במהלך חודש מרץ יחל השירות הווטרינרי האזורי במתן קנסות מנהליים לבעלי כלבים שימצאו משוטטים או לא מחוסנים נגד כלבת.

צילום: משרד החקלאות

הרשויות בגליל המזרחי והגולן, באמצעות אשכול גליל מזרחי, החליטו לשים סוף לתופעת הכלבים המשוטטים, ולהתחיל לאכוף בקנסות מנהליים בעלי כלבים שלא מחסנים את כלבם נגד כלבת ומשחררים את כלביהם ללא רצועה והשגחה.

במהלך חודש מרץ 2020, יחל השירות הווטרינרי בפעולות האכיפה לטובת הסדרת נושא הכלבים המשוטטים וצמצום התפרצות מחלת הכלבת, על פי חוק ‘עבירות מנהליות סעיף 1,2 תקנות כלבת ופיקוח על כלבים’ ויטיל קנסות מנהליים על בעלי כלבים משוטטים, על כלב ללא רישיון, על כלבים שלא חוסנו נגד כלבת, ועל אחזקת כלבים מסוכנים ללא רישיון. הקנסות המנהליים יהיו כדלקמן: כלב ללא רישיון ו/או לא מחוסן 1500 ₪, כלב משוטט 500 ₪, אי דיווח על שינוי מקום מגורים / מות בעל החיים 250 ₪,  אחזקה וטיפול לא חוקים של כלבים מסוכנים 5000 ₪.

צילום: אלבום פרטי

ראש המועצה המקומית חצור הגלילית ומוביל תחום איכות הסביבה באשכול, שמעון סוויסה: “תופעת הכלבים המשוטטים לצערי הולכת ומתרחבת. המרחב הציבורי צריך להיות בטוח לתושבים. בשנה החולפת הגיעו אלינו פניות רבות על כך שכלבים משוטטים תוקפים את הולכי הרגל. למדתי, שקיים חוסר ידע בדבר החוק, שמחייב את בעלי החיים להסתובב ולהשגיח על הכלבים קשורים. אנחנו נפעל במרחב האשכול על מנת לאכוף זאת”.

צילום: אלבום פרטי

מנכ”ל מועצה אזורית גולן, אשכול שוקרון: “לאחרונה קיימנו פגישה של מנהלי הקהילות עם וטרינר האשכול, ד”ר רועי דוידסון, ודנו בדרכים לטיפול בתופעת הכלבים המשוטטים בעיקר לאור תלונות רבות של תושבים והבקשה לטפל בנושא. איכות החיים של תושבי הגולן, הרצון להסתובב בבטחה במרחבים הציבוריים בתוך היישובים, מבלי להיות מוטרדים מכלבים שמשוטטים ביישוב, הובילה אותנו למסקנה שצריך ונכון לרכז את הטיפול דרך האשכול ולצמצם את התופעה ככל שניתן. כמנכ”ל, אני רואה לנכון להפעיל את נוהל הקנסות המנהליים ושמח שהנושא יופעל באמצעות השירות הווטרינרי האזורי של האשכול. אין לי ספק שהטלת קנסות מנהלתיים תצמצם את התופעה, וכולי תקווה שתגרום לבעלי הכלבים המשוטטים לקחת אחריות ולא לאפשר לכלביהם להסתובב ללא השגחה בתחומי היישוב”.

צילום: אשכול גליל מזרחי

מנהל השירות הווטרינרי, ד”ר רועי דוידסון: “על פי תכנית עבודה שנתית ובהתאם לקריאות המוקד, יבצעו פקחי השירות הווטרינרי מבצעי אכיפה ביישובים בכדי לאתר כלבים משוטטים. בנוסף, השירות הווטרינרי ישלח באופן חד פעמי התראה על מתן חיסון כלבת, באם הכלב לא מחוסן או שתקופת החיסון הסתיימה. בעלי הכלבים מחויבים ללכת לחסנם במרפאה פרטית או באחד ממבצעי החיסון שמתבצעים ביישובים על ידי השירות הווטרינרי. כדי לדעת מתי צריך לחסן את כלבכם ניתן לברר סטטוס חיסון בעל החיים באתר האינטרנט של מרכז השבבים הארצי באמצעות מספר שבב או שם בעל הכלב. חשוב לעדכן את השירות הווטרינרי על שינוי במקום מגורים, על מות בעל החיים, על אחזקה של כלבים מסוכנים וכדו.”  

צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי

יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי, בני בן-מובחר: “אנו נתקלים בתופעה שמטרידה תושבים רבים בכל הרשויות בגליל המזרחי. ביחד, ראשי הרשויות, החלטנו שצריך לשים סוף לתופעת הכלבים המשוטטים. אנחנו רוצים שאנשים יוכלו לשוטט בבטחה ברחבי היישובים, שהילדים ישחקו בגני המשחקים ללא חשש מכלבים שאינם קשורים, שהכלבים יהיו מחוסנים ומוגנים נגד מחלת הכלבת. אנחנו לוקחים אחריות ליצירת מרחב ציבורי בטוח עבור התושבים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn