לפני מספר חודשים, התארגנו קבוצה של אזרחים בכדי לפעול למען שיפור שירותי הבריאות באצבע הגליל. הבנו, כי לחץ אזרחי הינו קריטי באזורינו וכי מידע חייב להגיע גם מהשטח כדי לשנות את המצב. כך נולד ארגון “מצפן לבריאות“.

 

ביום שישי 24.1 התקיימה פגישה עם מנהלי האזור מטעם קופות החולים. איציק מלכה מקופת חולים כללית וציפי כהן ממכבי. לפגישה הגיע, גם פרופסור רפי ברויר, מומחה ריאות, אשר מתגורר בירושלים ומגיע פעמיים בשבוע לאזור כדי לתת מענה רפואי. לב ארן, נציג הפורום האזרחי לקידום שירותי הבריאות, סטודנטים ממכללת תל חי ממסלול פרקטיקה לשינוי מדיניות ושאר חברי מצפן לבריאות, ביניהם, חפציבה ספירט, נרקיס גנוט, שי קרוננבלום, יעל בן ארי ואסף שטרן.

מטרת הפגישה הייתה לייצר שיתופי פעולה בין קופות החולים הפועלות באזור, ויצירת שיתוף פעולה איתנו, האזרחים. זאת מתוך הבנה כי המלחמות בין הקופות והתחרות, פוגעות באיכות השירותים באזור בו יש קושי אדיר בהבאת רופאים.

נציגי הקופות הביעו נכונות רבה לעבודה משותפת, גם ביניהם וגם איתנו. סיכמנו, כי עלינו לפעול ביחד אל מול משרד הבריאות, ולהציג דרישות קונקרטיות. אנו מבינים כי בכדי לשנות את המצב הלחץ חייב להגיע מכל הכיוונים, מהקופות, מהרשויות ומהאזרחים.

אנו מאמינים בכוח שלנו בתור אזרחים, לייצר את הלחץ הדרוש ולהביא את המידע מהשטח. מזמינים אתכם להצטרף אלינו לפעילות. מצפן לבריאות :  matzpenlabriut@gmail.com.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn