אורחים מכל רחבי הגליל העליון הגיעו השבוע למרכז קלור בכפר בלום, לישיבת מליאה חגיגית של מועצה אזורית הגליל העליון, אשר ציינה 70 שנה לישיבת המליאה הראשונה של המועצה, בשנת 1950.

צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון

הערב הנוסטלגי היה מרגש במיוחד, לאור העובדה שהאירוע התקיים בדיוק בראשון במרץ, התאריך הלועזי המציין 100 שנה לקרב תל-חי. בין האורחים הרבים, ניתן היה לראות חברי מליאה בעבר ובהווה, ראשי מועצה בעבר, כמו אהרון ולנסי, פרופ’ דן לבנון ומוני חמל, בני משפחה של חברי המליאה הראשונה, חברי הנהלת המועצה בהווה ועוד.

לאחר דברי הפתיחה של ראש המועצה הנוכחי, גיורא זלץ, הוקרנו קטעי סרטים ותמונות ארכיון מההיסטוריה של המועצה, וחולקו תעודות הוקרה לראשי מועצה בעבר ולבני משפחותיהם של ראשי המועצה שהלכו לעולמם. את הערב ליוו בנגינה ובשירה מבחר הכישרונות הצעירים של האזור, אשר לומדים במרכז קלור.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, אמר באירוע: “המועצה שנו היא שם דבר, העשייה שלנו בתחומים רבים משמשת כמודל ונלמדת על ידי רשויות אחרות. הקיבוצים שלנו מתמודדים עם אתגרים וקשיים, אך הם עצמאיים, חזקים, צומחים וקולטים אנשים חדשים, מה שיותר מהכול מראה על עוצמתם. האנשים שבחרו לחיות בקיבוצי המועצה, יחד עם אלו שהקימו אותם ואלו שנולדו כאן, צריכים ויכולים להפנות חלק מהעוצמה הזו החוצה, לאזור, למדינה, לקחת אחריות ויחד לפורר את הררי הכעס, את סלעי התסכול ולהפוך אותם לבטון ממנו נבנה עתיד טוב יותר. אני מבקש לומר לכם, מקימי ההתיישבות בגליל העליון, תודה. אני מתחייב בשמי ובשם חבריי, להמשיך לעשות ככל יכולתנו למצוא את הדרכים הנכונות ולתת את המשמעות והסיבה להמשך ההתיישבות כאן בגליל העליון, למצוא את הדרכים הנכונות להמשיך להוביל, להצטיין ולקחת על עצמנו משימות לאומיות, כי אין לנו ארץ אחרת.

בני בן-מובחר, ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, אמר: “מוא”זמבואות החרמון הייתה חלק ממוא”ז הגליל העליון עד אמצע שנות ה-70, שם נפרדו דרכנו. מי שהוביל את ההפרדה, שהתאימה באותה העת, הוא ח”כ לשעבר רענן נעים ז”ל, אבא של רעייתי מיכל. מאז אנו רוקמים יחדיו בשיתופי פעולה רבים אזור משגשג לתושבינו. אז ביום חגכם, הביטו בגאווה על ההישגים שלכם בכל תחום, והסתכלו קדימה בתקווה לכל מה שאתם מייחלים לעתיד לבוא. מאחל עוד שנים רבות של עשייה, שותפות ושגשוג!”

אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה: “ההיסטוריה של הגליל העליון ושל קריית שמונה שזורה זו בזו. לא תמיד קלה הייתה הדרך, ולעיתים אף קשה מאוד, אך אני רואה את הסוגיות המורכבות הניצבות לפתחנו כאתגרים ולא כמחלוקות. רק יחד, בשיתוף פעולה, נוכל לקדם מהלכים אזוריים משמעותיים לטובת כלל התושבים. אני מאחל לכם ולנו שאכן נדע לעבוד יחדיו בצורה מיטבית וליצור עתיד טוב יותר לנו ולילדנו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn