לוחמי האש מתחנת גליל-גולן בתרגיל משותף עם המרכז הרפואי “זיו”

כבאות והצלה גליל-גולן בשיתוף עם המרכז הרפואי “זיו” בצפת ערכו השבוע (ראשון) תרגיל לשיפור מוכנות לאירוע חירום בבית חולים, תוך חיזוק שיתוף הפעולה הקיים בין הגופים ובחינת התמודדות התחנה עם אתגריה.

התרגיל נבנה על ידי מנהלת שהוקמה בראשות רב-רשף דרור בוחניק בשיתוף עם נציגי בית החולים, אחראית שעת חירום יהודית כהן וקב”ט המרכז הרפואי מוטי אלקבץ ביחד עם צוותים נוספים. כלל לוחמי האש של תחנה אזורית גליל-גולן, מטה התחנה, מדור הגנה מאש, יחידות התנדבות  יישוביות ברעם ורג’ר, תומכי לחימה ושירות לאומי נטלו חלק בתרגיל יחד עם צוותי החירום של המרכז הרפואי, עובדיו והנהלת המרכז הרפואי.

צילום: דוברות כבאות והצלה צפון והמרכז הרפואי זיו
צילום: דוברות כבאות והצלה צפון והמרכז הרפואי זיו
צילום: דוברות כבאות והצלה צפון והמרכז הרפואי זיו

התרגיל נערך במשך שלוש שעות שבו “פשטו” לוחמי האש על המרכז הרפואי והתמודדו עם תרחישים שהופנו אליהם ממנהלת התרגיל. הצוותים המשותפים לכבאות והצלה והמרכז הרפואי זיו התאמנו על מספר תרחישים החל משריפה בשטח פתוח במורדות בית החולים להמשך תרגיל לתרחישים של שריפה במבנה, אירוע עם מעורבות חומרים מסוכנים ושריפה במבנה האשפוז המרכזי. 

צילום: דוברות כבאות והצלה צפון והמרכז הרפואי זיו

כתף אל כתף עם צוותי החירום של המרכז הרפואי ועובדיו, ביצעו הצוותים פעולות כיבוי וחילוץ עם ביום שריפות, תרגול של פינוי חירום מהמחלקות וחילוץ נפגעים של מנהלת התרגיל. כל זאת מבלי לפגוע לשגרת הפעילות של בית החולים שהמשיך את מתן השירותים כרגיל.

צילום: דוברות כבאות והצלה צפון והמרכז הרפואי זיו

מנהל בית החולים, פרופ’ סלמאן זרקא הצטרף למפקד תחנת גליל-גולן בכבאות והצלה, טפסר משנה נתן בנשימול ויחד עקבו מקרוב אחר פעילות הצוותים המתרגלים. פרופ’ זרקא קיבל סקירה מקיפה על רכב כיבוי חדיש מסוג “דקל”, כבאית משולבת עם מנוף גבהים ואף התלווה ללוחמי האש לחילוץ נפגע מהקומה השלישית של בית החולים בעזרת מנוף הגבהים.

המרכז הרפואי “זיו” נמצא בלב השכונה הדרומית של צפת והוא מהווה עבור כבאות והצלה גליל-גולן אתגר משמעותי כאשר בית החולים מאוכלס בכל שעות היממה במאות אנשי צוות, חולים ומבקרים, המגיעים במאות רכבים לחניוני בית החולים.

טפסר משנה נתן בנשימול, מפקד תחנה אזורית גליל-גולן: “התרגיל במרכז הרפואי הינו תרגיל תחנתי רחב היקף שנערך בשיתוף עם המרכז הרפואי. לוחמי התחנה הפגינו מקצועיות בתרחישים השונים והוכיחו כי גם בהתמודדות עם אתגר תחנתי מורכב, יש על מי לסמוך. אני מודה לפרופ’ סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי על שיתוף הפעולה. תחנת גליל גולן נמצאת בקשר הדוק עם המרכז הרפואי, אנחנו ערים לשינויים הנעשים בו ונערכים בהתאם, כראייה לכך ראינו בהצלחת התרגיל המעיד על שיתוף הפעולה ההדוק בין הגופים”.

צילום: דוברות כבאות והצלה צפון והמרכז הרפואי זיו


פרופסור סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי “זיו”: ” בזיו אנו מתרגלים כל הזמן שלל תרחישים כדי לשפר את המוכנות שלנו. המרכז הרפואי כבר הוכיח שאנו מסוגלים לעבור משגרה לחירום במהירות. בכל תרחיש קיצון אנחנו שואפים לתת מענה רפואי רציף למטופלים שבשגרה לצד הכלה של אירועים נוספים. אני מברך על התרגיל ומודה לעובדי זיו  שעושים ימים כלילות למען הזולת. לצוותים הרפואיים והלוגיסטיים שנותנים מענה מיטבי בשגרה ובחירום. תודה מיוחדת גם ללוחמי האש ולמשטרה על התרגיל המשמעותי ועל שיתוף הפעולה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn