צילום: מידע 8

מאת דנה אלימלך.

לפני כמעט שנה, החל מאבקה של משפחת קפלן לקבלת בית מותאם לנכים. שם המאבק התנוסס בכל פינה בעיר שאמר “גם לשירה מגיע לחיות בכבוד”. במידע 8 סיקרנו וליונו את המשפחה מיום התחלת המאבק ועד לרגע שקיבלו את ביתם לפני מספר ימים. בעקבות המאבק של משפחת קפלן עוד עשרות תושבים יזכו לבית בזמן הקרוב.

לפני מספר ימים משפחת קפלן נכנסו לביתם החדש שמותאם עבור שירה בהתאם למצבה הרפואי לאחר מאבק ממושך לקבלת בית.  בעקבות המאבק של משפחת קפלן לקבלת הזכויות עבור שירה, תשע משפחות נוספות יזכו לבית חדש. הדבר התאפשר בעקבות החזרתם של 12 בתים בחודש אוגוסט השנה על ידי מכללת “תל חי” לחברת עמידר שהיו לרשות הסטודנטים. שניים מהבתים שהוחזרו חוברו לבית אחד עבור משפחת קפלן, ושני בתים נוספים חוברו לבית אחד עבור משפחה נוספת, שאף היא נאבקה לקבל את זכויותיה לבית מותאם לנכים. שמונה  בתים נוספים שופצו כחדשים לרשות תושבי קריית שמונה וימסרו על פי זכאות התושבים.

מהרגע הראשון למאבק של משפחת קפלן, חברת עמידר קריית שמונה, בניהולו של מנהל עמידר אבישי נאמן, וצוות עמידר קריית שמונה, סייעו למשפחת קפלן עד לקבלת הבית. אבישי, מנהל עמידר, סייע למשפחת קפלן גם בהתאמת הבית לנכים, והכנת גישת מעבר לאמבולנס של מד”א. נאמן, שהבין את הפוטנציאל שבשיפוץ הדירה של משפחת קפלן, החליט על שיפוץ נרחב וכולל בכל הבניין, שכולל תשתיות וצנרת חדשה. החלטה שהביאה ליצירה של עוד תשע בתים שישרתו את תושבי העיר, שחלקם ממתינים זמן רב לבית עבורם.

שלומי קפלן ניהל את המאבק למען ביתו שירה באופן שראוי לציין, בכבוד, בדרך ארץ, ובאהבה רבה לתושבי העיר, שלא נשארו אדישים לכאב המשפחה. כאמור, במידע 8 סיקרנו וליווינו את משפחת קפלן עד לקבלת הבית עבור שירה בשנה האחרונה. שלומי מבקש להודות לסיגל שמואלי, עו”ד ימית ינאי מלול, מדלן מהדיור הציבורי, רמי ברדוגו מהנדס הראשי של חברת עמידר, ותודה מיוחדת למנהל עמידר אבישי נאמן, שסייעו וליוו את משפחת קפלן עד לקבלת הבית.

כזכור, משפחת קפלן החלה במאבק נגד משרד הבינוי והשיכון לקבלת דירה מותאמת לילדה שירה בהתאם למצבה הרפואי בחודש ינואר השנה. כחלק מהמאבק החלה משפחת קפלן במחאה מול בניין עיריית קריית שמונה, וככל שחלפו הימים החריפו את המאבק. במשך מספר חודשים שלומי היה מגיע בכל בוקר לרחבה מול בניין העירייה, ושוהה שם עד שעות הצהריים, לפעמים לבד, לפעמים בליווי משפחה וחברים. כל זמן ששלומי היה מול רחבת העירייה, מפגין, הגיעו תושבים מקריית שמונה שהגיבו לפרסומים בפייסבוק, והרגישו כי הם חלק מהמחאה, תומכים ומחבקים, מציעים עזרה. שלומי אומר, כי התמיכה של התושבים בקריית שמונה מדהימה ונתנה להם כוחות להילחם על הזכויות שמגיעות לשירה.

משפחת קפלן יצאה למאבק נגד משרד הבינוי והשיכון ועיריית קריית שמונה לאחר שלא נמצא פתרון מיידי לבית שמותאם לצרכים לנכים. המיקום של הבית בסמוך לכביש אחורי צר, לא אפשר למד”א גישה מהירה עם אמבולנס בזמן התקף מסכן חיים שחוותה שירה, הבית בגודל 69 מ”ר, לא היה מותאם לגישה לכיסא גלגלים, הפתחים בבית היו צרים ולא מאפשרים מעבר.

הפתרונות שהוצעו אז למשפחת קפלן ממשרד הבינוי והשיכון הם סיוע מוגדל בשכר דירה ואישור לדירת קרקע ארבעה חדרים, אך לא הייתה דירה כזאת בנמצא בקריית שמונה, כך שהפתרון שהוצע אינו מתאים, ולא ענה על הצרכים של שירה, שנדרשה לסיוע מיידי. כאמור, בהתערבות מנהל עמידר קריית שמונה אבישי נאמן הוחזרו דירות מהמכללה האקדמית תל חי ושירה יכולה לחיות בכבוד ואיתה תשע משפחות נוספות.

תגובת חברת עמידר: “בהובלת משרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר ובמסגרת המאמץ להרחיב את מעגל האכלוס, הושב ממכללת תל חי בניין ובו 12 דירות, בנות 2 חדרים. לאור העובדה שבבניין קיימות  4 דירות נגישות, אוחדו 2 דירות ובכך ניתן מענה לשתי משפחות הזקוקות לפתרונות דיור נגישים. יתר הדירות,  8 במספר, הוצעו למשפחות הזכאיות לדיור ציבורי ונמצאות ברשימת ההמתנה, הן של משרד הקליטה והן של משרד השיכון. בשלב זה הדירות נמצאות בשיפוץ לקראת אכלוס”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn