ביום רביעי התקיים כנס אקדמי הבינלאומי לציון 100 שנה לקרב תל חישערכה המכללה האקדמית תל-חי, בנושא: קרב תל-חי והמיתוס המכונן שצמח ממנו. בכנס השתתפו הנהלה וסגל המכללה, ראשי רשויות, צאצאי המגנים שלחמו לצדו של יוסף טרומפלדור, מקבלי אות עמית כבוד של המכללה האקדמית תל-חי“, הגב’ רחל רבין יעקב, נשיא יק”א העולמי, סר סטיבן ווילי כהן, תושבים, ומכובדים נוספים.

צילום: דוברות המכללה האקדמית תל חי.

הכנס נפתח בדבריה של ראש חבר הנאמנים של המכללה, הגב’ חנה פרי-זן, שאמרה: הערב אנו נחשפים להשפעות הרבות של מיתוס תל-חי ודוגמא לכך היא התערוכה המוצגת בקמפוס שמציגה פרשנויות עכשוויות לדימוי האריה השואג ולמיתוס הגבורה. כמו כן, במהלך כנס חשוב זה מוצגים מחקרים מעניינים המציגים זוויות שונות של האירועים שהתחוללו בנקודה זו לפני 100 ובאים לידי ביטוי בספר מחקרים חדש שערכו פרופ’ יעל זרובבל מאוני’ רטגרס ופרופ’ אמיר גולדשטיין מתל-חי. הכנס והספר מוכיחים כי גם בעת הזו לא נס ליחו של מיתוס תל-חי”.

פרופ’ יוסי מקורי, נשיא המכללה האקדמית תל חי: “כנשיא המכללה האקדמית תל-חי, אני גאה על כך שהמוסד שלנו יושב על הגבעה ההיסטורית של תל-חי ונושא את שמה. זו הסיבה שבחרנו, לשלב בערב החגיגי הזה הענקה, בפעם הראשונה בתולדות תל-חי, אות עמית כבוד מטעם המכללה, לדמויות יקרות ובולטות בתרומתן לתל-חי, לגליל ולחברה הישראלית”. והוסיף כי, במאה השנים שחלפו מאז 1  במרץ 1920, העולם לבש צורה ופשט צורה, שינה את פניו ומוסיף להשתנות ללא היכר. לצד השינויים, ניתן לזהות חוט שזור בין תל-חי של אז, תל-חי שלנו הצופה פני עתידה״. 

ראש פורום ראשי רשויות גליל מזרחי, בני בן מובחר: “לפני מאה שנים בדיוק התחולל כאן, בחצר תל חי קרב שעיצב את הזיכרון ההיסטורי ואת גבולה של מדינת ישראל. שישה לוחמים וביניהם יוסף טרומפלדור, ושתי לוחמות. הקרב על תל חי הפך לסמל הגבורה וכך גם הבחירה לשוב ולחדש את ההתיישבות במקום. כדי להנציח את מורשתם הוקמה אנדרטת האריה השואג בין תל חי לכפר גלעדי.אדמת תל חי אמנם ספוגה בדם לוחמינו, אך מתוך גבורתם של הנופלים על הגנת הארץ, הפכה ההתיישבות הצפונית למקור של חלוציות, ציונות וגאווה גדולה. כאן, במקום הזה קמה מכללת תלחי, מוסד אקדמי מפואר, שמושך אליו אלפי סטודנטים מכל הארץ, שמנחיל את אהבת האדמה והגליל. מוסד אקדמי שמביא בשורה חדשנית בתחומי מחקר שצומחים באזור הגיאוגרפי שבו אנו חיים״.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn