צילום: מוטי שאשא

לאחר עשרות שנים מעון ויצו דן בקריית שמונה מפסיק את פעילותו בשנת הלימודים הבאה בחודש ספטמבר השנה. ההחלטה להפסיק את פעילות המעון נובעת ככל הנראה מחילוקי דעות בין עיריית קריית שמונה שהיא בעלת המבנה לבין ויצו שמפעילים את מעון היום בדבר שיפוץ מבנה ויצו דן הישן. המשמעות היא 20 אנשי צוות חינוכי שמפעילים את ויצו דן עלולים לאבד את עבודתם ופרנסתם.

ההחלטה להפסיק את פעילות מעון ויצו דן התקבלה לאחר פגישה שנערכה בין עיריית קריית שמונה למפקחת הארצית של ויצו שהעלתה טענות על מבנה ישן מאוד שאינו מאפשר שימוש בטיחותי ונאות לילדים ולכן ביקשו מעיריית קריית שמונה לשפץ את המבנה לצורך המשך הפעילות. בעיריית קריית שמונה ככל הנראה סרבו לשיפוץ המבנה, וממקורבים לעירייה נמסר כי, ההחלטה לא לשפץ את מבנה מעון ויצו נובעת ככל הנראה מרצון עתידי שהילדים בפעוטון ויצו בבוא הזמן יעברו למעונות היום בשכונת יובלים.

במעון ויצו דן קריית שמונה 20 אנשי צוות חינוכי מסורים שעלולים לאבד את עבודתם בעקבות ההחלטה על הפסקת הפעילות בחודשים הקרובים. מויצו נמסר שהם יעשו את כל המאמצים הנדרשים על מנת לספק מקומות עבודה לכלל אנשי הצוות בקריית שמונה ובאזורים הסמוכים לעיר. ההודעה על הפסקת פעילות הפעוטון נמסרה לאנשי הצוות החינוכי היום (שישי) לאחר שההורים המודאגים הבינו כי, עתיד ילדיהם כבר אינו בטוח כפי שהיה והם נדרשים למצוא מסגרת חינוכית חליפית.

תגובת ויצו דן קריית שמונה: “דן הוא אחד מתוך 183 מעונות ויצו הפועלים ברחבי הארץ והושקעו בו לאורך השנים משאבים רבים כדי להעניק לילדי המעון חינוך מיטבי וטיפול חם ומסור. לצערנו, בשנים האחרונות חלה התמעטות משמעותית במספרי הילדים במעון, בשל השינוי באופן האוכלוסייה והקושי הרב בנגישות למעון, אשר מונע ממשפחות רבות ליהנות משירותיו. גם הצורך ההולך וגובר בתחזוקת המבנה ובהבטחת בטיחותו מעמידים את ויצו בקשיים. מצב זה, הביא לפגיעה כלכלית קשה בארגון וביכולת להמשיך והפעילו. לויצו מחויבות חברתית עמוקה ואחריות למשפחות הבאות בשעריה ,ולפיכך אנו נאלצים להודיע על הפסקת הפעילות ולהציע את שירותינו להורים במעונות הסמוכים. יצוין כי, ויצו פעלה בשבועות האחרונים אל מול העירייה לקידום פתרונות שיסייעו להמשך הפעלת המעון ובשיקומו הכלכלי. לצערנו לא נמצא אפיק שיאפשר לנו את המשך ההפעלה. עוד יצוין כי בכוונתה של ויצו לשלב את מטפלות המעון והצוות החינוכי במעונות הנוספים. אנו מבקשים להודות להורים על שנים רבות של הבעת אמון ובחירה בויצו, ומקווים מאוד להעניק לילדים חינוך וטיפול במעונותינו הנוספים באזור”.

לאחר סגירת הגיליון ויצו דן ביקשו להוסיף לתגובתם: “ויצו קריית שמונה דן, הוא אחד מתוך 183 מעונות ויצו הפועלים ברחבי הארץ והינו מעון ותיק בן למעלה משישים שנה. לאורך השנים הושקעו משאבים רבים כדי להעניק לילדי המעון חינוך מיטבי וטיפול חם אוהב ומסור. בשנים האחרונות חלה התמעטות משמעותית במספרי הילדים במעון, בשל השינוי הדמוגרפי באזור. לויצו מחויבות חברתית עמוקה ואחריות למשפחות הבאות בשעריה ולפיכך אנו נאלצים להודיע תשעה חודשים מראש, על הפסקת הפעלת המעון על ידי ויצו בשנת הלימודים תשפ״ב. אנו שמחים להמשיך ולהציע את שירותנו להורים בשני המעונות הסמוכים במעון הוורדים ובמעון בית הלל. יצוין כי בכוונתה של ויצו לשלב ככל יכולתה את מטפלות המעון והצוות החינוכי המסור במעונות הנמצאים באזור. אנו מבקשים להודות להורים על שנים רבות של הבעת אמון ובחירה בויצו ומקווים מאוד להעניק לילדיהם חינוך וטיפול במעונות הנוספים באזור”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn