סניף ויצו קרית שמונה, המשרת את תושבות העיר והסביבה, מתחדש, וממש לאחרונה נפתחה הלשכה המשפטית בסניף * הלשכה בקרית שמונה תהיה הלשכה הצפונית ביותר של המערך המשפטי של ויצו ברחבי הארץ * מטרת מערך הסיוע המשפטי היא לסייע לנשים ברגעי משבר, באמצעות מתן אינפורמציה אודות זכויותיהן והדרכים העומדות בפניהן לפתרון המשבר

 

ויצו הינה חברה אשר הוקמה על מנת לקדם את מעמד האישה בישראל באמצעות חקיקה, פיתוח מנהיגות ומודעות אישית וחברתית למען שוויון נשים בחברה. בסניפי ויצו ברחבי הארץ פועלות לשכות משפטיות, אשר נותנות ייעוץ בתחום המעמד האישי, דיני משפחה ודיני עבודה. הלשכות בסניפי ויצו השונים מאויישות על ידי אנשי מקצוע שונים, כגון:  עורכי דין, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מגשרים ועוד, אשר כולם עושים זאת בהתנדבות.

עד כה, פועלות ברחבי הארץ כ-30 לשכות משפטיות של ויצו, ביניהן גם בכרמיאל, עפולה, חיפה, ירושלים, חדרה ותל אביב. החל מחודש מאי 2019, הלשכה בקרית שמונה תהיה הלשכה הצפונית ביותר של המערך המשפטי ותוכל לשמש עוגן ומקור התעצמות לנשים ברגעי המשבר.

הליך הגירושין הוא הליך קשה ומורכב בפן האישי, הנפשי, הפיזי והכלכלי, ויש לו השפעה רבה על עתיד כל אחד ואחת מחברי המשפחה. ישנן דרכים רבות לסיים את פרק הנישואין ויש חשיבות רבה להכרת והבנת כל האפשרויות. ויצו, כתנועת נשים הפועלת למען שינוי חברתי ומתן מענה לצרכים המשתנים בחברה הישראלית, הקימה מערך לסיוע משפטי לנשים, והלשכה המשפטית שנפתחה בקרית שמונה תעניק סיוע משפטי ראשוני לנשים, על מנת לעזור להן בהליכי הגירושין ולאפשר להן לממש את הזכויות המוקנות להן בחוק. הסיוע המשפטי פורש בפני הנשים גם את הזכויות והאפשרויות העומדות בפניהן כאשר הן יוצאות למסע שסופו גירושין.

דקלה בן יטח, רכזת סניף ויצו קרית שמונה, אומרת כי מטרת מערך הסיוע המשפטי היא בראש ובראשונה לסייע לנשים ברגעי משבר באמצעות מתן אינפורמציה אודות זכויותיהן והדרכים העומדות בפניהן לפתרון המשבר. “על מנת להשיג את המטרה, מציע המערך המשפטי של ויצו מעטפת הוליסטית של שירותים- ייעוץ משפטי ראשוני, גישור, טיפול רגשי ועוד. הייעוץ המשפטי מעניק לנשים את הכח והיכולת לעמוד על זכויותיהן, באמצעות ידע וכלים משפטיים, ולא פחות חשוב, איך להימנע מטעויות נפוצות הנגרמות מהקשבה להמלצות מסביבתן הקרובה ולא של אנשי מקצוע” אומרת דקלה ומציינת כי הייעוץ ניתן במחיר סימלי.

בפתיחה החגיגית של הלשכה המשפטית בקרית שמונה, נכחו מנכ”לית ויצו ישראל, שרית ארבל, אשר נשאה דברים ושמה דגש על החשיבות לסיוע לנשים בפריפריה. כמו כן, עו”ד אורי תורכיה- שלס, מנהלת המערך המשפטי של ויצו ישראל, הסבירה על המערך והלשכות המשפטיות של ויצו ברחבי הארץ; ועו”ד שירלי אלף, עו”ד המתמחה בדיני משפחה וגישור ומתנדבת הלשכה המשפטית בויצו קרית שמונה, הרצתה על יישוב סכסוכים במשפחה בדרכי שלום.

לפתיחה הגיעו גם בעלות תפקידים נוספות מהנהלת ויצו ישראל, מתנדבות הסניף ותושבות האזור. חן לגיסימו- אדלר, הממונה על תחום מעמד האישה והורות צעירה בעיריית קרית שמונה, בירכה על פתיחת הלשכה ועל חשיבות המערך לנשים בעיר.

בנוסף לשירות המשפטי, בסניף ויצו קרית שמונה ישנו מרכז להכשרה מקצועית לנשים במקצועות היופי, על מנת לאפשר לנשות הסביבה לרכוש מקצוע ולאפשר לעצמן עצמאות כלכלית. בקרוב יפתח קורס מס’ 2 לפדיקור מניקור, כאשר מסיימות הקורס יקבלו תעודה של משרד העבודה. כמו כן, בקרוב תפתח בסניף תכנית “ממשיכות בדרך”, שהינה תכנית תמיכה קבוצתית לנשים בהליכי פרידה.

“אנו מזמינות את נשות הסביבה להתנדב, להירשם ולהכיר את הסניף והפעילויות הרבות והמגוונות המתקיימות בו” סיכמה דקלה בן יטח.

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn