוד מהאטרקציה, גם התושבים וגם התיירים. “מגיעים לכאן הרבה צלמים שמצלמים את נדידת הציפורים, אנשים שאוהבים לשמוע קצת היסטוריה על המקום. המיוחד הוא שכולם יכולים לעלות על הכדור- תינוק בן שנה, נשים בהריון, יש גם הנגשה לנכים, זו אטרקציה שמתאימה לכולם”.

 

צוות המפעילים של הכדור מימין לשמאל: יאיר, אלון, עדן וערן. צילום שירי פריאנט

 

בעוד שלושה חודשים יפתח בסמוך לכדור הפורח מתחם האגמון מרקט, אשר מבוסס על השרונה מרקט התל אביבי. מדובר בשוק גלילי ססגוני עם המון דוכנים, תנובה גלילית ומקומות בילוי. בין העסקים שיפתחו במקום יהיו “קפה נמרוד”, ברו האוס הגולן – מבשלת בירה עם מסעדה ומתחם הופעות (בדומה ל”זאפה”), סבא חביב-אשר מייצר שמן זית, מאפיית לה-פרינה, גלידריה לה-גופרה, פטיסיירי ברמה גבוהה, חנות תבלינים, חנות יין, מסעדה מזרחית ויוגורט בר. גולת הכותרת תהיה דוכן הקונספט הראשון בארץ של השף אביב משה, בו יוגשו מגוון מאכלים ירושלמים על טהרת שוק מחנה יהודה. השף המכובד יהיה נוכח במקום לעיתים קרובות וישמש כפרזנטור של השוק הגלילי כולו.

 

הכדור הפורח פועל בכל ימות השבוע, בין השעות 8:00-18:00. מומלץ להתקשר טרם ההגעה.

המקום פתוח גם לקבוצות בתיאום מראש, הצעות נישואין, ימי הולדת, ימי כיף וערבי גיבוש.

לתושבי אשכול גליל-גולן תינתן הנחה בכניסה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn