מאמן קבוצת הנוער של עירוני איתוראן קריית שמונה אלון זיו
צילום: פרטי

מאת אהרון מאיר דמרי.

מאמן קבוצת הנוער של עירוני איתוראן קריית שמונה אלון זיו הוא ללא ספק הצלחה אדירה. אלון (44) נשוי למיטל ואב לשלושה: רותם (17), איתי (14.5), ולגיא (6.5).

אלון שיחק כדורגל מקצועני כבלם עד גיל 37 וחצי. אלון שיחק בקבוצות הפועל עכו, מכבי עכו, הפועל כפא סבא והפועל רעננה. כאשר אלון סיים את קריירת הכדורגלן ובמשך שנתיים שימש כעוזר מאמן בקבוצת הפועל רעננה בליגת העל, ובמשך שנה כמאמן בוגרים בקבוצת הפועל עכו מהליגה הלאומית. בארבע השנים האחרון אלון הוא המאמן הראשי בקבוצת הנוער של עירוני איתוראן קריית שמונה בליגת העל.

אלון זיו
צילום: פרטי

ללא ספק הרזומה שלך כשחקן מרשים מאוד, ספר לי איך היה המעבר משחקן למאמן?

“המעבר הרגיש לי טבעי, ברור שיש הבדל גדול בין שחקן למאמן, אבל היה לי ברור שאני נכנס לתפקיד המאמן והרגשתי בו מאוד בנוח כבר מההתחלה”.

הגעת לאמן בקבוצת הנוער בקריית שמונה לאחר כארבע עונות באימון בוגרים, איך היה לך המעבר מהבוגרים לנוער?

“באימון בוגרים ונוער יש דברים די דומים ויחד עם זאת יש דברים שונים. התכנים מבחינתי הם אותם תכנים ואותן דרישות.  בנוער אני שם דגש על לימוד והסבר. יש לי את הסבלנות לראות את המגמה של הקבוצה משתפרת. כמובן שיש את נושא החינוך מעבר לנושא המקצועי ששם אנו נותנים דגש גדול. בבוגרים אנחנו דורשים תוצאות מידיות.

האם היותך בלם משפיע עלייך כמאמן אופנסיבי (שחקן הגנתי)?

“אני לא חושב שיש לזה קשר, בסופו של דבר אנחנו תלויים המון בסגל השחקנים שעומד לרשותנו, על פי הסגל הקיים אנו מתאימים את שיטת המשחק, לפעמים השיטה התקפית יותר ולפעמים פחות. אני משוכנע שבתקופתי הרבה בלמים התקדמו לקבוצה הבוגרת ואף התקדמו יותר, לדוגמא: נחמיאס, דהן, מורגן, בן שבת וחסין, אני בטוח שהצלחתי בדרך לתת כלים שעיצבו אותם כבלמים מובילים”

בקריית שמונה לא זכור לי מאמן שנשאר ארבע עונות ברציפות, האם האמון שנותנת לך המערכת עוזרת לך לאמן בשקט נפשי?

“אני מתחיל עונה חמישית, באמצע הייתה הבלחה לאימון בוגרים בהפועל עכו.  אין ספק שהחיבור ביני לבין המועדון מרגיש טוב לכולם, אני מקבל את מלוא התנאים, השקט וההערכה, אלה מצרכים חשובים למאמן, אני משוכנע שגם המערכת מרגישה כך כלפיי. מעבר לכך החיבור וההבנה שיש לי עם יו”ר המחלקה מר דורון שנפר הוא מצוין, אנו מאוד מבינים וסומכים האחד על השני וזה ללא ספק חלק משמעותי ביותר במערכת יחסים בריאה”.

ספר לי בקצרה על ארבעת העונות החולפות בקבוצת הנוער?

“העונות בקבוצת הנוער היו מאוד מגוונות. נגעתי בהמון שחקנים, הגענו להישגים יפים והמון שחקנים התקדמו לקבוצה הבוגרת. ללא ספק זהו סיפוק גדול לראות את אותם שחקנים מתפתחים ומתקדמים.  ברמה הקבוצתית היו לנו הרבה משחקים טובים עם ניצחונות יוקרתיים. היה רגע אחד שהפסדנו בפנדלים בגמר גביע המדינה לפני שלוש עונות, זהו רגע שמרגיש לי פתוח והחלום שלי שאצליח לזכות עם המועדון בגביע המדינה”.

מהן שאיפותייך העתידיות כמאמן?

“השאיפות שלי כמאמן הן תמיד להתקדם, ללמוד ולהתפתח כמאמן ברמות הגבוהות ביותר. אני משוכנע שאצליח בכך בעזרת השם”.

איך אתה רואה את עתיד מחלקת הנוער בכל הקשור לעליית שחקנים לקבוצה הבוגרת?

“מחלקת הנוער בקריית שמונה מוכיחה את עצמה מידי עונה בקידום שחקנים וסיפוח שחקנים לקבוצה הבוגרת. אנחנו המועדון שמספק את כמות השחקנים הגדולה ביותר בארץ לקבוצה הבוגרת, ומעבר לעבודה הנפלאה שנעשית במחלקת הנוער של קריית שמונה, אין ספק שמה שמוביל לכך זאת הרוח של ראשי המועדון שבראש עומד מר איזי שירצקי. כשבעל הבית דורש וזה הדבר החשוב ביותר בשבילו אזי, הדברים הופכים ליותר ממשיים”.

מה היה החלום שלך כשחקן, וכיום כמאמן?

“החלום שלי כשחקן היה לשחק בליגת העל, חלום שהגשמתי, כמאמן אני שואף לשם ברמה האישית (אימון בוגרים בליגת העל) וכמובן להשיג כמה שיותר תארים. בשלב הראשון בקבוצת הנוער, כיום ובעתיד בקבוצת בוגרים, כמובן שהחלום לאמן ביום מן הימים בקבוצה בחו”ל”.

אלון זיו ומשפחתו
צילום: פרטי

לסיום, קצת אסוציאציות:

מה הצבע האהוב עלייך?

“אדום”.

מה המאכל האהוב עלייך?

“אני אוהב מאוד דגים”.

לאן היית מעדיף לעשות טיול בחו”ל?

“אוהב מאוד לטייל בכל שנה עם משפחתי בארצות הברית”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn