מהאירועים הבולטים השנה: מחווה למשורר אורי צבי גרינברג, מופע מוזיקלי של אסף אמדורסקי ונתן גושן, וכל מה שרציתם לדעת על שירה פמיניסטית רדיקלית.

 

שירי פריאנט

 

פסטיבל המשוררים במטולה חוגג 20 שנות פעילות, באירוע שיתקיים מה-29 עד ה-31 במאי, במושבה הצפונית מטולה.

 

הפסטיבל המייצג של השירה העברית יחגוג השנה במגוון אירועי מחווה לגדולי השירה העברית ולאנשים אשר עיצבו את דמותה, החל מרוני סומק ואגי משעול, דרך ארז ביטון ועד לאהרון שבתאי ודוד וינפלד. בנוסף לאירועי השירה, יתקיימו הופעות מוזיקליות של האומנים שלומי שבן, אסף אמדורסקי ונתן גושן. כמו כן, בפסטיבל יבצעו את שיריהם, בליווי מוזיקאים, שורה של משוררים צעירים מכל גווני הקשת המגדרית, הפוליטית והפואטית, במרתון שירה אל תוך הלילה.

 

הפסטיבל המטולאי הפואטי מושך אליו מדי שנה תיירים רבים, אשר מגיעים ממקומות שונים בארץ, על מנת לקחת חלק באירוע התרבותי המרכזי של חובבי השירה והמשוררים עצמם.

 

אפי בניה, מנכ”ל מרכז התרבות “בית הקונפידרציה”, אשר יזם ואמון על ניהול והפקת האירוע, מכריז בגאווה: “פסטיבל המשוררים במטולה חוגג 20 שנה לקיומו, והיום אנחנו יכולים להכריז בסיפוק ובגאווה שיצרנו את האירוע החשוב ביותר לשירה העברית בישראל. בנינו פסטיבל מעודכן, הקשוב להתרחשויות האקטואליות ביותר בעולם השירה – ובו בזמן מכיל מחוות מושקעות למשוררים גדולים ופורצי דרך בהיסטוריה העברית והישראלית. השילוב של כל אלה, עם מופעים מוזיקליים של האמנים האהובים בישראל, יצר אירוע צבעוני, שמח, שמושך אליו בכל שנה יותר ויותר קהל. בזכות פסטיבל המשוררים במטולה, עולם השירה הישראלי הפך למרחב מסקרן, נגיש, שווה לכל נפש, קרוב ללב, רלבנטי ותוסס”.

 

כחלק מאירועי המחווה, יציינו השנה בפסטיבל 120 שנה להולדתו של משורר הלאומיות הארץ-ישראלית, אורי צבי גרינברג.  גרינברג היה מגדולי המשוררים האקספרסיוניסטים בשירה העברית.  האורחים הנכבדים אשר ישוחחו על חייו ויקריאו ממכתביו הם אלמנתו של המשורר (ומשוררת בפני עצמה), עליזה גרינברג (הידועה בשם העט שלה כעין טור מלכא), בנו של המשורר דוד גרינברג, וחתן פרס ישראל לשירה חיים גורי.  כמו כן, יתקיים באירוע פאנל בהשתתפות פרופ’ דן מירון, חיים גורי, אגי משעול וארז ביטון, אשר ישוחחו על יצירתו מעוררת המחלוקת ופורצת הדרך של גרינברג. המוזיקאי שלמה בר יבצע משירי אצ”ג בהלחנתו יחד עם הזמרת והמוזיקאית מורין נהדר.

 

אירועי מחווה נוספים שיתקיימו באירוע הם: אירוע מחווה למבקר ולחוקר התרבות גבריאל מוקד, איש אשר התווה את מפת השירה בעברית של דורנו; מחווה לחוקר הספרות הגדול דן מירון, שהקדיש את חייו לשימור המורשת הנכחדת של שירת העם היהודי לדורותיו; מחווה לפועלו של המתרגם ועורך השירה דוד וינפלד, האיש שחתום על יצירות מופת תרגומיות ושיריות; מחווה למפעל חייו של אהרן שבתאי, המשורר הפרובוקטיבי והמתרגם מהקלאסיקה היוונית; מחווה למשורר טוביה סולמי, מחלוצי המחאה על חטיפת ילדי תימן ושומרי מורשת יהדות תימן; ומחווה לשתי יוצרות מזרחיות גדולות וטרגיות ז’קלין כהנוב ומירי בן שמחון.

 

אירועים נוספים בפסטיבל ששווים קפיצה הם: “רגעים של יופי פראי ועשן” – מרתון של שירי אהבה אל תוך הלילה; “ידוע שהתימניות חמות במיטה” – שירה פמיניסטית רדיקלית ומזרחית; מפגש של המשוררות מאיה בז’רנו ואנה הרמן;  מפגש נדיר עם המשוררת אמירה הס; המשוררת נורית זרחי על כתיבתה לילדים; מפגש שבמרכזו הקשר המופלא בין המשוררת דליה רביקוביץ’ למשוררת האיראנית פרוע פרוחזאד; ומחווה של אגודת הסופרים העבריים לזכרו של המשורר אורי ברנשטיין, שהלך לעולמו השנה.

 

כמו כן, באווירת חג השבועות, יתקיימו כמיטב המסורת תהלוכת חג הביכורים המסורתית במושבה מטולה ותיקון ליל שבועות – הפעם עם פרופ’ אריאל הירשפלד והמשוררות שרון אס ואנה הרמן.

 

הכניסה לאירועי הפסטיבל ללא תשלום, למעט מופעי המוזיקה.

 

 

פסטיבל המשוררים ה-20 במטולה
29–31 במאי 2017

לפרטים על תוכניית הפסטיבל, אתר בית הקונפדרציה:
http://www.confederationhouse.org/

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn