צילום: המכללה האקדמית תל חי

המכללה האקדמית תל חי תקיים בין התאריכים 25-28 באפריל את כנס מחקרי הגליל וסביבותיו זו השנה ה – 23 ברציפות. הכנס צפוי להיערך בחלקו בקמפוס המזרחי בתל חי ובחלקו באופן מקוון. הכנס השנה יערך במשך ארבעה ימים כדי לאפשר חשיפה מרבית למגוון מחקרים חדשים על הגליל.

פרופ’ אמיר גולדשטיין, יו”ר הוועדה האקדמית הדגיש את האופי הרב תחומי והמגוון של ההרצאות בכנס: “חוקרים מתחומי מדעי הסביבה, החקלאות, היסטוריה, גיאוגרפיה, סוציולוגיה, חינוך, ארכיאולוגיה, מדעי החי, כלכלה, ודתות יציגו במושבים השונים את מחקריהם. בין הסוגיות שלהן מוקדשים מושבים: העגורים בעמק החולה – ברכה  או תקלה?, כיצד יש לנהל שטחים פתוחים בגליל, האם הפריפריה  הגלילית היא משאב או נטל, אילו שינויים התחוללו בקהילות הדרוזיות ברמת הגולן בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה ועוד”.

היום השלישי של הכנס ייערך בקמפוס בתל חי וישודר במקביל למשתתפים מרחבי האזור והארץ. בסיום יום זה ייערך מושב חגיגי לכבוד ספרו החדש של פרופ’ חיים גורן, ממייסדי המסורת של הכנס, שעוסק בדמותו של אדוארד רובינסון, מחשובי חוקרי ארץ ישראל במאה ה-19. המושב יתקיים ביום שלישי, בתאריך 27.4, בשעה 18.30 בערב.

כמו כן, ייערכו בקמפוס שני מושבים חגיגיים נוספים: ערב פתיחה שיוקדש לדמותו של חיים וייצמן, לרגל הביוגרפיה החדשה שפרסמו פרופ’ מוטי גולני ופרופ’ יהודה ריינהרץ. המושב יתקיים ביום ראשון, 25.4, בשעה 18.30.

בנוסף יערך ערב מסכם שיעסוק בקשר בין הוליווד לגליל, כפי שבא לידי ביטוי בסרטים בולטים משנות ה-40 ועד שנות ה-60. יום רביעי, 28.4. ערב חגיגי אשר יערך בזום יוקדש ל – 70 שנים לייבוש החולה ולספרה החדש של ד”ר מיה דואני שעוסק בתמורות ביחס בישראל לסביבה מאז פרשת ‘האגם הנעלם’.

במכללה האקדמית תל חי רואים בכנס מחקרי הגליל מסימני חזרת המערכת האקדמית לפעילות תוססת בקמפוס. בתל-חי מזמינים את תושבי הגליל להירשם, להגיע לקמפוס, להשתתף במושבים השונים וללמוד על האזור הייחודי בו אנחנו חיים. מי שגר רחוק יותר או לא יכול להגיע לקמפוס יוכל לצפות במושבים באמצעות הזום. מארגני הכנס מקווים שהעובדה ששלושה ימי הרצאות מתוכננות מראש להתקיים באופן מקוון יגביר את ההתעניינות בכנס ובחקר הגליל, מצד הקהל הרחב ברחבי הארץ.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn