צילומים: דוברות המרכז הרפואי זיו

לאחר עשור שלא התקיים ניתוח לתיקון מפרצת אבי העורקים באמצעות צנתור במרכז הרפואי “זיו”, השבוע ביצע מנהל היחידה לכלי דם ד”ר ויקטור עסאף ניתוח לתיקון מפרצת אבי העורקים באמצעות צנתור.

במהלך הניתוח מוחדר שתל אנדו-וסקולרי לאזור המפרצת על מנת לייצב את האזור הפגום. זהו צינור בד הנתמך על ידי סטנט העשוי מחוט מתכת ארוג המחזק את המבנה הגלילי של כלי הדם. השתל מאפשר לדם לעבור דרכו מבלי ליצור לחץ על המפרצת.

מטרת הפעולה הכירורגית היא הפחתת הסיכון לסיבוכים, שיכולים להיגרם ממפרצת באבי העורקים. הסיכון העיקרי במפרצת שלא טופלה הוא קרע פתאומי, והסיכון לקרע עולה ככל שהמפרצת גדולה. במרכז הרפואי זיו מציינים, כי הפעולה הרפואית מתבצעת באמצעות הרדמה חלקית או בהרדמה מלאה.

את הניתוח כאמור ביצע ד”ר עסאף, מומחה מיחידת כלי דם במרכז הרפואי “זיו”, יחד עם ד”ר אנטון קבאשה ובליווי של ד”ר רון כרמלי מבית החולים הדסה עין כרם.

מומחה מיחידת כלי דם, ד”ר ויקטור עאסף, המרכז הרפואי זיו

ד”ר ויקטור עסאף, מומחה מיחידת כלי דם במרכז הרפואי “זיו” אמר: “פתיחתה המחודשת של יחידת כלי דם היא חלק נוסף מהחזון של המרכז הרפואי זיו שמציב את בריאות הצפון מעל הכל, תוך הענקת שירותי רפואה שלמים ומתקדמים קרוב לבית”. והוסיף כי, “חשוב מאוד שכל גבר מעשן מעל גיל 60, יפנה לקופות החולים על מנת לדרוש ביצוע בדיקות סקר לאבי העורקים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn