בצל מגפת הקורונה קיימה השבוע המכללה האקדמית תל-חי את כינוס חבר הנאמנים ה- 20 באמצעות הזום בשל אילוצי התקופה.  יו”ר חבר הנאמנים, הגב’ חנה פריזן, יו”ר הועד המנהל אריק דיין, נשיא המכללה פרופ’ יוסי מקורי, המנכ”ל אלי כהן, והיועצת המשפטית עו”ד חלי בן ארי, התכנסו בכיתת ווילאם החדשה, שנחנכה לאחרונה ומאפשרת קיום הרצאות ומפגשים מרחוק בעזרת ציוד טכנולוגי מתקדם. חברי חבר הנאמנים לקחו חלק במפגש באמצעות הזום. לבסוף אישר חבר הנאמנים את הסכם המיזוג של אוהלו עם תל-חי, החשוב לקידומו של הגליל המזרחי בפרט ולעולם ההשכלה הגבוהה בכלל. מיזוג זה מהווה נדבך נוסף בבניית התשתית להקמתה של אוניברסיטת הגליל.

צילומים: המכללה האקדמית תל חי

את מושב החבר פתח השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, שבירך  את חבר הנאמנים של המכללה ואמר: “כולנו, במועצה להשכלה גבוהה ואני כשר להשכלה גבוהה, גאים מאוד  במכללה האקדמית תל-חי, על העשייה הרבה שלה, על הסטודנטים שבאים בהמוניהם, מכל קצוות הארץ דווקא לתל-חי, לומדים שם, פועלים שם וחלקם נשארים אחר כך בצפון. קשה מאוד להפריז בחשיבות המכללה. מכללה שיודעת לחבר אקדמיה מצוינת עם היי-טק ועם עולם התעשייה ואין לי ספק שבחזון העתיד של ממשלת ישראל להקמת אוניברסיטה בגליל, תל-חי תהווה אחד מהעוגנים החשובים של התהליך הזה.” 

הגב’ חנה פריזן אמרה בכינוס: “העת הזו מתאפיינת בשינויים כמעט בכל תחומי החיים. ההשכלה הגבוהה היא חלק מכך, גם “האיך” וגם “המה” לא יהיו מה שהיו. תחומי הלימוד ושיטות ההוראה צפויים לעבור שינויים משמעותיים, אך אנו יודעים כי הסגל האקדמי ולצדו הסגל המנהלי, נערכים במלוא המרץ לשינויים אלה ויפיקו מהם את המרב. לקראת שנת הלימודים הבאה אני משוכנעת כי תל-חי תשמור על צביונה הייחודי כקמפוס חי ומחובר לקהילה, לצד האיכויות האקדמיות הגבוהות”.

במהלך מושב החבר הציג אריק דיין את פעילות הועד המנהל לאורך השנה האחרונה. דיבר על האתגרים הרבים של הלמידה מרחוק בעקבות מגפת הקורונה וציין את הפעילות הנרחבת הנעשית במכללה גם בתקופה לא פשוטה זו. הזכיר את החברים היקרים שהלכו לעולמם השנה, ביניהם: פרופ’ מרים  בן פרץ, כלת פרס ישראל לחינוך ששמשה כנשיאה הראשונה של המכללה, פרופ’ זקי ברק, מומחה בעל שם עולמי בתחום המזון, ששימש כנשיאה הרביעי של המכללה, פרופ’ אלי לוונטל, ממקימי החוג לעבודה סוציאלית ומי שעמד בראשו שנים רבות, יענקלה גלי, מוותיקי הגליל שהיה שותף להקמת המכללה וליווה אותה במשך שנים רבות ואהר’לה בית הלחמי, שכיהן כיו”ר חבר הנאמנים של המכללה ותרם רבות לקידומה של המכללה.

נשיא המכללה פרופ’ מקורי סיפר על ההתפתחות המרשימה של היחידה לקשרים אקדמיים בינלאומיים שעשתה בתוך שנתיים מהפכה של ממש ומקדמת בתנופה גדולה את קשרי חוקרי המכללה עם חוקרים מחו”ל, את נושא חילופי המרצים וחילופי הסטודנטים ועוד. כמו כן, דיווח על תקציב גדול נוסף ליחידה שאושר בימים אלה ע”י המועצה להשכלה גבוהה ומעיד על האמון הרב שנותנת המל”ג לפעילות חשובה זו של המכללה. עוד עדכן פרופ’ מקורי על הכפלת הפרסומים המדעיים בכתבי עת בינלאומיים, נתון המעיד על רמת המחקר הגבוהה של חוקרי המכללה.

מנכ”ל המכללה אלי כהן עדכן על פעילות הענפה והתארגנותה של המכללה, במהלך הסמסטר האחרון, להתמודדות עם האתגרים הרבים שהציבה מגפת הקורונה ובעיקר המאמצים הכרוכים בלמידה מרחוק ומתן הפתרונות שנדרשו  תוך כדי תנועה וכן עדכן על ההיערכות הנרחבת לשנת הלימודים הבאה. עוד דיווח על התקדמות בניית בנין הלמסלי למדעים, על תכניות הבניה של מעונות סטודנטים חדשים, על מועדון סגל שבנייתו צריכה לצאת לדרך בקרוב ועל מכון המזון הלאומי, שיבנה בקמפוס מערב של המכללה .

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn