מנכ”ל מאפייה מרחבית גלעד אהרונסון
צילומים: מידע 8

מאת דנה אלימלך.

נושא סגירת המאפייה המרחבית עלה היום ( שלישי) לסדר היום בוועדת הכספים של הכנסת על ידי חבר הכנסת ינון אזולאי מש”ס, בדרישה למנוע את סגירת המאפייה ומטיל את האשמה על משרד הביטחון. מנכ״ל המאפיה גלעד אהרונסון מוביל יחד עם עובדי המאפייה הפגנה זה היום השלישי, לשינוי ההחלטה במשרד הביטחון.

בנוסף, היום (שלישי) חבר הכנסת ינון אזולאי שלח מכתב דחוף לחבר הכנסת מיכאל ביטון, השר לנושאים אסטרטגיים, והשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון בנושא סכנת סגירת מאפיית “לחמנו״ המאפיה מרחבית בקרית שמונה, בעקבות אי זכייתה במכרז של משרד הביטחון.

צילום: ועידת הכספים של הכנסת

חבר הכנסת אזולאי אמר, כי הוא לא רוצה לתאר מה יקרה בעיר שגם כך נמצאת בבעיית אבטלה קשה מאוד אם תיסגר המאפייה המרחבית. “אין בקריית שמונה ובסביבתה די מקומות עבודה שיכולים לקלוט מספר כזה של עובדים. באפשרות משרד הביטחון להעביר למפעל 30% מהאספקה כמפעל בפריפריה, על בסיס העדפה לאומית לקריית שמונה, מה שלא נעשה במכרז”.

חבר הכנסת ינון אזולאי אמר במכתבו כי, הוא קיים שיחה הבוקר (שלישי) עם מנהל התפעול של המאפייה מר גלעד אהרונסון, שטוען כי, במשך 40 שנה, המאפייה המרחבית היו ספק הלחמים של צה”ל, כאשר בעשר השנים האחרונות הם היו הספק העיקרי כמעט באופן מלא, וכי, לא אפשרו למאפייה להשתתף במכרז כמו שהיה עד היום.

הסיבה לכך לטענתו של אהרונסון, קשורה בעלייה בתשומות הייצור, שהפכה את הפעילות של המפעל להפסדית. ואמר, כי כאשר ביקשו בעלי המפעל בשנה שעברה שלא לממש את האופציה שהייתה להם במכרז, ולהאריכו בשנה נוספת, יצא משרד הביטחון במכרז חדש  שזכתה בו המאפייה מרחבית, אך רק בכשליש מהאספקה, כאשר הספק המרכזי שזכה במכרז הוא מאפיית ברמן, לאחר שהציעה מחיר נמוך במיוחד, מחיר שמאפיית מרחבית לא יכלה לעמוד בו.

עוד הוסיף אהרונסון, כי האנשים שעובדים במאפייה המרחבית הם עובדים של עשרות שנים במפעל, כאשר אלפי משפחות מקרית שמונה והאזור נמצאות בחוסר ודאות בשל התפשטות נגיף הקורונה, כך שאסור להכניס למעגל הזה גם את מאות המשפחות שמתפרנסות מהמאפייה ונמצאות כיום בחוסר וודאות כלכלי.

מאפייה מרחבית “לחמנו” מעסיקה כ- 120 בקריית שמונה והיא בסכנת סגירה לאחר שהפסידה במכרז של משרד הביטחון לאספקת לחמים לצה”ל. המאפייה, פעילה קרוב ל-70 שנה ומספקת לחם לבסיסי צה”ל בכל הארץ, וזוהי הכנסתה העיקרית. לאחר שמשרד הביטחון החליט לא אפשר למאפייה לגשת למכרז, כמו בשנים עברו, המאפייה צפויה לסגור את שעריה ולשלוח כ-120 עובדים למעגל האבטלה, מדובר כמובן במכה קשה מאד לעובדים בפרט ולעיר בכלל שגם כך מתמודדת בימים אלה עם משבר הקורונה, אמר במכתבו חבר הכנסת ינון אזולאי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn