גני הילדים בחצור

מהפכה בגנים בחצור הגלילית:”מעניקים לילדים- חוסכים להורים!”

לאחר מספר שבועות של בחינה מעמיקה של הסוגייה וקיום תהליך מעמיק של שיתוף ציבור ובעלי עניין במחלקת החינוך במועצת חצור הגלילית מודיעים על שינוי מתווה פעילות הגנים, “כך נאפשר להורים לקבל את המענה הנדרש תוך חיסכון משמעותי שיקל עליהם ביוקר המחייה”.

פרסום אשכול גליל מזרחי
פרסום אשכול גליל מזרחי

לאחר כ- 30 שנות פעילות בחצור הגלילית ייפרדו מפעילות הגנים הקיבוציים. כך, הוחלט בתום תהליך שיתוף ציבור מעמיק ונרחב עם צוותים חינוכיים, גננות, וועדי ההורים והורים לילדים עצמם שיחד עם אגף החינוך במועצה בנו מתווה לפעילות גנים, מענה לצרכי ההורים והילדים והכל תוך חיסכון של אלפי שקלים בשנה להורים.

כזכור, במהלך השנתיים האחרונות עלה באופן דרמטי שכרן של הסייעות במערך החינוכי. על פי מתווה הפעלת גנים קיבוציים רכיב זה הינו המשמעותי ביותר בעלויות הגן, מה שגרם לעלייה במחיר ובשנה הבאה, החל מ 1.9 צפוי להזניק את העלויות לרמה של 14,000 ₪ לילד- סכום גבוה מאוד שיקשה על הורים רבים לעמוד בו.

בשל כך החליטו בחצור להגדיל ראש, לחקור לעמוק את הצרכים והרצונות ולבנות יחד עם ההורים והגננות מתווה שיאפשר קבלת מענה מיטבי בעלות מינימאלית, “בעת הזו, עם יוקר המחייה וכל מה שקורה במדינה ומקשה על המצב הכלכלי חשוב להיות קשובים ולהקל ככל שניתן על ההורים והמשפחות הצעירות” ציינו במועצה.

דור-גז
דור-גז

המתווה החדש יאפשר הפעלת גני הילדים במתווה יום חינוך ארוך עד השעה 16:00, סייעת שניה בגני טרום חובה, הפעלת מפעל הזנה וארוחת צהרים חמה לכל ילד ואפילו פעילות של מערך קייטנות/ שמרטפייה בכל גן בחופשות ובחגים על פי רצונם של ההורים. בכך לא יפעלו בחצור גנים קיבוציים ואת המענה המורחב יעניקו גני היישוב.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn