שותפות חוף אל חוף ואצבע הגליל קוראת לבוגרי התוכנית “גשר חי” מכל שנות פעילותה * התוכנית פועלת מזה 15 שנה ומטרתה לחבר צעירים מקהילות יהודיות בקנדה לצעירים מאזור אצבע הגליל * “אנו מציעים לכם, בוגרי ‘גשר חי’ , תמיכה וליווי בהתפתחותכם האישית, העסקית והאקדמית, באמצעות מלגות, כנסים ועוד”

 

“גשר חי”  היא מסגרת חינוכית המחברת בין בתי ספר באזור השותפות עם בתי ספר בקנדה. בתי הספר מגבשים ומפעילים תכנית חינוכית שנתית, המפגישה תלמידים מישראל ומקנדה. במהלך המפגשים המשותפים, הנושאים המועברים הם: תודעה ושייכות לעם היהודי, מפגש פיזי ווירטואלי בין התלמידים, יצירת קשר ומחויבות לישראל כמדינתו של העם היהודי, העמקת ההיכרות והחיבור לתרבות, למסורת היהודית ולשפה העברית, וכבוד כלפי המגוון והעושר שקיים ביהדות.

שותפות חוף אל חוף ואצבע הגליל מחברת 5 רשויות מאצבע הגליל: קרית שמונה, גליל עליון, מבואות החרמון, מטולה ויסוד המעלה, לבין 6 קהילות יהודיות בקנדה: וונקובר, אוטווה, קלגרי, אדמונטון, וויניפג והליפקס. השותפות משקיעה משאבים רבים בתחומי החינוך והרווחה באזור השותפות, ובמהלך ה- 20 השנים האחרונות, הושקעו בפרויקטים השונים עשרות מיליוני שקלים. מטרת השותפות בין קנדה לאצבע הגליל היא לבנות ולחזק את היחסים בין האנשים והקהילה בקנדה ובאצבע הגליל, לטפח את אהבת ישראל ואת המחויבות לעמיות היהודית,לקדם את רווחתם ההדדית של שתי הקהילות השותפות ולחזק את הקשר לטווח הארוך.

בליבה של השותפות, קיימת תוכנית “גשר חי” הפועלת מזה כ־15 שנים, ומטרתה לחבר צעירים מקהילות יהודיות בקנדה לצעירים מאזור אצבע הגליל סביב הנושא של עמיות יהודית. המפגשים ההדדיים הללו מאוד משמעותיים עבור שני הצדדים. התלמידים הקנדים לומדים להכיר ישראל אחרת, והתלמידים הישראלים חוזרים עם זהות יהודית מחוזקת יותר. אחת האימהות של התלמידים שהשתתפו בתוכנית אמרה “שלחתי לקנדה ישראלי וקיבלתי יהודי”. גם הקנדים, שלעיתים גרים בערים מרוחקות, לא ממש מכירים את ישראל, והמפגש עם צעירי הגליל גורם להם להכיר ישראליות אחרת. ביתית, מחבקת, חמה ואוהבת.

הנערים והנערות אשר השתתפו בתוכנית “גשר חי” במהלך השנים הם תלמידי בתי הספר התיכוניים “הר וגיא”, “עמק החולה”, “דנציגר”, ו”עינות ירדן”. כרגע אין מסד נתונים מסודר, אך ההנחה היא שמדובר בסדר גודל של כ- 500 תלמידים אשר יצאו עם משלחות לקנדה או לקחו חלק בהדרכת צעירים במחנה קיץ ועוד. שותפות חוף אל חוף אצבע הגליל קוראת לכל בוגרי התוכנית ליצור קשר דרך האתר הראשוני שבנו או דרך עמוד הפייסבוק שלהם, על מנת לייצר קהילה שתקבע את סדר היום שלה.

מחקרים מצביעים על כך שבוגרי תוכניות “גשר חי” , ישראלים וקנדים, עברו תהליך חינוכי-ערכי וחוויה משמעותית בתיכון, וכיום הינם בוגרים פרו-אקטיביים ותורמים לקהילותיהם. מטרת הקול הקורא הינה להמשיך לתחזק ולחזק את הקשרים בין הקהילות, לטובת כל המעורבים בדבר. ולכן, מהשותפות מציעים לבוגרים לשמר את הקשר עם השותפות, להתחבר מחדש לעשייה הברוכה של הקהילות הקנדיות בארץ בכלל, ובאזור השותפות בפרט.

“זו הזדמנות עבורכם. אנו מציעים לכם, בוגרי ‘גשר חי’ , תמיכה וליווי בהתפתחותכם האישית, העסקית והאקדמית, באמצעות מלגות, כנסים ועוד”.

ניתן להירשם באתר: http://www.gesher-hai-alumni.com

או בפייסבוק- Gesher_hai_alumni

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn