אלי זפרני קריית שמונה
חבר מועצת העיר אלי זפרני
צילום: מוטי שאשא

חבר מועצת העיר אלי זפרני דורש מראש העיר אביחי שטרן לקיים שימוע למנכ”ל העירייה יורם ביטון בגין התנהגות בלתי הולמת של עובד ציבור כלפי חבר מועצת עיר, לאחר שבישיבת מועצת עיר האחרונה קרא ביטון לעברו “אדיוט” “טיפש” “אפס מאופס”. שטרן בחר לא לגנות את דבריו של ביטון באופן פומבי וטען בזמן הישיבה שהוא מגנה את שניהם אך במכתב תשובה גיבה את התנהגות המנכ”ל.

ראש העיר אביחי שטרן ומנכ”ל העירייה יורם ביטון
צילום: מידע 8

כאמור חבר מועצת העיר אלי זפרני דורש מראש העיר אביחי שטרן לקיים שימוע למנכ”ל העירייה יורם ביטון בעקבות “תקרית חמורה והתבטאות חמורה” לטענתו על ידי מנכ”ל העירייה יורם ביטון. בפנייתו לראש העיר שטרן, טען זפרני כי, מנכ”ל העירייה ביטון “הטיח לעברו במזיד ובמתכוון” שהוא “אידיוט” “טיפש” ואף סימן בידו שזפרני “אפס מאופס”. זפרני בפנייתו לראש העיר שטרן, טען שהדבר אירע בעקבות שאלתו הלגיטימית לדעת את עלות עיתון העירייה באמצעות החכ”ל (חברה הכלכלית) למשלם המיסים בקריית שמונה.

שטרן השיב לדבריו של זפרני תוך שהוא מתעלם מבקשתו של זפרני לקיים שימוע לביטון ואף בחר לא להוציא גינוי פומבי על דבריו. שטרן בחר לתת גיבוי מלא לביטון תוך שהוא “מגלגל” את מלוא האשמה לזפרני. לדבריו של שטרן, “מאז תחילת הקדנציה שלי אתה נוהג לנצל את ישיבות מועצת העיר כדי לתקוף בצורה אישית את פקידי העירייה באופן מבזה ומשפיל ובלשון הרע, תוך שאתה מנצל את העובדה שהם מנועים מלהשיב לך”.

שטרן מגבה את ביטון באופן מלא ומספק עבורו מכלול תירוצים לכך שקרא לעבר חבר המועצה זפרני בשלל שמות גנאי. שטרן כאמור בתגובתו לזפרני מודה כי, פקידי העירייה מנועים מלהשיב לחברי מועצה אך כאשר מדובר בביטון, שטרן מביא את הפרשנות שלו לחוק, כשהוא מצדיק את התנהגותו של ביטון כלפי זפרני. בדבריו של שטרן זפרני הוא שהביא לכך שמנכ”ל העירייה ביטון לא שלט בעצמו ולבסוף התפרץ. לדבריו של שטרן “בנסיבות העניין תגובות המנכ”ל היו מוצדקות ומאופקות”.

לא רק ששטרן אינו מגנה את ביטון על דבריו אלא הוא דוחה את פנייתו של זפרני מכל וכל, ואף מבקש מזפרני “לא להכניס את פקידי העירייה לדיוני המועצה” ומתעלם לחלוטין מכך שמנכ”ל העירייה הוא שהתערב בדיוני המועצה כשהוא מגיב לדבריו של זפרני במילות גנאי.

במקרה זה היה על ראש העיר שטרן לבחור בהתנהלות שהיא מנהל תקין ולכל הפחות לגנות באופן פומבי את דברי ביטון כלפי זפרני. כזכור בזמן ישיבת מועצת העיר האחרונה שבה אירע מקרה מילות הגנאי, חבר המועצה זפרני היה נסער מדבריו של ביטון, ועוד בזמן אמת דרש מראש העיר שטרן לגנות את דבריו של ביטון באופן מידי. כאמור שטרן בחר אז לשלוח גינוי קטן שלטענתו מיועד לשניהם ומאז לא נשמע כל גינוי מצידו לדבריו של המנכ”ל ביטון.

עוד בתגובתו שטרן הוא מכחיש את הסיבה שבגינה המנכ”ל ביטון קרא לעבר זפרני בשמות גנאי והיא שאלתו של זפרני על עלות העיתון של העירייה למשלם המיסים בקריית שמונה. אם ראש העיר היה רואה את השידור המוקלט של ישיבת מועצת העיר שהוא ניהל בעצמו הוא היה מגלה כי, אכן כך הדבר, ודבריו של זפרני מוציאים את ביטון “משלוותו” לאחר דרישתו לדעת את עלות העיתון של העירייה.

תגובת חבר מועצת עיר אלי זפרני: “צר לי מאוד שראש העיר אביחי שטרן אינו מגנה ואינו ממגר תופעות כאלה של פקידים שמקללים בפרהסיה ושאינם יודעים את מקומם .צר לי עוד יותר שאביחי שטרן אינו מגנה את התופעה במידי כפי שמצופה ממנו כפי שהם עשו עם אחת העובדות שביקרה אותם ברשת הפייסבוק והביאו את העובדת לשימוע. מה ההבדל בין עובדת עירייה לפקיד יורם ביטון מנכ”ל העירייה???”.

מעיריית קריית שמונה לא נמסרה תגובה למרות פניית מידע 8.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn